Re: Jak daleko od płotu mogę sadzić

From: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Jak daleko od płotu mogę sadzić
Date: Mon, 20 Jun 2005 22:51:21 +0000

Kasia wrote:
> Mama dokładnie ten sam problem z sąsiadem co parę wiadomości niżej., tylko
> ja juz mieszkam a są siad jest na tyle wredny że pali mi rośliny przy
> ogrodzeniu po mojej bo tam jest "jego 30 cm".
> Mam w planie posadzić cos pod płotem ale jego okno jest w odległości ok 1
> metra od ogrodzenia JAK DALEKO OD PŁOTU MOGĘ SADZIĆpo swojej stronie aby
> nie mógł na mnie donieść że widoku nie ma. z okna
Rozsądne są zasady obowiązujące w POD:
- krzewy niskie takie jak agrest, porzeczka, maliny mogą być sadzone 1 metr
od granicy,
- drzewka karłowe 2 metry od granicy (wysokość tych drzewek nie przekracza 2
metrów)
- drzewa wysokie takie jak orzech, o ile dobrze pamiętam 7 metrów od
granicy.
Czyli że na ile maksymalnie wyrośnie drzewo to w takiej odległości można je
sadzić.
Przy takim sadzeniu należy też wziąść pod uwagę zapewnienie sobie swobodnego
dostępu do płotu w celu jego malowania, czy też konserwacji.
Czyli przy płocie roślina okrywowa niska lub strzyżony trawnik, w odległości
metra od płotu rośliny rosnące na metr, w odległości 2 metrów od płotu
rośliny rosnące na 2 metry, itd. aż do uzyskania pełnej izolacji wzrokowej.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.