Re: Imigranci

Data: 2018-10-19 19:41:59
Temat: Re: Imigranci
Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid>

On 19.10.2018 17:17, Trybun wrote:
> [...]
2114/Zu-und-Abwanderungen-Immer-mehr-Deutsche-verlas
sen-das-Land.html

> Że zapytam - np. jaką szansę na osiedlenie mają te 281 tys Niemców w np
> bajecznie bogatym Katarze, ZEA, Arabii Saudyjskiej itp krajach?
>
> O czym my w sumie gadamy - o emigracji zarobkowej czy o azylantach? W
> takich Emiratach zagranicznej siły roboczej bywa 3razy więcej niż
> mieszkańców tego kraju i nikt nie widzi w tym problemu. Tymczasem Emir
> miałby duży problem gdyby te wspomniane 282tys Niemców złożyło wnioski o
> "zielona kartę".

W Katarze, Abu Dhabi itd. jest sporo Niemcow i innych Europejczykow, ale
przyjezdzaja do pracy, a nie na stale. Pracuja w hotelach, w biznesie,
bankowosci, turystyce, ale na stale w temperaturze 30-40 stopni z ciagla
klimatyzacja wytrzymaja pare lat i pojada dalej lub beda cieszyc sie
emerytura. Inaczej z robotnikami ze Srilanki, Indii, Pakistanu -
widzialem ich z samolotu - ktorzy przyjezdzaja do roboty, wysylaja
pieniadze rodzinom i zyja w barakach. Pol godziny bym tak nie wytrzymal.
A Niemcy, Brytyjczycy, Skandynawowie, Austriacy, Szwajcarzy (ich
spotykalem na swiecie) osiedlaja sie na starosc w Hiszpanii, Portugalii,
Turcji, Ekwadorze, Karaibach, Tajlandii. Widzialem tam domy starcow,
osiedla, firmy, lodges, mam znajomych co kupili sobie mieszkania lub domy.
Ludzie sa od zawsze mobilni. Glod, wojny, kleski zywiolowe, susza,
poziom zycia, bieda, szukanie przygody, potrzeby religijne (pielgrzymi)
lub serca rzucaja ich po swiecie. I nie pisze tego tak teoretycznie,
lecz z doswiadczen, bo w wyzej wymienionych krajach bylem i cos widzialem.

Np. mieszkalem w lodge zalozonej przez Szwajcarow, w hotelu Austriaka
przy Panamericana w Ekwadorze, w hotelu Anglika (nie mogl sie opalic!)
na wyspie Isabella (Galapagos), kumpel Francuz kupil mieszkanie w Turcji...

--
saluto
Silvio Balconetti