J.Czernikowski -Ciasta, ciastka, ciasteczka-prosba

1. Data: 2004-08-30 09:09:25

Temat: J.Czernikowski -Ciasta, ciastka, ciasteczka-prosba
Od: Dorota Szuba <d...@d...de> szukaj wiadomości tego autora

hej,

Mam serdeczna prosbe, moze ktos mnie poratuje przepisem.
Potrzebuje listy skladnikow do tortu czekoladowego (zdaje sie mi, ze
tam jest jeden taki) z ksiazki
Jana Czernikowskiego "Ciasta, ciastka, ciasteczka", z dzialu Torty.
Znaki szczegolne: dosc spora ilosc gorzkiej czekolady do utarcia.

Nie mam niestety ksiazki przy sobie, a bardzo zalezy mi na tym
przepisie. Jesli ktos moglby zerknac to na te przepisy, ma ma dozgonna
wdziecznosc.

pozdrawiam
Dorka

1. Data: 2004-08-30 10:48:06

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Szuba wrote:

> Nie mam niestety ksiazki przy sobie, a bardzo zalezy mi na tym
> przepisie. Jesli ktos moglby zerknac to na te przepisy, ma ma dozgonna
> wdziecznosc.

Ja mam w domu niestety, wiec moglabym podac jutro, ale to juz pewnie za
pozno?

A tak w ogole to bardzo lubie ta ksiazke

Maria

1. Data: 2004-08-30 11:34:05

Od: Dorota Szuba <d...@d...de> szukaj wiadomości tego autora

Maria wrote:

> Ja mam w domu niestety, wiec moglabym podac jutro, ale to juz pewnie za
> pozno?
>
> A tak w ogole to bardzo lubie ta ksiazke
>
> Maria

absolutnie nie bedzie za pozno, i bede bardzo zobowiazana.

pozdrawiam
Dorka

1. Data: 2004-08-30 11:41:36

Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Dorota Szuba" <d...@d...de> napisal w wiadomosci
> [...]
> Jana Czernikowskiego "Ciasta, ciastka, ciasteczka", z dzialu Torty.
> Znaki szczegolne: dosc spora ilosc gorzkiej czekolady do utarcia.

Witam!
Tortów czekoladowych jest w tej ksiazce piec róznych. Wybralam ten, w ktorym jest
najwiecej czekolady :-)

Tort czekoladowy
skladniki ciasta:
20 dkg orzechów laskowych
40 dkg czekolady
20 dkg cukru pudru
20 dkg masla
8 jaj

skladniki masy:
20 dkg migdalów
20 dkg cukru
sk z 1 cytryny
2 lyzki smietanki

skladniki polewy:
1 tabliczka czekolady
pól szklanki smietanki

Przyrzadzanie: Maslo utrzec na piane, wbijac po jednym zóltka i dalej mieszajac
dodawac zmielne orzechy, utarta czekolade oraz cukier puder, a na koncu lekko
wmieszac piane z bialek. Upiec dwa placki. Po ostygnieciu przeozyc placki masa
migdalowa, polac polewa czekoladowa i udekorowac.
Przygotowanie masy migdalowej: Zmielone migdaly utrzec z cukrem, wcisnac sok z
cytryny, dodac smietanke i wymieszac.
Przygotowanie polewy: Smietanke z roztarta czekolada gotowac do zgestnienia stale
mieszajac. Oblewac tort na goraco.

Jak nie robie nigdy tortów, to chyba na ten sie skusze i zrobie.
Pozdrawiam!
Agnieszka i Zlota Rybka

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

1. Data: 2004-08-30 11:51:58

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Szuba wrote:

> absolutnie nie bedzie za pozno, i bede bardzo zobowiazana.

W takim razie zawiaze sobie supel na trabie... zeby nie zapomniec i
jutro wklepie.

Maria

1. Data: 2004-08-30 12:08:28

Od: Dorota Szuba <d...@d...de> szukaj wiadomości tego autora

Agusia (Lublin) wrote:
> [...]
> skladniki ciasta:
> 20 dkg orzechów laskowych
> 40 dkg czekolady
> 20 dkg cukru pudru
> 20 dkg masla
> 8 jaj
>
> skladniki masy:
> 20 dkg migdalów
> 20 dkg cukru
> sk z 1 cytryny
> 2 lyzki smietanki
>
> skladniki polewy:
> 1 tabliczka czekolady
> pól szklanki smietanki

> Jak nie robie nigdy tortów, to chyba na ten sie skusze i zrobie.

Tak to ten, dzieki wielkie Agusiu.
Tak BTW ja wprowadzilam malutka modyfikacje, dodaje odrobinke (taka
plaska lyzeczke proszku do pieczenia do ciasta, wowczas nie jest takie
ubite po upieczeniu. I jak juz pachnie przypalana czekolada to szybko
wyciagac z piekarnika :)) nie sugerujac sie zadnymi patyczkami
wsadzanymi w ciasto. Dojdzie do siebie po schlodzeniu.

pozdrawiam
Dorka

1. Data: 2004-08-30 12:27:22

Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyciagac z piekarnika :)) nie sugerujac sie zadnymi patyczkami
> wsadzanymi w ciasto. Dojdzie do siebie po schlodzeniu.

A jak dlugo piec i w jakiej temperaturze? I moze w jak duzej tortownicy? Nie robie
tortów, bo mi nigdy nie wychodzily, to moze jak zapytam o szczególy techniczne
osobe"praktykujacea :-) to wyjdzie?
Dziekuje i pozdrawiam!
Agnieszka i Zlota Rybka :-)

--
____________________________

1. Data: 2004-08-30 12:58:55

Od: Dorota Szuba <d...@d...de> szukaj wiadomości tego autora

Agusia (Lublin) wrote:

> [...]
szczególy
techniczne osobe"praktykujacea :-) to wyjdzie?

Ja pieklam ostatnio w takiej, ktora miala tak pi razy oko 25 cm
srednicy. W 180 C, w starym gazowym piekarniku, i tez wyszlo. W
przypadku tego tortu, przymajmniej dla mnie, wazne jest, gdy stwierdzam
stan upieczenia, to zeby powierzchnia krazka nie byla calkiem plynna,
wlozony patyczek po wyciagnieciu moze miec jeszcze wilgotne ciasto,
dzieki czekoladzie i tak samo zastygnie. Czas pieczenia ok 30 min (ale
pisze to tak na 'oko'), wyciagam po stwierdzeniu powyzszego faktu oraz
roznoszacego sie intensywnego zapachu czekolady.

Surowe ciasto dziele na trzy czesci i pieke kazdy krazek osobno. Tak ze
kazdy krazek przed upieczeniem ma kolo 1-1,5 cm wysokosci, podczas
pieczenia troche rosnie. Najbardziej czasochlonne jest utarcie
czekolady, reszta idzie szybciutko.
To tak z wazniejszych rzeczy.

pozdrawiam
Dorka