Jak i z czym zmieszać

1. Data: 2004-12-19 17:35:26

Temat: Jak i z czym zmieszać
Od: "Snigdha" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W czasie przeświątecznych porządków (brrr ogólne) odkryłam na dnie szuflady
olejek różany rodem z Bułgarii. Z czym to zmieszać, żeby wyszła jakaś woda
toaletowa? Pamiętam z czasów zamierzchłych, że sam rektyfikowany nawet
spirytus nie może być, a znowu namaszczanie się nierozcieńczanym olejkiem
wydaje mi się czymś zbliżonym do świętokradztwa:-)

S.

1. Data: 2004-12-19 18:56:18

Temat: Re: Jak i z czym zmieszać
Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Snigdha, sącząc kawkę, wyklepał:

> [...]
> spirytus nie może być, a znowu namaszczanie się nierozcieńczanym olejkiem
> wydaje mi się czymś zbliżonym do świętokradztwa:-)

Dawno temu w odległej galaktyce podłapałam taki patencik od mojej ciotki i
zrobiłam sobie body spray. Potrzebny jest jakiś olejek (albo dwa, trzech
nie odważyłam się mieszać) i spirytus salicylowy. Mieszamy olejek ze
spirytusem i próbujemy raz po raz, aż do uzyskania satysfakcjonującego nas
stężenia. Moja ciotka używała olejku różanego, sandałowego, paczuli, nie
pamiętam tych innych, ale na toaletce stało chyba sześć. Ja raczej owocowe
+ wanilia. A jakie opakowanie? Ano wykorzystałam opakowanie po body sprayu
z Avonu z tej serii Naturals.
Nie wiem, jaki ty masz olejek, bo ja miałam takie do kominków za pięć
złotych i mieszanie ich ze spirytusem nic im nie robiło. Znaczy się efekt
był bardzo dobry. Moją ciotkę i mnie pytano, jakich perfum używamy, że tak
ładnie pachniemy. A trwałe to było, że nie wiem co :)

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2004-12-19 19:09:54

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Snigdha" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
>W czasie przeświątecznych porządków (brrr ogólne) odkryłam na dnie szuflady
> olejek różany rodem z Bułgarii. Z czym to zmieszać, żeby wyszła jakaś woda
> toaletowa?

Tego to nie wiem, ale można zrobić sobie bardzo trwale pachnący na ciele
"balsam" mieszając parę kropli olejku z kremem np. Nivea. Kombinacja tego
kremu i olejku różanego doskonale nawilża skórę.

> a znowu namaszczanie się nierozcieńczanym olejkiem
> wydaje mi się czymś zbliżonym do świętokradztwa:-)

Olejki zapachowe są dość agresywne i nie rozcieńczone mogą mocno podrażniać
skórę.

Sowa

1. Data: 2004-12-19 20:40:51

Od: "Snigdha" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
| "balsam" mieszając parę kropli olejku z kremem np. Nivea. Kombinacja tego
| kremu i olejku różanego doskonale nawilża skórę.

O, świetny pomysł!!!!

S.

1. Data: 2004-12-20 12:28:54

Od: Mo <l...@g...nie-smiec> szukaj wiadomości tego autora

Ktoś (Snigdha, a któżby!) wyklepał:
> [...]
> olejek różany rodem z Bułgarii. Z czym to zmieszać, żeby wyszła jakaś woda
> toaletowa? Pamiętam z czasów zamierzchłych, że sam rektyfikowany nawet

Ooo, a czemu nie? Bo ja tak mieszam i nic się nie dzieje, no może
trwałość nie taka, jaką sobie wyobrażam po tym "nie wiem co" Kruszyzny
;-) ale i tak całkiem niezła, szczególnie zważywszy, że samemu się
własnego zapachu nie czuje po pewnym czasie... :-(

A wracając do tematu, na wizażu
(http://www.wizaz.pl/images/oleje_eteryczne/) jest parę informacji
ogólnych i przepisów, olejek można też zmieszać z olejem roślinnym,
"Perfumy na bazie oleju są "cieplejsze" i utrzymują się znacznie
dłużej." Jak na razie jeszcze nie testowałam oleju, tylko wazelinę. Też
ciekawy efekt.

