I po raz trzeci

721. Data: 2015-11-12 16:08:56

Temat: Re: I po raz trzeci
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Nov 2015 13:02:39 +0100, Kviat napisał(a):

> No widzisz. Zrozumiałaś.
> I słusznie przewidziałem, że trudno będzie ci się do tego przyznać.

Tak, panie Fanatyk.

--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

722. Data: 2015-11-12 16:12:44

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <w...@n...pl> wrote in message

> Wiesz, tak się składa, że mam od 16 lat dzieci w szkole. W PL.
> I mozesz wierzyć, lub nie, religia nie jest obowiązkowa.

Ale ja nie kwestionuję tego, że prawnie nie jest obowiązkowa.
W praktyce jednak w wielu szkołach jest obowiązkowa bo
albo nie jest końcową lekcją albo nieobecność na tej lekcji
oznaczałaby wytykanie palcami w lokalnej społeczności.
Religia w szkołach państwowych prowadzi do konfliktów,
nawet jak nie jest obowiazkowa. I to że Twoja szkoła sobie
z tym dobrze radzi nie znaczy że inne też sobie radzą...

> To znaczy, że lekcja religii moze się odbywać dla każdego wyznania, oraz
> moze byc zastapiona lekcja etyki, jeśli tylko rodzice wyrażą taką wolę.

Następna fikcja literacka.

> Odpowiem Ci tekstem jakim odpowiedział woźny w mojej
> podstawówce ( przed 1985 rokiem) jakiemuś czerwonemu,
> na polecenie zdjęcia krzyży z klas: "nie
> ja je wieszałem, nie ja je będę ściągał"

Strasznie głupia odpowiedź. Coś w stylu:
- pozmywaj podłogę bo ktoś wylał jogurt
- nie ja rozlałem nie ja będę zmywał.

Co z tego kto i kiedy wieszał? To jest nieistotne.

> Nie wiem, nie wnikam w wyroki sądowe.

Sama widzisz że prawo prawem a ludzie muszą sobie radzić
z fanaberiami ludzi, którzy do prawa nie beda się stosować, bo nie.

here-atheism-

> W tym, w którym zadeklarowałeś uświadamianie dzieci w krakowskich
> podstawówkach książeczkami o jeżyku, który czegoś tam szukał.

:-) chcesz abym taką książeczkę rozdawał w Pakistanie??

723. Data: 2015-11-12 16:27:29

Od: krys <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> [...]
> nawet jak nie jest obowiazkowa. I to że Twoja szkoła sobie
> z tym dobrze radzi nie znaczy że inne też sobie radzą...

To ja Ci powiem, że przerabiałam PRAKTYCZNIE.
I nie w jednej szkole, tylko w szkołach. W stołecznej oraz prowincjonalnej,
gdzie ludzie się znają do 7 pokolenia wstecz i wiedzą, kt w czym był w
kosciele i na której mszy. I w takim nienowoczesnym zaścianku problemów nie
było
Co nie oznacza, że uważam, że miejsce religii jest w szkole.
Po prostu mówię, jak jest. I małe są szanse na to, ze przekonasz mnie, ze
moje doświadczenia pochodza z innego matrixu.

> Następna fikcja literacka.

Bo co? bo rodzice wolą machnąć ręką, niż zawalczyć o swoje prawa do etyki
czy innej religii?

> Strasznie głupia odpowiedź. Coś w stylu:
> - pozmywaj podłogę bo ktoś wylał jogurt
> - nie ja rozlałem nie ja będę zmywał.

Głupia moiże jest dla Ciebie. Woźny nie jest od wieszania krzyży, ani od
zdejmowania, zwłaszcza, jeśeli one NIE PRZESZKADZAJĄ ani dzieciom, ani
rodzicom, ani nauczycielom, a jedynie aktualnym władcom ludu pracującego
miast i wsi.

> Co z tego kto i kiedy wieszał? To jest nieistotne.

Komu przeszkadza, niech sobie zdejmie. Własnymi rękami.

> Sama widzisz że prawo prawem a ludzie muszą sobie radzić
> z fanaberiami ludzi, którzy do prawa nie beda się stosować, bo nie.

