Im bardziej odlatujesz tym mniej czujesz.

91. Data: 2011-02-08 21:27:38

Temat: Re: Im bardziej odlatujesz tym mniej czujesz.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Feb 2011 22:12:08 +0100, zdumiony napisał(a):

> Oznacza to wszystkich ludzi,

Tak? Nie widzę tego.
Tak dokładnie trzymasz się NASZEGO znaczenia słowa "kochać", a równocześnie
osoby konkretnie wymienione nagle oznaczają wszystkich ludzi?

> tak jak liczba 77 oznacza nieograniczoność. Nie
> wymieniono tu np. szefa, polityka czy artysty rockowego.

> A jaki według Ciebie jest sens tego?

Nie sposób go przekazać. Do tego dochodzi się samemu. Ale spróbuję:

"Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien.
I kto
kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien."

Nasze pojęcie "kochać" niekoniecznie miało w języku Chrystusa i językach
Jego przekazicieli ten sam i tylko jeden sens/desygnat oraz jedno wspólne
słowo określające.
Podobnie pojęcie "pozbawiać życia", które u nas ma różne desygnaty
(zabijać, mordować), w języku aramejskim miało wiele/więcej różnych
desygnatów, bowiem inaczej (innym słowem) określano zabijanie wroga na
wojnie, skrytobójcze morderstwo, zabijanie zwierząt na ofiary, zabijanie
zwierząt do jedzenia, wymierzanie kary śmierci. A my na to wszystko móimy
"zabijanie" albo "mord".
Tylko tyle Ci powiem. Dalej myśl sam.

Z resztą cytatu zrób podobnie.

92. Data: 2011-02-08 21:33:48

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony napisał(a):
> U�ytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisa� w wiadomo�ci

NAD

> Raczej dobra swojego nad dobro bli�niego, bo to zwykle si� czyni.

Załuż sobie osobny wątek, a nie mi tu faryzeuszu bzdury wypisaujesz.
Ty kretynie czy ty chodziłeś na religię kiedy, ty debilu?
1 Stary testament to surowy Bóg.
2.Nowy testament to Bóg miłości do człowieka i sprzeciw do dogmatyków.
3. To co wkleiłeś oznacza że musisz iść swoją drogą by odnaleźć Jezusa
a nie naśladować mamusie, tatusia, rodzinę. Dlatego on mówi że więzi
drogie sobie musisz przeciąć-obciąć pempowinę- by zrealizować swoją
drogę do Boga. Tak samo nie możesz trzymać się ślepo dogmatów, bo to
je wtenczas zrealizujesz a nie swoje życie i drogę do Boga. Ty kurwa
debilu zginął przez takich jak ty, którzy uważali że dogmaty
doprowadzą ich do boga i nie można ich zmieniać dla miłości Boga do
człowieka. Jego śmierć czubie to świadectwo miłości Boga do człowieka,
który poświęca swojego syna.

93. Data: 2011-02-08 21:36:34

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-08 22:16, medea pisze:

> Może dlatego ma takie smutne obserwacje.
>
> Ewa

IMO to jest tak pewne jak to, ze jestes tak jak kolega bardzo inteligentna.
I na pewno nie dam sie wciagnac z toba w gadke na te tematy, wiec
niepotrzebnie sie wysilasz na takie zaczepki.

94. Data: 2011-02-08 21:41:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Feb 2011 22:13:51 +0100, zdumiony napisał(a):

> Raczej dobra swojego nad dobro bliżniego, bo to zwykle się czyni.

Właśnie tak jak piszesz jest to powszechnie U NAS rozumiane i tylko tak. Bo
przyjęło się jako norma społeczna, że więcej wart jest ten, kto się
poswieca dla innych.
Zapomina się o DRUGIM kierunku tej relacji. A to przecież relacja równości
- jest ona dwukierunkowa, symetryczna: a=b i b=a. O tej drugiej równości
się zapomina.
Przykład: jeśli ktoś działa na korzyść bliźniego, tym samym odbiuerając
warunki do życia sobie i swojej rodzinie, postępuje wbrew boskiemu
przykazaniu. Jest nadgorliwy - nie rozumiejac go.
Gdyby Bóg oczekiwał przedkładania dobra bliźniego nad nasze własne, kazałby
nam "miłować bliźniego WIĘCEJ niż siebie samego".