Pozdrawiam
M.
--
Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

1. Data: 2004-12-20 12:35:32

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-12-20 13:28,Użytkownik Mo ziewnął szeroko i rzekł:

> [...]
> ;-) ale i tak całkiem niezła, szczególnie zważywszy, że samemu się
> własnego zapachu nie czuje po pewnym czasie... :-(

Hmmm, może to od olejku zależy? Moja ciotka pachniała długimi godzinami
:) Zwłaszcze po mieszance z drzewem sandałowym :)

Krusz.
waniliowo-kakaowa

--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2004-12-20 12:45:31

Od: Justyna Iwańska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna napisał(a):

> Hmmm, może to od olejku zależy? Moja ciotka pachniała długimi godzinami
> :) Zwłaszcze po mieszance z drzewem sandałowym :)

Zauważyłam, że lubimy podobne zapachy słodkie i waniliowe...:D
Czy możesz napisać jakich olejków używałaś i mniej więcej jakie proporcje?
Właśnie przymierzam się do zakupu addicta, który jednak do końca mi nie
pasuje. Więc chętnie skusiłabym się na coś własnej roboty :D

Justyna
Moje nowe "stare" zdjęcie:
http://poznan4u.pl/pyrypy.php?s=su&u=708

1. Data: 2004-12-20 12:48:57

Od: "Lady Huncwot" <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O, świetny pomysł!!!!

Taka mieszanka - troszkę olejku + mało pachnący balsam do ciała bardzo dobrze
wychodzi też przy użyciu olejku lawendowego.
Mi wyszedł w taki sposób bardzo fajny uspokajający balsam do ciała - najlepszy
na noc.
Pzdr,
Lady Huncowt

1. Data: 2004-12-20 16:25:02

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-12-20 13:45,Użytkownik Justyna Iwańska ziewnął szeroko i rzekł:

> Zauważyłam, że lubimy podobne zapachy słodkie i waniliowe...:D

jami-jami :)

> Czy możesz napisać jakich olejków używałaś i mniej więcej jakie proporcje?
> Właśnie przymierzam się do zakupu addicta, który jednak do końca mi nie
> pasuje. Więc chętnie skusiłabym się na coś własnej roboty :D

Wzięłam dokładnie takie: kokosowy, waniliowy i bananowy. Ostatecznie
tego bananowego nie polecam, zbyt syntetyczny jak na mnie. Ale kokos
wychodzi znakomicie. Można spróbować wymieszać na przykład wanilię z
truskawką, albo z kropelka olejku pomarańczowego. Efekt może być
ciekawy. Nie mam pojęcia, czy to były olejki "oryginalne", kosztowały
coś około 6 zł. Kupiłam w sklepie z różnymi świeczkami, dzwoneczkami i
takimi tam innymi.

Proporcje.... Z proporcjami nigdy nic nie wiadomo. Na początku zrobiłam
tak, że 1/3 tego olejku rozmieszałam w prawie całym spirytusie (a było
go 90 ml). I potem stopniowo uzupełniałam, bo chciałam, żeby zapach był
bardziej nasycony. W rezultacie przy mieszance kokosowo-bananowej zeszła
mi połowa z hakiem kokosowego i niecała 1/3 bananowego.
A trzeba było wymieszać kokos i wanilię, następnym razem tak zrobię.
Słowem, proporcje zależą od CIebie. Mieszasz i patrzysz. Znaczy się
wąchasz. Jeśli zbyt jedzie alkoholem, dodajesz olejku, jeśli zbyt mocny
zapach, rozcieńczasz spirytusem.

Krusz.

--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2004-12-20 17:36:00

Od: "Nixe" <nixe@fałpe.peel> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna pisze:

> Dawno temu w odległej galaktyce podłapałam taki patencik od mojej
> ciotki i zrobiłam sobie body spray. Potrzebny jest jakiś olejek (albo
> dwa, trzech nie odważyłam się mieszać) i spirytus salicylowy.

Dlaczego akurat salicylowy? Przecież on okrutnie cuchnie (to roztwór kwasu
salicylowego). Jeśli już spirytus, to zwykły, czysty, "pijalny" etanol
rektyfikowany do kupienia w spożywczaku.

--
PozdrawiaM

Czy szampon rumiankowy wysusza włosy?
Lirene - krem nawilżający na dzień
GDZIE W POZNANIU duży wybór ozdóbek na paznokcie ?
Chypre
Fajne mydlarnie?