Ale mają się na czym oprzeć. To, czy skorzystają z tego prawa, to ich
problem. Ja też o swoje muszę zawalczyć, jak mi zależy, bo nikt tego za mnie
nie zrobi.

here-atheism-

> :-) chcesz abym taką książeczkę rozdawał w Pakistanie??

Spróbuj, wtedy mógłbyś się przekonać, co znaczy tolerancja.
Mogłeś też spróbować nawracać moje dziecko na swoją słuszną wiarę - też byś
się przekonał;-).
Teraz już po ptokach - dzieci same decydują.

724. Data: 2015-11-12 16:39:57

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Spróbuj, wtedy mógłbyś się przekonać, co znaczy tolerancja.
Mogłeś też spróbować nawracać moje dziecko na swoją słuszną wiarę - też byś
się przekonał;-).
Teraz już po ptokach - dzieci same decydują.

Tolerancja polega na prezentowaniu w szkole dużej ilości poglądów, brak tolerancji to
prezentowanie w szkole jednego słusznego poglądu. Tu pokazujesz że nic oprócz jedynie
słusznego poglądu w szkole nie wolno prezentować.

725. Data: 2015-11-12 16:43:17

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-12 o 15:47, krys pisze:

> Chcesz sądzić krzyżowców?

Chcesz wyciągnąć wnioski?

> Krzyż na ścianie w szkolnej klasie _jeszcze_ nie oznacza, że żyjemy w
> państwie wyznaniowym.

To co on tam robi?

> No i?

No i jestem zdecydowany.

> Nie wiem, na razie tylko strasznie nie podobają ci się wierzący. Pewnie w
> ramach szerzenia tolerancji.

To innowierców nie zaliczasz do wierzących? Pewnie w ramach szerzenia
tolerancji.

> A jeżeli jest w w/w muzeum, to kto powinien o to muzeum dbać?

Kościół w muzeum, czy muzeum w kościele? Może państwowy zabytek w
prywatnym (lub innego państwa) kościele?
Jeżeli państwo wypożyczyło komuś zabytek, to w umowie zapisane są
warunki (powinny być).
O zabytek powinien dbać właściciel zabytku. Czego nie rozumiesz?
Jak sobie kupisz "Bitwę pod grunwaldem" albo inny zabytkowy obraz, to
będziesz wymagał od państwa żeby dbało o twoją własność?

> To tobie nie spodobał się fundusz kościelny.
> Ja ci odpowiadam, że nie tylko to finansujemy wszyscy.

A ja ci odpowiadam, że wiem, że nie tylko to finansujemy wszyscy.
Jak chcę porozmawiać o piłce nożnej to rozmawiam o piłce nożnej, a nie o
piłce do siatkówki i piłce do metalu.
Niby dlaczego rozmowa o piłce nożnej ma być bezprzedmiotowa tylko
dlatego, że są też inne piłki?

> Jak przestaniesz manipulować cięciem, to może zrozumiesz przekaz.

Zrozumiałeś już, że nie ty decydujesz co będę robił?

> Idealnym przykładem państwa świeckiego był ZSRR.

No rzeczywiście. Idealny. Brawo. Świetny przykład.
Godny merytorycznej dyskusji.

> To miłej rozmowy z samym sobą życzę.

Sugerujesz, że piszę również z twojego konta?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

726. Data: 2015-11-12 17:09:55

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

>Wręcz przeciwnie - wycofuję się wtedy gdy krótkie ciekawe
>się skończyło i zaczynasz swoją typową napierdalankę
>i manipulację wycinaniem cytatów zostawiając jedno słowo.

Kłamiesz, właśnie zadałem ci proste pytanie na temat Inteligentnego Projektu
i robisz typowe dla siebie uniki by na nie nie odpowiadać.

727. Data: 2015-11-12 17:18:17

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ghost

- pokaż cytowany tekst -
Kłamiesz, właśnie zadałem ci proste pytanie na temat Inteligentnego Projektu
i robisz typowe dla siebie uniki by na nie nie odpowiadać.

A ty muszisz ludziom zawracać dupę ewidentnymi głupotami, fanatyków protestanckich,
którzy dosłowie interpretują biblię, przez co wszystko co nie jest płaskie jest złem?

728. Data: 2015-11-12 17:20:54

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

>A ty muszisz ludziom zawracać dupę ewidentnymi głupotami, fanatyków
>protestanckich, którzy dosłowie interpretują biblię, przez co wszystko co
>nie jest płaskie jest złem?