Co zatem z bohaterami typu Ojca M. Kolbe?
Otóż: aby być nadgorliwym PONAD boskie przykazanie i być równocześnie w
porządku wobec Boga, trzeba mieć do tego PODSTAWY merytoryczne i/lub
mentalne, takie jakie on miał i jemu podobni. Krótko: do wielkich
celów/czynów Bóg przeznacza wielkich ludzi. Nam, małym, wyznacza prawa dla
nas realne w wykonaniu, możliwe do spełnienia. Nie każdy z nas może być
świętym. To nie takie proste i nie jest dostępne dla każdego. Bóg to wie,
dlatego nie każe nam masowo mierać za innych.

95. Data: 2011-02-08 21:42:04

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jego przekazicieli ten sam i tylko jeden sens/desygnat oraz jedno wspólne

Może to oznaczać, że w przypadku konfliktu, ktoś mówi coś a Bóg co innego
trzeba wybrać. Na przykład chłopak nalega aby współżyć z dziewczyną przed
ślubem, trzeba wybrać to co mówią przykazania.

96. Data: 2011-02-08 21:43:07

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napisz jaki jest sens tych słów wg ciebie.

Jezus jest bardzo wymagający. Nie ma "zmiłuj"

97. Data: 2011-02-08 21:48:39

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony napisał(a):
> U�ytkownik "cbnet" <c...@n...pl> napisa� w wiadomo�ci
>
> Jezus jest bardzo wymagaj�cy. Nie ma "zmi�uj"

Jezus umarł z miłości do ludzi, dlatego ta wiara stała się popularna
bo była jedyna która mówiła że Bóg kocha ludzi i dla ludzi poświęca
swojego syna zbawiciela. Czy ktoś może Ikselce temu choremu
psychicznie Zdumionemu skopiować tego posta , żeby wypierdalali z
wątku z tym bełkotem.?

98. Data: 2011-02-08 21:49:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Feb 2011 22:42:04 +0100, zdumiony napisał(a):

> Może to oznaczać, że w przypadku konfliktu, ktoś mówi coś a Bóg co innego
> trzeba wybrać. Na przykład chłopak nalega aby współżyć z dziewczyną przed
> ślubem, trzeba wybrać to co mówią przykazania.

To nie jest tak, że coś tutaj TRZEBA WYBRAĆ. Tutaj trzeba coś z czymś
POGODZIĆ. Swoje dobro z dobrem zwiazku. Nalegania chłopaka na to, aby
dziewczyna mu się oddała przed ślubem, świadczą o tym, że on zupelnie nie
bierze pod uwagę jej uwarunkowań, poglądów, obaw i zwykłej chęci bycia
uczciwą w wierze i w życiu.
Jeśli oszukuje się Boga, istotę niematerialną i chwilami, w wirze spraw
codzioennych daleką i wręcz abstrakcyjną, to tym bardziej oszukać będzie
łątwo męża, żonę, dziecko...
Należy wybierać nie między Bogiem i tym człowiekiem który ma nas za nic -
należy takiego człowieka odrzucić, BO ma nas za nic. Bóg jest POZA.

99. Data: 2011-02-08 21:49:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Feb 2011 22:43:07 +0100, zdumiony napisał(a):

> Jezus jest bardzo wymagający. Nie ma "zmiłuj"

Nieprawda.

100. Data: 2011-02-08 21:51:55

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> świętym. To nie takie proste i nie jest dostępne dla każdego. Bóg to wie,
> dlatego nie każe nam masowo mierać za innych.

Nie wiem czy to stosuje się do wszystkiego co mówił, ale to co mówisz można
odnieść do historii bogatego młodzieńca, gdzie było pewne minimum -
zachowywanie przykazań, a zażądał rzeczy niewyobrażalnej wtedy gdy
młodzieniec zapytał się co robić by byc doskonałym.

Chcecie coś przeczytać od a do z zakłamanego?
Człowiek--masa.
podroze ksztalca (GW- link)
Gary Moore
Czesi i polscy nekrofile.