Ile zużywacie gazu??

1. Data: 2003-11-18 11:08:30

Temat: Ile zużywacie gazu??
Od: "Iza" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkanko o pow. 60 m2, i mam za sobą pierwszy miesiąc od czasu
uruchomienia pieca dwufunkcyjnego.Dodam, że blok jest nowy i to jego
pierwsze grzanie.
W związku z tym mam pytanko ile zużywacie gazu i jaka jest temperatura w
mieszkaniu??

Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Iza

1. Data: 2003-11-19 07:58:59

Temat: Re: Ile zużywacie gazu??
Od: "Robert" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pierwsze grzanie.
> W związku z tym mam pytanko ile zużywacie gazu i jaka jest temperatura w

Nowy blok, 51 m2, grzejemy od półtora miesiąca - 200 m3. Temperatura 21 st.
Sporo grzaliśmy przy pracach malarskich (było trochę wietrzenia). Myślę że
teraz miesięcznie będzie około 100 m3.

Przy okazji mam pytanie. W instrukcji do pieca jest informacja że optymalne
ciśnienie w obiegu co to od 1 do 2.5bar. U mnie ciśnienie to notorycznie
spada do minimalnego i średnio co tydzień muszę uzupełniać wodę w obiegu.
Czy tak być powinno?

--
Robert

1. Data: 2003-11-19 08:20:46

Od: "krzys" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spada do minimalnego i średnio co tydzień muszę uzupełniać wodę w obiegu.
u mnie też ciśnienie spada ale nie tak szybko
mniej więcej rak na miesiąc muszę uzupełnić
tylko zastanawiam się czy to jest normalne

1. Data: 2003-11-19 08:31:00

Od: "Iza" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzys" <k...@z...com.pl> napisał w wiadomości
> optymalne
> u mnie też ciśnienie spada ale nie tak szybko
> mniej więcej rak na miesiąc muszę uzupełnić
> tylko zastanawiam się czy to jest normalne

Serwisant powiedział, że jest to normalne, trzeba pilnować i ewentualnie
uzupełniać, ja przez miesiąc uzupełniałam 1 raz.

Pozdr
Iza

1. Data: 2003-11-19 08:44:10

Od: "Robert" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Serwisant powiedział, że jest to normalne, trzeba pilnować i ewentualnie
> uzupełniać, ja przez miesiąc uzupełniałam 1 raz.

Czyli być może może tak częste uzupełnienia ma związek z dosyć intensywnym
korzystaniem z ogrzewania (remonty, częste wietrzenia itp). Jeśli nie to
czeka mnie serwis.

Dzięki za odpowiedź.

Czy zastanawialiście się na elektronicznym sterowaniem pieca temperaturą
pomieszczenia. Serwisant powiedział mi że koszt takiego sterownika to 330 zł
(model bezprzewodowy). Przy obecnych kosztach 150 zł/mies może się to
zwrócić.
Czy jest ktoś na grupie kto korzysta z takiego rozwiązania? Jakie są wówczas
koszty?

--
Robert

1. Data: 2003-11-19 09:20:15

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> spada do minimalnego i średnio co tydzień muszę uzupełniać wodę w obiegu.

Stanowczo tak być nie powinno, uzupełniać wode powinno się raz na 2-3
miesiące, w zależności od intensywności grzania.
Część wody wyparowuje przewodem kominowym i jest to normalne, dlatego czasem
trzeba uzupełniać.
Częste uzupełnianie to oznaka, że gdzieś woda ucieka z instalacji. Sprawdź
czy gdzieś nie cieknie z grzejników, czy w miejscach złącze rurek, itp.
Miałam taką sytuację 2 lata temu. Okazało się że ekipa wykończeniowa
przykręcając listwy przypodłogowe wywierciła otwór w rurce doprowadzającej
wodę do grzejnika. Teraz dolewam 2-3 razy w sezonie grzewczym. W lecie, gdy
ogrzewam tylko wode w kranach, w ogóle nie muszę uzupełniać.

Edyta

1. Data: 2003-11-19 09:24:53

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zwrócić.
> Czy jest ktoś na grupie kto korzysta z takiego rozwiązania? Jakie są

Witam, takie rozwiązanie jest dość oszczędne. Ustawiasz w programatorze
godziny w których ma być utrzymywana wyższa temp, a w nocy i w porze gdy nie
ma domowników - niższa. Oszczędność jest spora. Musisz tylko we wszystkich
pomieszczeniach mieć podobną temp. Programator ustawiony na 23 stopnie,
najpierw mierzy temp. w pomieszczeniu w którym jest, a potem włącza piec
jeśli jest niższa, lub wyłącza jeśli jest wyższa. Nie jest więc wskazane
umieszczenie programatora w kuchni, gdzie podczas gotowania temp. jest
wyższa niż w innychpomieszczenia.

Edyta

1. Data: 2003-11-23 12:01:34

Od: "GlennBp" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mieszkanie 130 metrow,w 100 letniej kamiennicy, piec wieśman dwufunkcyjny +
sterownik na dzien i noc, przy odrobinie szczescia zamkniemy sie w kwocie 400
pln.
Pozdrawiam
Lukasz

1. Data: 2003-11-24 12:55:02

Od: "Iza" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GlennBp" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
+
> sterownik na dzien i noc, przy odrobinie szczescia zamkniemy sie w kwocie

Oczywiście miesięcznie??

Pozdraviam
im

1. Data: 2003-11-25 10:55:51

Od: "GlennBp" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "GlennBp" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> +
> 400

> Oczywiście miesięcznie??

tak jest,miesiecznie,podejrzewam, ze bedzie gorzej jak nastana mrozy bo so far
tomamy niemalze wiosne:)

> Pozdraviam
> im
Pozdrawiam
Lukasz

zgniatarka do śmieci
problem z licznikiem za wod
!!! drewno na schody - castorama???
!!! okno w ksztalcie kola - gdzie moge kupic ???
Do użytkowników sprzętu Whirlpool