[endokrynologia - nadczynnośc tarczycy] Interpretacja wyników badań

1. Data: 2008-07-24 10:02:30

Temat: [endokrynologia - nadczynnośc tarczycy] Interpretacja wyników badań
Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
piszę w imieniu żony. Przedwczoraj okazało się, że ma nadczynność
tarczycy (TSH 0,005). Miała też robione badanie USG. Wynik:
"tarczyca położona pośrodkowo, prawy płat wym: 40x12x15mm, w jego
dolnej części wyodrębnia sie pojedynczy guzek hypoechogeniczny o śr.
12mm.cieśń szer 4mm. lewy płat o wym 48x15x14mm, w środkowej części
widoxczne dwa drobne guzki hyperochegoniczne o śr 7mm i 5mm,dolna
część plata o niojednorodnym rozkładzie echa -możliwy guzek w trakcie
tworzenia".
Na chwilę obecną czeka na kolejne badania tarczycy. Czy w tej chwili
możecie rzucić jakąś radę, pocieszenie, czy jeszcze za wcześnie?
Jeśli będzie drugi wynik, dam znać.

p.s. to brzmi jak histeryczne wołanie o pomoc, ale czy możecie polecić
najlepszego specjalistę w Lublinie w endokrynologii, oczywiście
specjalizującego się w nadczynności?
_________________
Pozdrawiam,
Zbyszek
GG 24397

2. Data: 2008-07-24 10:19:47

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

g...@g...com wrote:

> Witajcie,
> piszę w imieniu żony. Przedwczoraj okazało się, że ma nadczynność
> tarczycy (TSH 0,005).

wyszło że ma niskie TSH, a nie nadczynność tarczycy. Równie dobrze może to
być osiowa niedoczynność.

Ogólnie takie rzeczy "leczy" się bardzo prosto, wręcz śmiesznie prosto - pod
warunkiem, że trafi się na dobrego endokrynologa. Takich niestety u nas w
kraju jest jak na lekarstwo, ogromna większość to idioci którzy nie
odróżniają tarczycy od tarcicy, a są na stołkach tylko dlatego że koledzy
ich kryją.

3. Data: 2008-07-24 10:32:52

Temat: Re: Interpretacja wyników badań
Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 24 Lip, 12:19, tomek wilicki <t...@w...pl> wrote:

> wyszło że ma niskie TSH, a nie nadczynność tarczycy. Równie dobrze może to
> być osiowa niedoczynność.

A dla mnie to było tożsame...;) No nic, czekamy jeszcze na FT4.
Mam nadzieję, że szybko da się to zlikwidować...

Pozdrawiam,
Zbyszek
GG 24397

4. Data: 2008-07-24 10:37:01

Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Tak sobie jeszcze myślę...ma kilka z objawów nadczynności tarczycy: z
trudem łapie oddech, czasem kołatanie serca, jest dosyć nerwowa i
chudnie..
Może dlatego kojarzę wynik TSH z nadczynnością...

5. Data: 2008-07-24 10:38:33

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości
e.googlegroups.com...
[...]

moj lekarz uwaza, ze kazdy guzek > 10 mm powinien byc poddany biopsji. to
nie boli zbytnio, moj guzek jest w ten sposob badany minimum raz na 2 lata.
i przynajmniej raz na rok kontrolne usg.

polecam zajrzec na to forum: http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=24712
w lubinie ludzie polecaja prof. nowakowskiego oraz dr Barbare
Maciejko-Meresty

6. Data: 2008-07-24 10:53:35

Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 24 Lip, 12:38, "siliana" <t...@o...pl> wrote:

> polecam zajrzec na to forum:http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=24712
dzięki ;) właśnie tam tez napisałem

Pozdrawiam,
Zbyszek
GG 24397

7. Data: 2008-07-24 12:38:36

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

g...@g...com wrote:

> [...]
> chudnie..
> Może dlatego kojarzę wynik TSH z nadczynnością...

i najpewniej to jest nadczynność, ale to się potwierdza badaniami ft4 (i
najlepiej jeszcze do tego ft3). Bez tego nie ma co zgadywać, zgadywanki to
raczej nie w medycynie :D

8. Data: 2008-07-24 12:41:09

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

g...@g...com wrote:

> dzięki ;) właśnie tam tez napisałem

tylko drobne ostrzeżenie.

Na tym forum "królują" dwie kury domowe, którym się wydaje że są lekarzami -
ludziom mówią w jakich dawkach leki brać, jak zaleczać komplikacje przy
niedoczynności. Ogólnie bredzą potwornie, wręcz były pomysły żeby to do
prokuratury podać, no ale ostatecznie nikomu się nie chciało. No i taka
sprawa doprowadziła by - przy okazji uciszenia idiotek - do likwidacji dość
pożytecznej listy dobrych endokrynologów. Cholera wie, jak tutaj rozważyć
straty i korzyści.

Tak więc nie słuchaj żadnych rad "jak leczyć", za to bezcenne są rady
odnośnie adresów lekarzy którzy ludziom faktycznie są w stanie pomóc.

9. Data: 2008-07-24 13:31:25

Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 24 Lip, 14:41, tomek wilicki <t...@w...pl> wrote:

> [...]
>
> Tak więc nie słuchaj żadnych rad "jak leczyć", za to bezcenne są rady
> odnośnie adresów lekarzy którzy ludziom faktycznie są w stanie pomóc.

Dzięki Tomek ;)
Już przynajmniej wiem do jakich lekarzy próbować się dostać i że
trzeba szybko działać. A to dużo ;)

Pozdrawiam,
Zbyszek

10. Data: 2008-07-29 20:41:24

Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
są wyniki badania:
FT4 57,52 (norma 12-22)
p-ciała p/peroksydazie tarczycowej ATPO 317,5 (norma <=34)
Co można o tym powiedzieć?

Pozdrawiam,
Zbyszek

ruch fizyczny a libido ;)