I po świętach panie CB

361. Data: 2011-05-03 16:35:45

Temat: Re: I po świętach panie CB
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" napisał w wiadomości grup

W dniu 2011-05-03 12:45, Chiron pisze:
> Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> A coś konkretnie i na temat? Serdecznie zapraszam- dasz radę:.

Konkretnie i na temat: "Ależ oczywiście znam też porządnego
żyda/katolika/szkopa/ruska/czarnucha/pedała*"

Stalker

* niepotrzebne skreślić

=========
Ja pierdykam- to_jest_chore. Projektujesz, Stalker

--

Chiron

362. Data: 2011-05-03 16:53:50

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

=========
> Ja pierdykam- to_jest_chore.

Wiem Chiron, ale IMO ty się już nie zmienisz

> Projektujesz, Stalker

A co to ta projekcja? Ostatnio prawie wszyscy na tej grupie zarzucają ją
sobie nawzajem...

Stalker

363. Data: 2011-05-03 17:10:32

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-03 14:37, Chiron pisze:
> Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> Masz taką cechę, która powoduje irytację niektórych ludzi: jak brakuje
> Ci argumentów- to starasz się ośmieszyć rozmówcę. Czy jesteś w stanie z
> tego zrezygnować w dyskusji ze mną?

Ale idealnie się trafiłeś z tą odpowiedzią...

Proszę zwrócić uwagę jaka była kolejność wymiany postów:

XL PIERWSZA odpisała do mnie w stylu, który można by uznać za "brak
argumentów i ośmieszanie rozmówcy", ja się "odszczeknąłem" w podobnym
stylu, ale to MNIE Chiron "upomniał".

To jest właśnie kwintesencja postawy, którą dzisiaj w innym kontekście
określiłem jako "postawę do połowy". Są ludzie, którzy kończą analizę
różnych sytuacji w połowie (w tej, która pasuje do poglądów). To taki
typ, który np. w przypadku omówienia stosunków dwóch stron weźmie pod
uwagę połowę cech strony przeciwnej oraz połowę cech swojej strony.

Czyli: wady przeciwnika i zalety swojego obozu...

To jest taka postawa, z którą ciężko się dyskutuje, bo zawiera w sobie
pewną erystyczną pułapkę. Otóż oba "obozy (albo może lepiej "plemiona" -
będzie większe powiązanie z ostatnimi dyskusjami) najczęściej mają
DOKŁADNIE TAKIE opisane wady i zalety. Jeśli te zdanie podeprze się
dodatkowo PROTEZĄ sugerującą obiektywne podejście do tematu (Coś w
stylu: "Oczywiście znam też dobrego/złego przedstawiciela plemienia/
swojego/wrogiego) to wtedy wychodzi dyskusja, w której ciężko się nie
zgodzić z takimi pół-prawdami postawy do połowy :-)

Dyskusja będzie wyglądać wtedy mniej więcej tak:
- Czy zaprzeczysz, że plemię X ma takie wady?
- No nie...
- A czy zaprzeczysz, że plemię Y ma takie zalety?
- No też nie
- A widzisz... - i tu najczęściej pojawia się wniosek ogólny - przy
którym zapomnieliśmy, że nie uwzględniliśmy wszystkiego

Osiągnęliśmy prawdę jako sumę dwóch półprawd

Z taka postawą łączy się bardzo ciekawy relatywizm zachowań znany
szerzej jako postawa Kalego.

Taka postawa (nieważne w jaki sposób nabyta) skutkuje później pewnym
specyficznym podejściem z jednej strony do obrony swoich racji z drugiej
strony ataku na inne racje.

Posłużę się przykładem (Chiron - to był mój inny zakład z samym sobą o
piwo przy okazji ostatnich dyskusji):

Bronisz kościoła katolickiego przed atakami dotyczącymi działalności
charytatywnej. I robisz to bardzo sensownie - zarzucając słusznie
nieuprawnioną generalizację. Nie mógłbym się tu z Tobą nie zgodzić.
Po czym pada pytanie/stwierdzenie: "No dobrze, ale poza kościołem
przecież też są instytucje charytatywne"...

I byłem pewien, że zaatakujesz, używając DOKŁADNIE takiej samej broni z
jaką zaatakowano KK: nieuprawnionej generalizacji...

Coś co "przeciwko nam" jest perfidne, "przeciwko nim" jest szlachetne,
coś co u nas jest zaletą u nich jest wadą.

Ten sam mechanizm można np. zauważyć u XL w przypadku oceny prezydentów.
Jeśli ktoś naśmiewał się z Lecha Kaczyńskiego był małostkowy, podły,
itp. itd. Z kolei wyśmiewanie Bronisława Komorowskiego jest
"patriotycznym obowiązkiem"...

