Irysy

11. Data: 2005-12-29 12:25:39

Temat: Re: Irysy
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dp0hep$6v8$1@atlantis.news.tpi.pl piotrh

> Po obejrzeniu galerii i szoku wzrokowym ...
> bliski jestem popadnięcia w depresję alkoholową ;-)

Hejka. Nie wpadaj! Stresy poświąteczne chyba już odbite. ;-)
Pozdrawiam sympatycznie Ja...cki

12. Data: 2005-12-29 13:09:26

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Nie wpadaj! Stresy poświąteczne chyba już odbite. ;-)
> Pozdrawiam sympatycznie Ja...cki

Miło "słyszeć" :-)
Zwłaszcza w kontekście tych wszystkich życzeń i nadziei noworocznych :-)

Nie wpadnę bo Gdańsk cudny właśnie się stał , nawet blokowiska
z pierzynkami puchu na parapetach ... Biało , czysto i radośnie .
A potem już niedługo czas na kwiaty ;-)
--

pozdrawiam :-) piotr

13. Data: 2005-12-29 13:55:19

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Na przykład gdyby Purple Pepper był taki niebieski jak na
> Twoim zdjęciu, to chyba by się nazywał inaczej. ;-)

Niekoniecznie. Po angielsku (amerykansku co najmniej)
"purple" to wcale nie jest "purpurowy", tylko "fioletowy".
I obejmuje to wszelkie odcienie fioletu.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2005-12-29 14:24:04

Od: "Ewelina" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam się. Nazwy kolorów (angielskie) nie zawsze muszą odpowiadać temu co
widzimy, a przykładów wśród roślin mogę podawać mnóstwo.
Na pewno maszyny cyfrowe zniekształcają trochę kolor, sama mam w domu kilka
monitorów i na każdym obserwuję inny odcień. Wszystko zależy od ustawień.
Natomiast ja sama kolorów nie retuszuję, bo mnie nie bardzo podobają się
retuszowane kwiaty, a druga sprawa to czas...
Pozdrawiam
Ewelina

15. Data: 2005-12-29 14:32:19

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bVRsf.5117$Pi.432@tornado.ohiordc.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Niekoniecznie. Po angielsku (amerykansku co najmniej)
> "purple" to wcale nie jest "purpurowy", tylko "fioletowy".
> I obejmuje to wszelkie odcienie fioletu.

Hejka. Być może kolor niebieski (indygo, błękitny) jest odcieniem
fioletu lub jest na odwrót. :-) Nie nadzwyczajnie odróżniam kolory, że nie
wspomnę o odcieniach, ale niebieski od fioletowego jeszcze jakoś dam radę
odróżnić. Mam przed sobą zdjęcie kosaćca Purple Pepper w katalogu Lukon
Bulbs. Tu kropeczki są fioletowe, oczywiście moim ze wszech miar
niedoskonałym zdaniem.
Pozdrawiam dychromatycznie Ja...cki
PS Jest miedzynarodowa skala kolorów. Wystarczy kilka cyfr i wszystko jasne.
:-)

16. Data: 2005-12-29 14:43:40

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> [...]
> wspomnę o odcieniach, ale niebieski od fioletowego jeszcze jakoś dam radę

Bywaja plynne przejscia. A poza tym, jak slusznie zauwazyla Ewelina,
rozne monitory pokazuja rozna odcienie. Widac mamy rozne monitory :-)

Pozdrowienia,
Michal

17. Data: 2005-12-29 15:08:12

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:wCSsf.5121$Pi.1209@tornado.ohiordc.rr.com...

odcieniem

> Bywaja plynne przejscia. A poza tym, jak slusznie zauwazyla Ewelina,
> rozne monitory pokazuja rozna odcienie. Widac mamy rozne monitory :-)

Dodam tylko przykład określenia "purpurat" - jak wiadomo gama kolorów
obejmuje od ciemnego fioletu do ceglastej czerwieni :-)
A cyfrowe zdjęcia to bardzo szeroki temat w aspekcie kolorów ,
wystarczy posurfować w sieci .
Prawdą jest , że najlepiej (uśredniając przypadki) wypadają zdjęcia
z cyfraków dobrej marki bez korekcji , na monitorach dobrej marki
z ustawioną "temperaturą światła" między 5500 i 6500 st.C (światło
"dzienne")
--

pozdrawiam :-) piotr

18. Data: 2005-12-29 15:24:25

Od: w...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

Nie będę się na tej grupie rozwodzić na temat interpretacji kolorów przez różne
przeglądarki i systemy. Raczej odsyłam do prawa 20% i efektu ditheringu na
stronach internetowych, bo te wiele wyjaśniają.
Pozdrawiam
Ewelina

19. Data: 2005-12-29 15:28:02

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

>PS Jest miedzynarodowa skala kolorów. Wystarczy kilka cyfr i wszystko
>jasne.
:-)
a jasnosci fotek
:)
obejrzalem rowniez fotki
i u mnie byly troche za ciemne
:(
kacik z oczkiem bardzo ladny
traw tez kilka znalazlem
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

20. Data: 2005-12-29 18:05:09

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:wCSsf.5121$Pi.1209@tornado.ohiordc.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Bywaja plynne przejscia. A poza tym, jak slusznie zauwazyla Ewelina,
> rozne monitory pokazuja rozna odcienie. Widac mamy rozne monitory :-)

Hejka. W takim razie pozostaje oglądać na żywo. :-)
Pozdrawiam naturalnie Ja...cki

/BOT.AMN/ Nie lubie sw. Mikolaja!!!
Praca w Internecie - płacę nawet 600$ !!!
Przypomnienie dla miłośników i miłośniczek liliowców
Nowe zdjęcia
Przypomnienie o konkursie świątecznym