Re: Ile zużywacie gazu??

From: "Edyta Szajnóg" <e...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Ile zużywacie gazu??
Date: Wed, 19 Nov 2003 10:24:53 +0100
Sender: e...@p...onet.pl@217.153.44.190

Użytkownik "Robert" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:bpfah6$qh1$1@news.onet.pl...
> Czy zastanawialiście się na elektronicznym sterowaniem pieca temperaturą
> pomieszczenia. Serwisant powiedział mi że koszt takiego sterownika to 330

> (model bezprzewodowy). Przy obecnych kosztach 150 zł/mies może się to
> zwrócić.
> Czy jest ktoś na grupie kto korzysta z takiego rozwiązania? Jakie są
wówczas
> koszty?

Witam, takie rozwiązanie jest dość oszczędne. Ustawiasz w programatorze
godziny w których ma być utrzymywana wyższa temp, a w nocy i w porze gdy nie
ma domowników - niższa. Oszczędność jest spora. Musisz tylko we wszystkich
pomieszczeniach mieć podobną temp. Programator ustawiony na 23 stopnie,
najpierw mierzy temp. w pomieszczeniu w którym jest, a potem włącza piec
jeśli jest niższa, lub wyłącza jeśli jest wyższa. Nie jest więc wskazane
umieszczenie programatora w kuchni, gdzie podczas gotowania temp. jest
wyższa niż w innychpomieszczenia.

Edyta