IRYDOLOGIA

1. Data: 2004-06-24 22:00:42

Temat: IRYDOLOGIA
Od: "A.W" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co sadzicie o tej metodzie diagnozowania chorob?
Pytam bo ostatnio przygladalam sie takiej diagnozie na targach,
"pacjent" dostal cala liste ziol i preparatow do wykupienia (wcale nie
tanich).
A.W

2. Data: 2004-06-24 22:34:18

Temat: Re: IRYDOLOGIA
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Jun 2004 00:00:42 +0200, A.W wrote:

> [...]
> Pytam bo ostatnio przygladalam sie takiej diagnozie na targach,
> "pacjent" dostal cala liste ziol i preparatow do wykupienia (wcale nie

Nie wiem jak pozostali, ale ja sądze jak najgorzej.
Nie ma żadnych rzetelnych dowodów na to, że owa metoda działa w
jakikolwiek inny sposób, niż powodując transfer pieniędzy.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2004-06-25 04:55:30

Od: "Simonto" <simonto(USUNTO)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy irydologia to nie jest czesc medycyny ? Tylko ze zajmuje sie
stawianiem diagnozy na podstawie wygladu zrenicy oka. A tu A.W. opisuje, ze
tos dostal "recepty". Moze to jakis oszust byl - albo domorosly irydolog ?

Simonto

4. Data: 2004-06-25 07:01:18

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "A.W" <d...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> Pytam bo ostatnio przygladalam sie takiej diagnozie na targach,
> "pacjent" dostal cala liste ziol i preparatow do wykupienia (wcale nie

Jesli wiedza irydologiczna dysponuje w l a s c i w a o s o b a , to jak
najbardziej jestem ZA. Tylko jak poznac, ze jest to TA osoba???
...teraz sami naciagacze...:(((

Iwona

5. Data: 2004-06-25 07:41:11

Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytam bo ostatnio przygladalam sie takiej diagnozie na targach,
> "pacjent" dostal cala liste ziol i preparatow do wykupienia (wcale nie
> tanich).

kiedys z ciekawosci odwiedzilam irydologa, "dowiedzialam" sie tyle bzdur,ze
az mnie glowa rozbolala, a najlepsze bylo to, ze mialam problemy hormonalne,
a on twierdzil, ze wszystko jest ok, kompletna bzdura, ale ponoc wiara czyni
cuda, wiec jak ktos wierzy...
pozdrawiam A

6. Data: 2004-06-25 08:14:51

Od: "Robert" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Simonto" <simonto(USUNTO)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> A czy irydologia to nie jest czesc medycyny ?

Nie jest

> Tylko ze zajmuje sie
> stawianiem diagnozy na podstawie wygladu zrenicy oka.

Teczowki nie zrenicy, choc w zasadzie na jedno wychodzi, to samo moznaby
robic na podstawie barwy zebow... :)

> A tu A.W. opisuje, ze
> tos dostal "recepty".

Napisal tylko "ziol i preparatow do wykupienia"

> Moze to jakis oszust byl

Mocne okreslenie, ale dobry kierunek myslenia...

Pozdrawiam

Robert Milewski

7. Data: 2004-06-25 08:17:33

Od: "Robert" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli wiedza irydologiczna dysponuje w l a s c i w a o s o b a , to jak
> najbardziej jestem ZA.

Nie ma czegos takiego jak wiedza irydologiczna

> Tylko jak poznac, ze jest to TA osoba???
> ...teraz sami naciagacze...:(((

Otoz to

Pozdrawiam

Robert Milewski

8. Data: 2004-06-25 13:20:33

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@m...pl> napisał w wiadomości

> Nie ma czegos takiego jak wiedza irydologiczna

Dlaczego tak uważasz? Przecież, jeśli się czegokolwiek nauczysz (opanujesz
materiał), to posiądziesz wiedzę. Bez względu na to czego dotyczy:)

Iwona

9. Data: 2004-06-25 13:47:47

Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pytam bo ostatnio przygladalam sie takiej diagnozie na targach,
> "pacjent" dostal cala liste ziol i preparatow do wykupienia (wcale nie
Mamy tu dwa problemy: irydologia "jako taka" i to, co dzieje sie na targach,
gdzie ludzie naprędce przeszkoleni przeważnie naciągają jak mogą naiwnych
(chociaż są i wyjątki). Widać to zresztą chociażby po czasie
badania: "prawdziwy" irydolog, tzn. lekarz (a MUSI to być lekarz) z
odpowiednim podyplomowym przeszkoleniem (w Polsce mamy zaledwie kilka takich
osób) poświęca na diagnozę minimum 45', czasem nawet ponad godzinę, nie
zaniedbując przy tym wywiadu itp. Efektem jest przeważnie ocena predyspozycji
zdrowotnych i aktualnego stanu zdrowia, z odpowiednim ukierunkowaniem na ewent.
dalszą diagnostykę. Na targach natomiast "wystarcza" czasem zaledwie kilka
minut, no i następuje od razu sprzedaż ziół przeważnie chińskich, o niepewnej
proweniencji (jako że "irydolog" jest z reguły Mongołem). Zdaję sobie sprawę z
tego, że liczna grupa czytelników (szczegolnie lekarzy) zarzuci mi, że
irydologia nie jest w pełni metodą naukową. Prawda! ale nie zmienia to faktu,
że w wielu krajach, zarówno na Wschodzie (Moskwa, Kijów) jak i Zachodzie (np.
Lyon) szkolenie irydologiczne ma charakter w pełni uznawanego kształcenia
podyplomowego, istnieją katedry irydologii, zaś lekarze kończący takie
szkolenie otrzymują odpowiednie uprawnienia. Istnieje także dość bogata
literatura fachowa, której autorami są niejednokrotnie profesorowie medycyny.
Pozdrowienia dino

10. Data: 2004-06-25 13:49:42

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Jun 2004 15:20:33 +0200, Iwona_s wrote:

> Dlaczego tak uważasz? Przecież, jeśli się czegokolwiek nauczysz (opanujesz
> materiał), to posiądziesz wiedzę. Bez względu na to czego dotyczy:)

Choćbym nie chciał nie mogę się nie zgodzić:)

Ale "wiedza irydologicza" ma się tak samo do rzeczywistości, jak teoria
magii Ziemiomorza Ursuli Le Guin:) Albo ekonomia Shire. I jest równie
użyteczna w prawdziwym życiu.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/