Stalker

364. Data: 2011-05-03 17:22:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 03 May 2011 19:10:32 +0200, Stalker napisał(a):

> XL PIERWSZA odpisała do mnie w stylu, który można by uznać za "brak
> argumentów i ośmieszanie rozmówcy", ja się "odszczeknąłem"

Ale teraz już możesz pisać "w moim stylu"?
He he :-)

--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

365. Data: 2011-05-03 17:32:24

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" napisał w wiadomości grup

> [...]

XL PIERWSZA odpisała do mnie w stylu, który można by uznać za "brak
argumentów i ośmieszanie rozmówcy", ja się "odszczeknąłem" w podobnym
No wiesz, Iksi zdecydowanie lubię bardziej:-)
Stalker- przepraszam. Rzeczywiście tak to wyszło- mnie chodziło po prostu o
odpowiedź, której nie uzyskałem.

[...]
Ale mnie chodzi o prawdę- tak, jak jest.

[...]

Tyle, że dla mnie Żydzi nie są wrogami. Ani żaden inny naród. Natomiast
Żydzi talmudyczni- to jakby rodzaj pewnej organizacji. Ludzi związanych
pewnymi przeświadczeniami- takimi jak to, że ja i Ty, Szanowny
Interlokutorze- to coś w rodzaju bydła, goim- którego zadaniem jest im
służyć. Wiem, nie mieści Ci się to w kiepełce:-)- ani wielu innym Polakom-
bo_przykładasz_do_tego_swoją_miarę. Myślisz jak myślisz Ty, a nie tak, jak
myślą oni. Nigdy w taki sposób ich nie zrozumiesz. Jeśli ktoś nazywa mnie
antysemitom- to jest to dureń- czasem nawet sympatyczny, jak Redart:-) - ale
dureń.

[...]

Zaraz, zaraz: od początku opisywałem to tak: "dół" działaczy- czyli zwykli
wolontariusze, na ogół mający gdzieś to, w jakiej są organizacji. To
wspaniali ludzie (wiem, generalizuję). Jednak same organizacje są na
ogół...gromadą różnych przekręciarzy- a przodują w tym- są niejako do tego
najbardziej predystynowane- organizacje państwowe. Jak Ty w ogóle czytasz
wiadomości- skoro wyczytujesz rzeczy, których tam nie ma?

--

Chiron

366. Data: 2011-05-03 17:35:43

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli ktoś nazywa mnie
antysemitą- tak miało być, rzecz jasna:-)

367. Data: 2011-05-04 06:29:25

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
> najbardziej predystynowane- organizacje państwowe. Jak Ty w ogóle czytasz
> wiadomości- skoro wyczytujesz rzeczy, których tam nie ma?

Czyli twój antysemityzm, to nie "antysemityzm", tylko "anarchia często
podpierana
przykładem żyda, który czesto tworzy(ł) duże zorganizowane struktury" ?

368. Data: 2011-05-04 06:32:34

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tyle, że ja napisałem, że na ogół ludzie pracujący "na dole" tych
> organizacji są wolontariuszami, ludźmi prawymi. A organizacje-
> w_szczególności_wszystkie_państwowe- to siedziba przekręciarzy.

Opowiedza nam coś o Japoni, w szczególności o relacjach oficjalnego
japońskiego rządu z (także oficjalnym) światkiem mafijnym jakuzy.

369. Data: 2011-05-04 06:35:21

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:1c53zh2bb98n3$.dlg@trenerowa.karma...
> Dnia 02-maj-11 w ramce <news:ipmhj6$kb0$1@news.onet.pl> pędzel zażółcony
> zmalował:

> Jakieś konkretne środowisko poproszę. Krytyka polityczna? Rotfl :)

A niech będzie SLD. Nie da rady ?

370. Data: 2011-05-04 06:59:15

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" napisał w wiadomości grup

> [...]

Opowiedza nam coś o Japoni, w szczególności o relacjach oficjalnego
japońskiego rządu z (także oficjalnym) światkiem mafijnym jakuzy.
==============

No i? Jakuza była, jest i pewno będzie. Pieniądze przeznaczone na pomoc
raczej trafią do tych, co trzeba, bo...w najlepszym razie takiego
"lepkorękiego" pozbawią palców. W każdej prywatnej organizacji prywatni
ludzie zastanawiają się, na co są wydawane ICH pieniądze. Pisałem już:
najgorzej, jak się cudze pieniądze wydaje na kogoś. Tylko prywatne
organizacje mają racje bytu. Państwowe będą zawsze grandziarskie.
--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

LEWA! LEWA! LEWANtyńczyk SPOLEgliwy
Czy pozwolisz jechać pijanemu kierowcy swoim autem?
Co oni własciwie wynegocjowali?
Re: I WOULD LIKE TO INVITE YOU TO ISLAM !!!!!!!!!!!
KRYWAŃ