Inicjacja seksualna ala Leo

1. Data: 2000-08-02 18:22:24

Temat: Inicjacja seksualna ala Leo
Od: "bary" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ha...ale się dziwnie czuje... jak bym dzwigał w mózgu jakieś stu kilowe
imadło... ;)
Mam chyba gorączkę i moje serce coś za mocno bije... ale nic...
Ostatnio czytałem dawne posty Leo i okazały się dość interesujące.
Chociaż nie sądze, że ogarniające sens i zarys całej sprawy. Nie wiem czy
można się zgodzić z Fromem na temat wojen między kobietą a mężczyzną (brak
odniesienia bezpośredniego do świadomości) i widzę tu solidne
niedociągnięcia w interpretacji Leo.
No nic chociaż inicjacja jest pewnie kontrowersyjnym tematem, to jest
muszę przyznać, że to wynik dość inteligentnych przemyśleń. Temat, aby go
dobrze zrozumieć wymaga właściwego zrozumienia związku seksualności ze
świadomością. Za pewne seksualizm jest motorem życia, ale myślę, że od tego
do stosunku płciowego jest pewna droga. To znaczy trochę wyjaśniam w poście
"sex, a SEX".
Tak się zastanawiam jak ogarnąć tą całą seksualność człowieka i myślę, że
nie jest aż tak wpływowa na człowieka (raczej odwrotnie ;)). Tu trzeba
oddzielić parę pojęć. Świadomość jako odczucie, a raczej odczuwanie samego
siebie (co wiąże się z kontrolą własnego ciała), a odbiorem zmysłów. Miłość
jako akceptację, miłość jako okazywanie uczuć, pozytywnego nastawienia
(duchowego), a sam stosunek seksualny - który pozbawia człowieka tej
czułości i jakby zaniża samoświadomość. Jak widać nawet sam stosunek
seksualny należy podzielić na dzielenie się czułością i rozkoszą. Ogólnie
rzecz biorąc nie można łączyć zmysłowej rozkoszy - odczuwaniem zmysłów z
wewnętrzną reprezentacją miłości - która jasne swoje zabarwienie emocjonalne
zapewne bierze z tej ogólnej zmysłowości (jak kiedyś się myślałem), ale
dotyczy rażej emocji (czułości obdarowanej ego. (miłości do ja i ON, ONA we
mnie).
Jeśli te rzeczy złączymy mamy do czynienia z emocjonalną zachłannością,
zaborczością i zazdrością, która prowadzi do nieświadomych walk w rodzinie o
jakiej pisał Leo Tar.
Myślę, że Leo właśnie nie potrafił odłączyć świadomości od pociągu, który
uznał za niezdolny do okielznania i tu jednyną drogą do uzyskania pełnej
pewności siebie przez dziecko jest inicjacja seksualna. Nic dziwnego, że
tego nie uwzględnił, trudno powiedzieć co kolwiek o świadomości w oparciu
nawet o współczesne badania neuropsychologiczne. Co poniektórzy poprostu
powiedzą, że to zasługa chemii i to im wyjaśnia wszystko. A nawet myślę, że
tego też nie uwzględnił w swoich wywodach Fromm i Freud.
Jednak myślę, że człowiek (dziecko) może odrzucić całkowicie swoją
neurotyczną zachłanność i zrozumieć, że połączenie polega na rozdzieleniu Ja
od zmysłowości. Wówczas nie będzie tych podświadomych zachowań rodzinnych o
ktorych pisał Leo.

Poczucie własnej wartości wymaga jedynie wiary we własną wartość i wiary
w wielką wartość jaką jest miłość,

jeśli nie zrozumiałem poprawnie Leo to proszę o komentarz...

Jacek

1. Data: 2000-08-14 15:02:50

Temat: Re: Inicjacja seksualna ala Leo
Od: "Dorrit" <ziemnik @ ceti.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

bary napisał(a) w wiadomości: <3...@n...vogel.pl>...

>Ha...ale się dziwnie czuje... jak bym dzwigał w mózgu jakieś stu kilowe
>
> jeśli nie zrozumiałem poprawnie Leo to proszę o komentarz...

Wariata nie można akceptować, tylko leczyć. Leo miał w klinice
psychiatrycznej rozpoznany "zespół urojeniowy" i było to najbardziej
profesjonalne "rozumienie" jego teorii. Ich roztrząsanie prowadzi do nikąd,
zwłaszcza, że nowoczesna nauka daleko odeszła od ortodoksyjnych twierdzeń
Freuda a Fromm w ciągu dwu ostatnich lat sam zrewidował swoje poglądy na
istotę seksualizmu człowieka. / prace te nie były jeszcze tłumaczone na
j.polski / W sumie, to nudna klasyka, którą studentowi psychologii wypada
znać, nijak nie przystająca do współczesnych problemów.
Dorrit

1. Data: 2000-08-14 18:02:45

Od: "TRABUL" <9...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorrit <ziemnik @ ceti.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:uSTl5.19504$F...@n...tpnet.pl...
TRABUL wrote:

> [...]
> >
> Wariata nie można akceptować, tylko leczyć. Leo miał w klinice
> psychiatrycznej rozpoznany "zespół urojeniowy" i było to najbardziej

W niektorych aspektach Leo Tarowi walilo zdrowo, ale w niektorych racji
mial sto procent, a moze i wiecej !! Klopot w tym, ze rozpracowal relacje
damsko meskie za pozno !!!........dla siebie !!!

