Interpretacja Holtera EKG

1. Data: 2005-03-16 19:08:40

Temat: Interpretacja Holtera EKG
Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiam!
Jeżeli zajrzałby tu kardiolog, to mam prośbę o interpretację poniższego opisu
badania Holtera EKG.
Opis dotyczy mężczyzny lat.69, który w lutym po koronografii miał wykonaną
angioplastykę.

Rytm zatokowy miarowy, min.53/min o 22:29 (oglądanie TV), max. 108/min o 14,02
(szybki spacer), średnio w ciągu doby 63/min.
918 dodatkowych pojedyńczych jednokształtnych pobudzeń komorowych. Bez złożonych
komorowych form zaburzeń rytmu.
16 pojedyńczych dodatkowych pobudzeń przedsionkowych. O godz.16:56 krótkotrwały
(z 8 pobudzeń) napad częstoskurczu nadkomorowego o częstości do 169/min.
Bez zahamowań zatokowych. Bez bloku przedsionkowo-komorowego II czy III stopnia.
Niepełny blok prawej odnogi pęczka Hisa.
Odcinek ST bez zmian (max.obniżenie o godz.14:02-14:06 w czasie szybkiego
spaceru nie przekracza -1,0mmm.

Tyle opis.
Z góry dziękuję!
Marianka

2. Data: 2005-03-16 19:22:59

Temat: Re: Interpretacja Holtera EKG
Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałam jeszcze zapytać, czy należy przyspieszyć wizytę u kardiologa,
przewidziana jest na 29 kwietnia, po teście wysiłkowym?
Dziękuję?
Marianka

3. Data: 2005-03-17 18:50:05

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Mar 2005, Marianka wrote:

> [...]
> Niepełny blok prawej odnogi pęczka Hisa.
> Odcinek ST bez zmian (max.obniżenie o godz.14:02-14:06 w czasie szybkiego

hm, na podstawie samego ww. badania nie da sie powiedziec. Innymi slowy
zarejestrowano pewne zaburzenia ale trudno je okreslic jako zaburzenia
grozne dla zycia. Powiem tak -badanie Holtera ma swoja wartosc
diagnostyczna jesli powiaze je sie scisle z wynikami innych badan
i ocena stanu chorego (poza badaniami, gdzie rejestruje sie ewidetnie
zagrazajace zyciu zaburzenia rytmu). Tak wiec badanie powinien
zinterpretowac znajacy chorego kardiolog.

Co do przyspieszenia wizyty ... przeciez kardiolog badanie to
ocenial, przypuszczam, ze gdyby uznal, ze wczesniejsza wizyta
jest niezbedna sam skontaktowalby sie z chorym i zalecil wczesniejsza
wizyte ?

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://www.am.torun.pl

4. Data: 2005-03-17 20:27:57

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję pięknie, jesteśmy teraz spokojniejsi.
Serdecznie pozdrawiam - Marianka

Femoden - po ilu dniach pelna ochrona?
pytanie o metypred
dziwne EEG-pomocy!
Niski poziom testosteronu
prosze o obiektywna opinie-czy to mozliwe?