Co oni własciwie wynegocjowali?

1. Data: 2011-04-26 18:44:33

Temat: Co oni własciwie wynegocjowali?
Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

"Gazprom zapowiada gigantyczne podwyżki cen gazu. 500 dolarów za tysiąc
metrów sześciennych gazu - to kwota jaką europejscy odbiorcy będą musieli
zapłacić za rosyjski gaz - informuje RMF FM. Teraz cena gazu w Polsce
wynosi 320 dolarów."

http://bit.ly/h5DEiP

http://bit.ly/eswh6y

2. Data: 2011-04-26 18:56:21

Temat: Re: Co oni własciwie wynegocjowali?
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" napisał w wiadomości grup

[...]

=================
W sprawie umowy już interweniowała UE- a i tak cena jest najwyższa w
Europie. A umowa jest tajna- więc niedostępna dla przypadkowego
społeczeństwa. Każdy przecież wie- Donek potrafi dogadać się z ruskimi.
Tyle, że my za to zapłacimy. Co ciekawe, znajdą się zapewne zachwyceni
polityką Donka- i nadal będą krzyczeć: "Tusku- musisz"
:-(
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

3. Data: 2011-04-26 18:59:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

=================
> [...]
> Tyle, że my za to zapłacimy. Co ciekawe, znajdą się zapewne zachwyceni
> polityką Donka- i nadal będą krzyczeć: "Tusku- musisz"

Noczochczesz, Chirek - Tusku się nie bawi w politykę, Tusku mosty buduje...
FINANSOWE. Z Rosją. Takie o jednokierunkowym ruchu - od nas do nich. Potem
będzie odwrotnie, tylko mosty zmienią charakter...
:/

4. Data: 2011-04-26 19:28:12

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

To dla kompletu przybliżmy tez ceny gazu w PL.

Cena gazu wraz z opłatą za przesył dla odbiorcy detalicznego
w Polsce to nico ponad 800 $.

W tej cenie sama cena gazu stanowi od 60 do 80%.
A zatem cena gazu w PL dla odbiorcy detalicznego (indywidulanego
oraz dla firm) wynosi od blisko 500 do grubo ponad 600 $ (przeciętnie
ok. 560 $).

A zatem nic dziwnego, że Rosjanie chcą mieć sensowny zysk
ze sprzedaży swojego własnego gazu w PL...
po cenach rynkowych.

Ceny rynkowe to klucz do zrozumienia tej rzekomej "gigantycznej
podwyżki".

--
CB

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:169s2hwxa949c$.dlg@trenerowa.karma...

5. Data: 2011-04-26 20:04:26

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podsumowując:
1. To nie Rosjanie nas "kroją" na gazie, lecz... Polacy.
2. Rosjanie nie chcą dłużej bawić się w dostawcę "towaru"
dla mafii paliwowej w Polsce.

BTW cena rynkowa gazu od dawna utrzymuje się na poziomie
500 $/1000m3.
Stare umowy gazowe, których Rosjanie nie chcą kontynuować,
zapewniały Polsce znacznie niższe od rynkowych ceny gazu
z Rosji w zamian za transfer gazu rozyjskiego do Europy
Zachodniej.
Niestety, jak to w Polsce bywa, "Kowalski" miał z tego NIC.
Nowe warunki dostaw gazu z Rosji wzbudzają trwogę wśród
"elit" czerpiących gigantyczne na handlu rosyjskim gazem
w Polsce.
Stąd dramatyczne informacje obliczone na wzbudzenie oburzenia
społecznego na nowe warunki dostaw gazu przez Rosjan.

Taki całusek "świetego oburzenia" od mafii paliwowej w Polsce
w policzek "ciemnego ludu". ;)

Jakieś pytania? :)

--
CB

6. Data: 2011-04-26 20:04:28

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26-kwiecień-11 w ramce <news:ip76gp$m4p$1@news.mm.pl> pędzel cbnet
zmalował:

> [...]
> ze sprzedaży swojego własnego gazu w PL...
> po cenach rynkowych.
>
> Ceny rynkowe to klucz do zrozumienia tej rzekomej "gigantycznej

Znaczy, podwyżki nie ma czy jest ona ~rozsądnie umotywowana?

7. Data: 2011-04-26 20:06:51

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wg mafii paliwowej w Polsce: jest i jest OBURZAJĄCA.

Teraz piłeczka znajduje się po stronie Urządu Regulacji Energetyki.
Niejako.

--

wiadomości news:pyoj6cvjzkt4$.dlg@trenerowa.karma...

8. Data: 2011-04-26 20:37:45

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26-kwiecień-11 w ramce <news:ip78kl$1ta7$1@news.mm.pl> pędzel cbnet
zmalował:

> [...]
> społecznego na nowe warunki dostaw gazu przez Rosjan.
>
> Taki całusek "świetego oburzenia" od mafii paliwowej w Polsce

Same :)
Tu mowa o Europie - nie tylko o Polsce. Czyli - jakby o szerszym rynku,
więc ceny rynkowe byłyby ciekawa definicją.
A dodatkowo wg informcji mi znanych - motywacją nie jest doszlusowanie do
cen rynkowych:

Tylko "w związku z niespodziewanym wzrostem zapotrzebowania na gaz"
"zwiększenie eksportu rosyjskiego gazu spowodowane jest wojną w Libii,
wydarzeniami w krajach Bliskiego Wschodu i trzęsieniem ziemi w Japonii. W
tej sytuacji Gazprom staje się jednym z niewielu dostawców, który jest w
stanie wywiązać się ze wszystkich swoich zobowiązań."

