Re: Jak już prać ludziom mózgi

Data: 2017-09-03 21:34:23
Temat: Re: Jak już prać ludziom mózgi
Od: Kviat

W dniu 2017-09-03 o 20:33, j...@o...pl pisze:

> no tak, bo to pomarancze wlasnie jadlo sie zazwyczaj
> 2 razy do roku. i byly bardzo smaczne.
> teraz mozna jesc je codziennie.
> sa srednio smaczne.

Jakbym z dziećmi rozmawiał :)
Przekomarzacie się czy za komuny można było łatwiej dostać kolorowy
telewizor Rubin czy Neptun :)
Tak jakby banany były za komuny równie popularne co ocet :)

> ale w ten sposob wlasnie kraje bogate dokonuja drenazu
> finansowego krajow mniej zamoznych. i dysproporcja sie powieksza.

Właśnie odkryłeś anachronizm państw narodowych. Brawo!
I nie finansowego, tylko intelektualnego. I nie dokonują drenażu, tylko
co bardziej kumaci sami, z własnej woli, szukają lepszych warunków do
życia. Nikt ich do tego siłą nie zmusza.
Faszyści chcą ich zmusić, żeby nie mogli z tych możliwości korzystać,
zamiast pomyśleć co zrobić żeby chcieli zostać. Zostać z własnej woli.

> mowa o krajach i narodach, a nie o ich obywatelach.

Kraje i narody nie są ani uczciwe, ani nieuczciwe. To faszystowskie brednie.
Uczciwi lub nie, są konkretni ludzie. Niezależnie od kraju czy narodowości.
W Polsce też są gwałciciele i to w cale nie znaczy, że mowa jest o
Polsce i polskim narodzie.

> Tak, jak niektore narody, a inne nie. I nie ma to zwiazku z ich obywatelami.

Bredzisz. Narody mają honor (lub nie mają)?
Honor ma związek tylko z jakimś konkretnym człowiekiem, a nie z całym
narodem. Myślisz stereotypami.
Szczający na wydmach Polak to żaden honor, ale nikt normalny nie będzie
twierdził, że to cecha narodowa.
Bekający i pierdzący Niemiec w ogródku agroturystycznym ikselki to żaden
honor, ale nikt normalny nie będzie twierdził, że cały naród niemiecki
beka i pierdzi w ogródkach agroturystycznych (tu uwaga: ikselka nie jest
normalna).

> A przynajmniej nie jest _scisle_ skorelowane.
Jest o tyle mało skorelowane, że ktoś może mieć pecha i mieć takiego
rodzica jak ikselkę, która zapisuje się do ONR czy innych antypolskich
organizacji.
Ale to nadal nie jest cały naród, tylko zwykły pech.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr