Inkubator

1. Data: 2002-11-04 15:21:53

Temat: Inkubator
Od: "Kinga" <k...@b...adresu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spotkałam się z opinią że zbyt długie przebywanie dziecka w inkubatorze może
wpłynąć ujemnie na wzrok dziecka, Czy to prawda że dzieci które leżą w
inkubatorze powinnym mieć osłonięte oczy?

Kinga
k...@o...pl

2. Data: 2002-11-04 15:36:01

Temat: Re: Inkubator
Od: "jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga" <k...@b...adresu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wpłynąć ujemnie na wzrok dziecka, Czy to prawda że dzieci które leżą w
> inkubatorze powinnym mieć osłonięte oczy?

Chodzilo o zwykle inkubatory, czy moze o fototerapie? bo jes;i o to drugie
to rzeczywiscie powinny miec je zasloniete (i maja)

3. Data: 2002-11-04 15:43:51

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wpłynąć ujemnie na wzrok dziecka, Czy to prawda że dzieci które leżą w
> inkubatorze powinnym mieć osłonięte oczy?

Szkodliwe dla nerwu wzrokowego jest wysokie stezenie tlenu wystepujace w
inkubatorach wczesniakow w celu zabezpieczenia ich funcji zyciowych...
niedojrzale pluca musza dostawac wiecej tlenu niz zwykle...
cos za cos...
zycie za gorszy wzrok... lub czasem slepote...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

4. Data: 2002-11-04 16:20:21

Od: "Kinga" <k...@b...adresu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szkodliwe dla nerwu wzrokowego jest wysokie stezenie tlenu wystepujace w
> inkubatorach wczesniakow w celu zabezpieczenia ich funcji zyciowych...
> niedojrzale pluca musza dostawac wiecej tlenu niz zwykle...

ale czy osloniecie oczu cos tu zmieni?

> cos za cos...
> zycie za gorszy wzrok... lub czasem slepote...

jak mozna tak napisac! co to handel wymienny, piszesz o czlowieku a
traktujesz go jak rzecz.

5. Data: 2002-11-04 16:45:44

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale czy osloniecie oczu cos tu zmieni?

> jak mozna tak napisac! co to handel wymienny, piszesz o czlowieku a
> traktujesz go jak rzecz.

Kingo, lekarze mają wiedzę, ale czesto nie umieją jej taktownie przekazać.
Trzymiesięczny pobyt na patologii ciąży i parotygodniowy pobyt z noworodkiem
w klinice dobitnie mnie o tym przekonał.

Od siebie - osoby bez wykształcenia medycznego- mogę dodać, że znam dzieci,
które spędziły w inkubatorze z tlenem sporo czasu, a wzrok mają zupełnie
nieuszkodzony. Więc nie zawsze tlen=uszkodzenie wzroku.
Pozdrawiam,
Ola

6. Data: 2002-11-04 21:14:29

Od: UlaPod <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

WALDIM wrote:

> cos za cos...
> zycie za gorszy wzrok... lub czasem slepote...

Trzeba nie mieć serca by coś takiego napisać matce, która boi sie o swoje
dziecko!!!

Sama urodziłam wcześniaka, który leżał w inkubatorze i też cała w strachu
pytałam na listach o różne rzeczy.
Gdybys to mnie wtedy tak odpowiedział to chyba rozszarpałabym cię na
strzępy!

--
ulapod

7. Data: 2002-11-04 22:23:31

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "UlaPod" <u...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pytałam na listach o różne rzeczy.
> Gdybys to mnie wtedy tak odpowiedział to chyba rozszarpałabym cię na

pewnie... lepiej wszystko ubrac w ladne kwiatki i powtarzac mamusi dziecka
ze wszystko bedzie dobrze... a to ze nie reaguje na swiatlo to przejdzie za
jakis czas... a to ze nie reaguje na dzwieki wynika z innej atmosfery w
szpitalu...
chcecie sie oszukiwac to ogladajcie dobranocki... tam wszystko konczy sie
szczesliwie...
skoro zadajecie pytania na liscie o medycynie to wydaje sie ze oczekujecie
prawdziwej odpowiedzi... a nie koloryzowanej bajki dla mas...
a ciekawe co by bylo gdyby Ci dali kurek od tlenu do reki i zapytali...
chcesz by zylo, a co za tym ryzykujesz ze moze stracic wzrok? czy moze
zakrecasz tlen, wzrok pozostanie nienaruszony tylko dziecko moze byc
martwe...???
nie dali? bo podjeli ta decyzje za Ciebie...
a za co niby bys mnie rozszarpala?
za slowa prawdy? bolesne ale prawdziwe?

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

8. Data: 2002-11-04 22:29:57

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale czy osloniecie oczu cos tu zmieni?
nie... bo to nie jest kwestia dostepu tlenu do oka...

> jak mozna tak napisac! co to handel wymienny, piszesz o czlowieku a
> traktujesz go jak rzecz.
nie traktuje nikogo jak rzecz... podchodzisz do tego zbyt emocjonalnie...
wolisz takie zdanie: "Zwiekszajac cisnienie parcjalne tlenu zwiekszamy
procentowo szanse na przezycie noworodka... jednoczesnie jednak ponosimy
ryzyko uszkodzenia wzroku dziecka az do 100% jego utraty"... dokladnie to
samo... tylko 10 razy dluzej i w ladniejszych kolorach... a po 4 dyzurach w
ubieglym tygodniu nie bardzo juz mam ochote na malowanie wszystkiego w
motylki i pszczolki...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

9. Data: 2002-11-05 01:20:58

Od: UlaPod <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

WALDIM wrote:

> a za co niby bys mnie rozszarpala?
> za slowa prawdy? bolesne ale prawdziwe?

Nie za 'słowa prawdy' ale sposób ich podania.

--
ulapod

10. Data: 2002-11-05 06:33:49

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie za 'słowa prawdy' ale sposób ich podania.

wlacz telewizor...
tam pan Miler poda Ci prawde ladnie opakowana... tak ze nic z tego nie
zrozumiesz...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

Relacje lekarz-pacjent
Neuroimmunologia
CZASZKE !! Kupie pilnie !! Egzamin na dniach !!
Do pediatrow
Pregnyl???