Re: IQ

Data: 2002-05-21 08:35:13
Temat: Re: IQ
Od: "Huxley" <h...@g...pl>

Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
news:MPG.1753fcc734403fa598974e@news.tpi.pl...
> In article <acc463$r59$1@news.gazeta.pl>, x...@N...poczta.gazeta.pl
>
> Oczywiscie - wracajac do twojego pytania: moga sie wyniki testow na IQ
> zmieniac z czasem - ale to najprawdopodobniej nie zmienia sie
> inteligencja tylko wyniki testow

Popraw mnie, jezeli sie myle, ale:
Inteligencję, tę mierzoną w testach IQ mozna zdefiniowac, jako zdolnosc do
gromadzenia, prztwazania informacji, i wyciagania na ich podstawie wnioskow;
rowniez tworzenie nowych jakosci.
Wobec tego, tak zdefiniowana inteligencja zmienia sie w czasie. Chyba nie
musze podawac przykladu sytuacji. Prownac wystarczy samego siebie na
przestrzeni kilku lat.
Jednak to co sie nie zmienia to intelekt, precyspozycje. Przykladowo, mozna
by siedziec cale zycie nad matematyka i wybitnym matematykiem nie zostac.

Huxley
p.s. Przyszla mi pewna mysl. Czesto mowi sie o osoba - ktore maja duza
wiedze co implikuje oczytanie - ze sa inteligentne. Moze i sa, ale bardziej
trafnym okresleniem byloby stwierdzenie, ze taki czlowiek jest erudyta. Tak
wiec niekoniecznie erudyta bedzie bardzo inteligentnym czlowikiem.
Co sadzicie o tym?