Irysy

41. Data: 2005-12-31 09:16:59

Temat: Re: Irysy
Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
news:dp0u6j$eug$1@nemesis.news.tpi.pl...

> z ustawioną "temperaturą światła" między 5500 i 6500 st.C (światło
> "dzienne")
> --
> pozdrawiam :-) piotr

Czy nie powinno być "temperaturą barwową światła"
?
Czy napewno w °C
?
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

42. Data: 2005-12-31 10:50:23

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:5f1a.0000021b.43b309a6@newsgate.onet.pl Ewelina
> <w...@p...fm> napisał(a):
> Ale odcienie zależą od aparatu i obróbki. > :-)
> Pozdrawiam subtelnie Ja...cki

Jarku. Nie tylko.
Jeśli wykonałbyś zdjęcie zaśnieżonej pięknie Twojej działeczki
przy dzisiejszym oświetleniu (u mnie prawie pełnezachurzenie_jasne_ )
o godz. 8.30.00 potem o 12.00 a nastepnie o 15.30 to różnice
w barwie śniegu na zdjęciu nie będą istotne choć "kolor" śniegu
będzie na zdjęciach w odcieniach błękitu.
Wystarczy jednak wykonać to samo zadanie w słoneczny
bezchmurny dzień.
Wówczas na pierwszym zdjęciu śnieg będzie żółty, na drugim
prawie biały (aż do błękitnego), a na trzecim żółto-czerwonawy.
Jeśli na te dominanty barwowe spowodowane różną temperaturą
barwową światła dziennego w zależności od pory dnia
nałożą sie przekłamania aparatów cyfrowych w zapisywaniu
barw i do tego dojdą przekłamania monitora w odtwarzaniu barw
to w efekcie dostaniesz coś co nijak nie przypomina barwą oryginału
widzianego naocznie. Przy czym, nasze widzenie barw w życiu
codziennym pomija dominanty mimo ich postrzegania.
Przykład: białe prześcieradło pamiętamy jako białe
(taką barwę mamy zapamiętaną w naszym mózgu)
i nawet przy bardzo żółtym oświetleniu świecowym
_widzimy_ je jako białe a nie żółte.
:-)
Wybacz, rozgadałem się ale pozwól, że dokończę.
Dodam zatem, że w tradycyjnej fotografii wystarczy nieodpowiednio
dobrany film, niedowołanie filmu lub jego przewołanie, za niska
lub za wysoka temp. cieczy roboczych
(plus wiele, wiele innych z pozoru drobnych uchybień)
i już na zdjęciu nie będzie takiej barwy jaką zarejestrował aparat
fotograficzny.

To samo się tyczy procesu kopiowania negatywu na pozytyw.
(najbardziej zwariowane korekcje jeszcze mi się śnią po nocach)

Zatem przyczyn błędnego odwzorowania barw na zdjęciach jest wiele.
Jednakże my fotografując nasze roślinki nie musimy przejmować
się takimi drobiazgami. Nawet, jeśli to czasem troszkę przeszkadza
w identyfikacji nazewniczej rośliny.
(nikt nie oczekuje od nas perfekcyjnego warsztatu fotograficznego
bo by go zgłębić niejednego życia braknie).

Ważne by nam nasze kupione, wysępione czy inaczej pozyskane,
_zorganizowane_ roślinki dawały radość i satysfakcję,
pięknie rosły, nie chorowały, nie wypadały po mroźnej zimie lub chorobie
i żeby były najnajnaj... Tego Tobie i grupowiczom na Nowy rok życzę
:-)
Pozdrawiam Sylwestrowo
skryba

43. Data: 2005-12-31 11:04:23

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Osobiście już doceniłem ich przydatność i polecam do kalibracji sprzętu
> i softu.
> --
>
> pozdrawiam :-) piotr

Będę zobowiązany
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

44. Data: 2005-12-31 11:07:15

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:Blbtf.256907$tD4.48085@tornado.ohiordc.rr.com
> Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):
> >
> W naszym sklepie na
> parterze moja żona wybrała kolorek z książeczki z setkami kolorów, pani
coś
> tam wymieszała w maszynerii sterowanej komputerowo i wyszło bez pudła.
Ecru,
> dokładnie takie, jak chciała. :-)
> Pozdrawiam europejsko Ja...cki

Baaa, nie każdy ma taką żonę. I panią do mieszania też.
:-))
Pozdrawiam pogodnie
skryba

45. Data: 2005-12-31 12:11:37

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

46. Data: 2005-12-31 13:23:47

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:007801c60e03$4963dd10$0100a8c0@NOWY Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):
> [...]

Hejka. Panie do mieszania są nawet dwie ale jedna jest całkiem, całkiem.
;-)
> :)))))
> ja osobiscie w to nie wierze
> ze wyszlo idealnie a nie mniej wiecej tak samo jak na wzorniku
> :)

Masz rację, bo wyszło lepiej niż się spodziewaliśmy. :-)
Pozdrawiam klarownie Ja...cki

47. Data: 2005-12-31 13:38:25

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dp5njs$3m8$2@news.onet.pl skryba ogrodowy
<z...@o...pl> napisał(a):

> Nie tylko...
> Zatem przyczyn błędnego odwzorowania barw na zdjęciach jest wiele.

Hejka. Dziękuję za interesujący wykład tym cenniejszy, że od fachowca.
:-) Nie podważając w żadnym razie stwierdzeń w nim zawartych chciałbym
zwrócić uwagę, że gdyby jednocześnie kilku fotografów zrobiło różnej marki
aparatami zdjęcie identycznego ujęcia np. róży i następnie każdy z nich
indywidualnie obrobiłby to zdjęcie, to moja opinia w takim przypadku chyba
by była słuszna, co? :-)

> Ważne by nam nasze kupione, wysępione czy inaczej pozyskane,
> _zorganizowane_ roślinki dawały radość i satysfakcję,
> pięknie rosły, nie chorowały, nie wypadały po mroźnej zimie lub
> chorobie i żeby były najnajnaj...

Amen. ;-)
Do Siego Roku. :-)

48. Data: 2005-12-31 14:29:52

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> [...]
> takie same jak przewidziane to nawet taka farba bedzie miala ciut
> inny ton na wzorniku a inny na scianie czy tym co bylo malowane :) z

Jesli to po prostu nowa farba, to efekt mogl byc zadowalajacy.
Ale jesli mial to byc kolor identyczny jak juz istniejacy (np.
na sasiedniej scianie), to praktycznie niemozliwe, chyba ze
przypadkiem.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

49. Data: 2005-12-31 14:51:12

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> indywidualnie obrobiłby to zdjęcie, to moja opinia w takim przypadku chyba

Oczywiście.

> Amen. ;-)
> Do Siego Roku. :-)

Dziękuję. Wzajemnie :-))
skryba

50. Data: 2005-12-31 16:51:31

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Ale jesli mial to byc kolor identyczny jak juz istniejacy (np.
na sasiedniej scianie), to praktycznie niemozliwe, chyba ze
o ile jest

/BOT.AMN/ Nie lubie sw. Mikolaja!!!
Praca w Internecie - płacę nawet 600$ !!!
Przypomnienie dla miłośników i miłośniczek liliowców
Nowe zdjęcia
Przypomnienie o konkursie świątecznym