Ech...

729. Data: 2015-11-12 17:23:15

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <w...@n...pl> wrote in message
> Co nie oznacza, że uważam, że miejsce religii jest w szkole.

Teraz się już pogubiłem.
Dlaczego więc bronisz takiego rozwiązania?

> Po prostu mówię, jak jest. I małe są szanse na to, ze przekonasz
> mnie, ze moje doświadczenia pochodza z innego matrixu.

Przyjąłem do wiadomości, że miałaś do czynienia nie z jedną
szkołą ale z dwiema. Wciąż nie jest to próbką statystyczną.
Weź pod uwagę, że w innych społecznościach tego samego
Matrixa jest inaczej, być może dzieci się szykanują wzajemnie
za bycie innym pod tym względem.

Forsowanie religii w szkołach publicznych to de facto działanie
na korzyść korporacji KRK która z jednej strony potrzebuje
indoktrynować nowych członków kościoła a z drugiej strony
nie chce ponosić kosztów utrzymywania salek katechetycznych
u siebie. Pamiętam proboszcza w naszej parafii jak ciągle
w zimie utyskiwał na wiernych że na składkę nie dają na
ogrzewanie salek katechetycznych.

Szkoła publiczna powinna być miejscem gdzie WSZYSTKIE
dzieci czują się dobrze, nawet dzieci należące do mniejszości
wyznaniowych czy mniejszości bezwyznaniowych.
To nie miejsce na jakieś symbole deklarujące jedyną słuszną
religię (krzyże wiszące w klasach) czy też miejsce na religijną
indoktrynację (bo lekcje religii to nie świeckie religioznawstwo
tylko jednostronna katecheza, czytaj indoktrynacja religijna).

> Bo co? bo rodzice wolą machnąć ręką,
> niż zawalczyć o swoje prawa do etyki czy innej religii?

Dokładnie! Ludzie mają różną siłę przebicia...
Zwłaszcza w Polsce jest nagonka na inność - ludzie boją
się kupic sobie kolorową kurtkę aby się nie wyróżniać!
I po co stwarzać takie trudności? Bo KRK chce oszczędzić
trochę na grzaniu w zimie? Mało ma kasy??? Naprawdę?

> [...]
> zdejmowania, zwłaszcza, jeśeli one NIE PRZESZKADZAJĄ ani dzieciom, ani
> rodzicom, ani nauczycielom, a jedynie aktualnym władcom ludu pracującego

Szkoda że nie rozumiesz roli symboli tego typu.
Tobie oczywiście nie przeszkadzają symbole Twojej własnej wiary.
To zrozumiałe. Ale czy nie przeszkadzałaby Ci wisząca swastyka?

> Komu przeszkadza, niech sobie zdejmie. Własnymi rękami.

??

> Ale mają się na czym oprzeć. To, czy skorzystają z tego prawa, to ich
> problem. Ja też o swoje muszę zawalczyć, jak mi zależy, bo nikt tego
> za mnie nie zrobi.

Im więcej tych religijnych przecieków do życia publicznego tym gorzej.
I wiem że nie rozpoznajesz tu celowego działania korporacji KRK,
ale wiedz że nic nie dzieje się przypadkiem - wierni są nieustannie
manipulowani z ambon aby rękami wiernych dokonywać zmian
na rzecz tejże korporacji.

here-atheism-

> Spróbuj, wtedy mógłbyś się przekonać, co znaczy tolerancja.

Raczej jej brak.

> Mogłeś też spróbować nawracać moje dziecko na swoją
> słuszną wiarę - też byś się przekonał ;-).
> Teraz już po ptokach - dzieci same decydują.

Niech zgadnę, zadecydowały "same" aby zostawić sobie
to co im mama z księdzem na spółkę wprasowali za młodu
do główek, no nie?

730. Data: 2015-11-12 17:35:08

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Kłamiesz, właśnie zadałem ci proste pytanie na temat
> Inteligentnego Projektu i robisz typowe dla siebie
> uniki by na nie nie odpowiadać.

Nie robię żadnych uników - nie zrozumiałeś po prostu odpowiedzi.

Czy to naprawdę XXI wiek?
Czy to nie jest głupie?
do Ghosta
Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
"Na koniec powiedzieli, że to dopiero POCZĄTEK."