Reasumując - wysoki popyt i dominujący gracz na rynku w obliczu słabości
innych źródeł. Tak by wynikało z tego artykułu:

http://bit.ly/dNLuwU

Poza ty, tutaj znalazłem informacje, które stoją w sprzeczności z tezą, że
płacimy mniej niż rynek - szacuje się, że więcej:

"Formuła wyznaczania ceny rosyjskiego gazu dla Polski objęta jest tajemnicą
handlową, w związku z czym jej dokładne wyliczenie jest niemożliwe. Nie
mniej jednak, na podstawie danych z przeszłości wywnioskować można, że cena
gazu sprzedawanego w Polsce jest od 10% do 20% wyższa od cen surowca
sprzedawanego do Niemiec."

http://bit.ly/hcjnwb

Tam tez można przeczytac, że:

"Gdy przyjrzymy się cenom gazu ziemnego w państwach Unii Europejskiej
wyrażonych w jednej walucie, Polska wypada całkiem nieźle. Ze średnią ceną
12,78 euro/GJ dla gospodarstw domowych w drugiej połowie 2009 roku,
plasujemy się poniżej średniej dla całej Unii wynosząca 14,67 euro/GJ.
Sytuacja wygląda już gorzej w przypadku odbiorców przemysłowych, którzy w
Polsce płacili średnio 8,36 euro/GJ, podczas gdy średnia unijna wyniosła
8,22 euro/GJ."

Czyli istotnie - odbiorcy indywidualni byli w trochę lepszej sytuacji niż
ich koledzy z UE, ale odbiorcy przemysłowi za to w nieco gorszej.

Ale:

"Położenie Polski zmienia się diametralnie po uwzględnieniu siły nabywczej.
Cena wyniosła wówczas 21,81 euro/GJ w porównaniu do 14,67euro/GJ średniej
unijnej."

I co ciekawe:

"Polska należy do niewielkiej grupy krajów, w których ceny rok do roku
wzrosły. Podczas gdy my zanotowaliśmy wzrost cen o 5,79% dla gospodarstw
domowych i 6,03% dla odbiorców przemysłowych , średnia unijna wynosiła
odpowiednio -16,02% i -25,07%."

9. Data: 2011-04-26 21:04:43

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rosjanie dostarczają do Polski ok. 22 mln m3 gazu na dobę,
oraz ok. 5x tyle do Niemiec.

Problem polega na tym, że m.in. Niemcy płacą za rosyjski gaz
po cenach zbliżonych do rynkowych, a Polska płaciła dotąd
Rosjanom za ich gaz ceny znacznie niższe od rynkowych.
Notabene: za gaz pochodzący z tych samych rurociągów,
zarządzanych przez te same podmioty.

Mimo to cena gazu (rosyjski gaz stanowi ponad ok. 64% ogólnej
sprzedaży) w Polsce "od zawsze" była zbliżona do światowych
cen rynkowych.

Czy jakikolwiek kraj na miejscu Rosji chciałby "z dobrego serca" bez
oporów sponsorować "dysponentów" swego gazu w jakimkolwiek
kraju w takiej sytuacji?

<<... Po serii spotkań międzyrządowych oraz między spółkami doszło
do porozumienia w sprawie stawek tranzytowych, które - jak informował
wicepremier Pawlak - mają zagwarantować spółce EuRoPol Gaz
2-procentową rentowność netto...>>

Czyli porozumienie ma na celu uporządkowanie zysków "transferowych"
EuRoPol Gazu czerpanych z przesyłania rosyjskiego gazu do Polski
i Niemczech... a ściśle ich redukcję do poziomu 2-procent.

Czyli w zasadzie i w pewnym sensie cała ta "afera" cenowa bierze
się stąd, że Polacy to takie głupie kurwy, które trzeba trzymać krótko
za mordę, bo inaczej to każdego będą do upadłego próbować robić
w ch*ja.
No a teraz te głupie kurwy próbują robić wodę z mózgu "ciemnemu
ludowi".

Klasyka, klasyka, klasyka sq*go Polactwa.

Niestety.

--

wiadomości news:11mnppw316vtc$.dlg@trenerowa.karma...

10. Data: 2011-04-26 21:12:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Apr 2011 23:04:43 +0200, cbnet napisał(a):

> [...]
> No a teraz te głupie kurwy próbują robić wodę z mózgu "ciemnemu
> ludowi".
>
> Klasyka, klasyka, klasyka sq*go Polactwa.

Ten wielkomiejski język naprawdę zaczyna być coraz bardziej
wielkomiejski...

Re: I WOULD LIKE TO INVITE YOU TO ISLAM !!!!!!!!!!!
KRYWAŃ
ZDROWYCH, WESOŁYCH, A PRZEDE WSZYSTKIM __SPOKOJNYCH__ ŚWIĄT...
przykre- kradziez...
Wesołych...