Inteligentne mieszaknie w bloku z płyty ?

1. Data: 2013-08-31 07:49:02

Temat: Inteligentne mieszaknie w bloku z płyty ?
Od: "Ewa" <*@*.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkam w M2 w bloku z wielkiej płyty z lat 70-tych.
Jeszcze tej jesieni zamierzam zrobić remont i zastanawiam
się jakie elementy "inteligentnego mieszkania' dałoby się
zastosować?
Proszę o rady.

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2013-08-31 10:44:04

Temat: Re: Inteligentne mieszaknie w bloku z płyty ?
Od: pepe <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-31 07:49, Ewa pisze:
> Mieszkam w M2 w bloku z wielkiej płyty

sprzedac i uciekac, to sie nadaje na slamsy albo wyburzenia a nie remontow

3. Data: 2013-09-01 10:42:34

Od: "Ewa" <*@*.pl> szukaj wiadomości tego autora

> sprzedac i uciekac, to sie nadaje na slamsy albo wyburzenia a nie remontow

Pomysł pewnie dobry, ale nierealny.
Różnica w cenie między nowym mieszkaniem, nawet na rynku
wtórnym, ale nie w wielkiej płycie, a obecnie posiadanym
jest dla mnie nie do przeskoczenia. Kredytu nie dostanę.

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2013-09-01 11:45:39

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 31 sierpnia 2013 07:49:02 UTC+2 użytkownik Ewa napisał:
> Proszę o rady.

Zrobić porządną, bezpieczną i funkcjonalną instalację, a resztę kasy zainwestować w
książki :>

L.

5. Data: 2013-09-02 09:24:31

Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <*@*.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jeszcze tej jesieni zamierzam zrobić remont i zastanawiam
> się jakie elementy "inteligentnego mieszkania' dałoby się

Na początek wymiana kabli z aluminionwych na miedziane. Jeśli nie były wymianiane.
Podział na obwody - 2 na pokój (gniazdka i oswietlenie). Jak jeszcze starczy kasy,
czasu i energii na coś więcej to rozproszone sterowanie oświetleniem - przyda się
jako
emulator życia jak będziesz kilka dni po za domem.

J.

6. Data: 2013-09-02 10:47:44

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Monday, September 2, 2013 9:24:31 AM UTC+2, Jan Koval wrote:
> przyda się jako
> emulator życia jak będziesz kilka dni po za domem.

Emulator życia w bloku? No ja Cię proszę :>

L.

7. Data: 2013-09-02 10:57:50

Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

>Emulator życia w bloku? No ja Cię proszę :>
No taki na jedną klitkę. Nie klatkę (schodową). ;-)

J.

8. Data: 2013-09-02 22:13:39

Od: "forestdumb" <...@...z> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:
> [...]
> Jeszcze tej jesieni zamierzam zrobić remont i zastanawiam
> się jakie elementy "inteligentnego mieszkania' dałoby się

Nic, jakies ledowe ladne, dyskretne podswietlenia, halogenki itp. Inteligencja
w tam bloku? Wystarczy wlacznik swiatla na pilota :)
Ukrycei wszelakich licznikow i skrzynek rodzielczych?

9. Data: 2013-09-04 10:34:34

Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Koval" <j...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> przyda się jako
> emulator życia jak będziesz kilka dni po za domem.

Nie wiem jak duże to mieszkanie, ale położył bym również Ethernet. Żadne
WiFi nie zastąpi dobrego kabla. Puszki podtynkowe nie będa szpecić, a
porządna sięć 1 GB bedzie wdzięczna. Jak Ethernet, to i kable audio można
ładnie "zapuszkować". Taki systemik 7.1 potrafi bardzo "zakablować"
mieszkanie. Przy takim kompleksowym remoncie mieszkania (wymiana kabli itd.)
to położył bym w bruzdach na wysokości ok. 15 cm od podłogi puste rurki
"peszel" na przyszłościowe pomysły. Żeby bruzdy nie były zbyt głębokie można
dać np. 2 rurki obok siebie. Tak dookołą pomieszczeń z pustymi puszkami.
Wstępnie można je nawet zatapetować.

10. Data: 2013-09-04 14:19:30

Od: "Ewa" <*@*.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za wszystkie rady.
Wygodne byłoby jeszcze "zautoatyzowanie" zasłaniania
okien. W tej chwili mam zasłony, które przesuwam ręcznie.
Mieszkanie nie należy do najjaśniejszych, więc nie zakładałam
żaluzji, bo trzeba by je na dzień całkowicie podciągać.
Marzy mi się jakiś wygodny automat.

Pozdrawiam
Ewa

Dom 200 metrów - koszty ogrzania
co na podłogę balkonu
Malowanie tapet
Wentylator łazienkowy z czujnikiem wilgoci - ma ktoś?
Drzwi suwane do garderoby na panele czy posadzkę?