TRABUL

1. Data: 2000-08-14 18:20:22

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

TRABUL wrote:
>W niektorych aspektach Leo Tarowi walilo zdrowo, ale w niektorych racji
> mial sto procent, a moze i wiecej !! Klopot w tym, ze rozpracowal relacje
> damsko meskie za pozno !!!........dla siebie !!!

Tzn. w jakich aspektach miał rację!?
Według mnie to co pisał to był jeden wielki stek bzdur sprowadzający się
do jednego: "walić babę młotkiem po głowie, aż... " . Cytat dosłowny.
I choć to był jakiś tam folklor to mnie martwiło, że jest on po prostu bardzo
chory, nieszczęśliwy i bez szans na szczęście. :((

Arek

--
Zaproszenie na zjazd i do udziału w filmie:
http://www.forum.eteria.pl , forum FILM.

1. Data: 2000-08-14 19:01:05

Od: "TRABUL" <9...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Astec SA <b...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@a...pl...
TRABUL wrote:

> [...]
bardzo
> chory, nieszczęśliwy i bez szans na szczęście. :((

Rownosc, wolnosc, braterstwo to piekne hasla i teoretycznie to jestem nawtet
za :-)).............ale praktycznie juz mniej !!! Nie ma tak, ze wezmiesz
sobie kobitke i bedziesz postepowal w mysl ksiezycowych, a w zamian
otrzymasz dozgonna milosc !!! Tam gdzie jest dwoje ludzi musi byc rowniez
relacja kto nad kim, albo kto pod kim !!!..........mowiac prosto......kto
kogo ??? No i przewaznie niestety jest tak, ze za cene dupy ( nie tylko )
panowie spadaja w nicosc !!! ...........

TRABUL

1. Data: 2000-08-14 19:35:36

Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik TRABUL <9...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8n9fnb$2r1$...@n...onet.pl...

> [...]
> kogo ??? No i przewaznie niestety jest tak, ze za cene dupy ( nie tylko )
> panowie spadaja w nicosc !!! ...........

iiiiiiii tak ze sto lat temu mieliscie sie bardzo dobrze nie trzeba sie
bylo za cene dupska znizac .....

--
pozdrawia Valérie

1. Data: 2000-08-14 19:43:16

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

TRABUL wrote:
[..]
> kogo ??? No i przewaznie niestety jest tak, ze za cene dupy ( nie tylko )
> panowie spadaja w nicosc !!! ...........

Pominę kwestię relacji bo to sprawa indywidualna, a nawet rzekłbym,
że zmieniająca się w zależności od sprawy, sytuacji itp.

Natomiast co do "ceny dupy" to po pierwsze równie dobrze mógłbym powiedzieć,
że raz : kobiety spadają w nicość w "imię świętego spokoju"
a dwa: sprawa dupy jest niejednoznaczna. Znam wiele związków, gdzie to kobieta
jest na głodzie, więc to ona by była w pozycji kupującej, prawda?
Oj... bardzo wiele. :((

pozdrawiam
Arek

1. Data: 2000-08-14 20:16:10

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"TRABUL" <9...@p...onet.pl> writes:

> W niektorych aspektach Leo Tarowi walilo zdrowo, ale w niektorych racji
> mial sto procent, a moze i wiecej !! Klopot w tym, ze rozpracowal relacje
> damsko meskie za pozno !!!........dla siebie !!!

Hm... schizofrenicy paranoidalni tez w swoich urojeniach maja spory
zwiazek z rzeczywistoscia, i czasami moze wydawac sie, ze w
niektorych wypowiedziach maja 100% racji.

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-08-14 21:30:32

Od: "bary" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

n...@p...ninka.net napisał(a) w wiadomości: ...
>Hm... schizofrenicy paranoidalni tez w swoich urojeniach maja spory
>zwiazek z rzeczywistoscia, i czasami moze wydawac sie, ze w
>niektorych wypowiedziach maja 100% racji.

Jeśli człowiek jest normalny to chyba może to ocenić?
Nie wiem ale gdy ktoś wypowiada się na jakiś temat to aby go zrozumieć
patrzy się na słowa a nie opinię o nim... No chyba, że my też o tym
zielonego pojęcia nie mamy.

j...

---

"Kto napomnienie lubi, kocha mądrość,
Kto nagan nie znosi, jest głupi
Głupi uważa swą drogę za słuszną,
ale rozważny posłucha rady.
Głupi swój gniew objawia od razu,
roztropny ukryje obelgę."

< Prz 12,1 >

1. Data: 2000-08-15 06:12:44

Od: "Dorrit" <ziemnik @ ceti.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Astec SA napisał(a) w wiadomości: <3...@a...pl>...
>TRABUL wrote:
>I choć to był jakiś tam folklor to mnie martwiło, że jest on po prostu
bardzo
>chory, nieszczęśliwy i bez szans na szczęście. :((

Przypuszczam, że jednak znalazł swoją szczęśliwą gwiazdę. Jakąś amerykańską
niepociumaną kobitkę z dzieckiem, nad którą totalnie dominuje i przestał się
wyżywać w chorych dyskusjach.
Dorrit

Re: Czy to jest milosc?
psychologia a kryminalistyka