Re: Imigranci

Data: 2018-10-20 13:10:34
Temat: Re: Imigranci
Od: Trybun <c...@j...ru>

W dniu 2018-10-19 o 19:41, Silvio Balconetti pisze:

> W Katarze, Abu Dhabi itd. jest sporo Niemcow i innych Europejczykow,
> ale przyjezdzaja do pracy, a nie na stale. Pracuja w hotelach, w
> biznesie, bankowosci, turystyce, ale na stale w temperaturze 30-40
> stopni z ciagla klimatyzacja wytrzymaja pare lat i pojada dalej lub
> beda cieszyc sie emerytura. Inaczej z robotnikami ze Srilanki, Indii,
> Pakistanu - widzialem ich z samolotu - ktorzy przyjezdzaja do roboty,
> wysylaja pieniadze rodzinom i zyja w barakach. Pol godziny bym tak nie
> wytrzymal.
> A Niemcy, Brytyjczycy, Skandynawowie, Austriacy, Szwajcarzy (ich
> [...]

No właśnie, przyjeżdżają tylko do pracy. Europejczycy pracują także na
budowach. Co do roboli z Azji to okazuje się że taki mieszkaniec Filipin
może mieć więcej dumy niż ci z Europy. Po prostu odmówił założenia
ubrania ochronnego przy cięciu waty szklanej mówiąc do bossa ( mojego
kolegi, nawiasem pisząc) dosłownie - "nie założę, i tobie radzę to
ściągnąć, gdzie twoja ludzka godność". Ale po części masz rację - wcale
nierzadko szef tych robotników potrafi dać w mordę jak mu się coś nie
podoba.

A Polacy (podobno) upodobali sobie Filipiny. Koszty utrzymania podobno
tak niskie że nawet ci głodowymi (jak na warunki panujące w Polsce)
emeryturami, tam żyją za nie jak magnaci.