Jak kontrolować dostęp do internetu?

11. Data: 2007-09-07 17:32:42

Temat: Re: Jak kontrolować dostęp do internetu?
Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katz" <c...@o...wytnij.liczby.pl> napisał w wiadomości
news:46e184ed$0$4879$f69f905@mamut2.aster.pl...

> To chyba oczywiste że chodzi nam o dobro naszego dziecka czyli
> chcielibyśmy aby z takimi treściami nie spotykała się w ogóle, ale wpływ
> mamy tylko na to co jest w naszym domu, a dziecko odwiedza przecież
> koleżanki a tam jest poza naszą "sferą wpływów"

I może właśnie dlatego warto porozmawiać z córką, wyjaśnić jej wasz punkt
widzenia i dojść do _wspólnych_ wniosków. Bo ograniczenie dostępu w domu
może poskutkować wzmożonym poszukiwaniem "atrakcji" właśnie u koleżanek czy
w kafejkach. "Strefa wpływów" to przecież nie tylko to, co bezpośrednio
możemy kontrolować.

Agnieszka

12. Data: 2007-09-07 17:48:36

Od: "Katz" <c...@o...wytnij.liczby.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może poskutkować wzmożonym poszukiwaniem "atrakcji" właśnie u koleżanek
> czy w kafejkach. "Strefa wpływów" to przecież nie tylko to, co

Chyba nas nie doceniasz.... Oczywiście, że rozmawiamy z dzieckiem również na
takie tematy. Ale jest w wieku dojrzewania, hormony "buzują", akcentuje
swoją niezależność i może w ramach takiego buntu, albo za podszeptem
koleżanki wejść na zakazane strony. Chcemy więc aby chociaż u nas w domu
gdzie córa przebywa jednak najwięcej, nie spotykała się z niechcianymi
treściami

pozdrawiam
k.

13. Data: 2007-09-07 18:22:44

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> koleżanki wejść na zakazane strony. Chcemy więc aby chociaż u nas w domu
> gdzie córa przebywa jednak najwięcej, nie spotykała się z niechcianymi

Ja też mam dziecko w wieku buzujących hormonów, syna ;-) I dlatego jeżeli,
miałby zaglądać w "takie" okolice, a zaglądać będzie na pewno, to chciałabym
o tym wiedzieć i móc z nim o tym porozmawiać. Także o tym, co zobaczył.
Jezeli zbanuję go w domu to i tak zobaczy, chociażby u kolegów, ale ja się o
tym nie dowiem i z rozmowy nici. Z dwojga złego wolę, żeby zetknął się z tym
w domu. Jeszcze tylko nie wiem, kto z nim pierwszą "poważną" rozmowę
przeprowadzi - ja czy ojciec :-)

Agnieszka (no dobra, wiem, każde z nas na swoją modłę, tak jak było z
poprzednimi pogadankami ;-))

14. Data: 2007-09-07 18:26:39

Od: Lolalna Loja <s...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katz pisze:

> To chyba oczywiste że chodzi nam o dobro naszego dziecka czyli
> chcielibyśmy aby z takimi treściami nie spotykała się w ogóle

Dlaczego? Przecież prędzej czy później sie spotka? Powiem więcej - z
dużym prawdopodobieństwem część z tych treści ją zainteresuje na całe
życie. Za chwilę może być problem, bo dziecko będzie wiedziało, że "nie
akceptujecie tych treści", więc zacznie sie kryć. A wtedy to już w ogóle
stracicie nad tym kontrolę.

L.

15. Data: 2007-09-07 18:46:16

Od: "Katz" <c...@o...wytnij.liczby.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tych treści", więc zacznie sie kryć. A wtedy to już w ogóle stracicie nad

Zdaję sobie sprawę, że to co chcemy a to co się zdarzy to dwie różne sprawy.
Ja zetknąłem się z takimi sprawami jak już byłem w zasadzie dorosły i
ukształtowany (nie było wtedy internetu i wolnej prasy). Nasze dzieci to
pierwsze pokolenie które styka się z takimi sprawami już w dzieciństwie i
tak naprawdę nie do końca wiadomo jak to na nie wpłynie, dlatego jak mogę
chciałbym je przed tym chronić- to chyba zrozumiałe.

k.

16. Data: 2007-09-07 19:44:42

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzieciństwie i tak naprawdę nie do końca wiadomo jak to na nie wpłynie,
> dlatego jak mogę chciałbym je przed tym chronić- to chyba zrozumiałe.

E, chyba przesadzasz. My też "w dzieciństwie" (czyli na pewno gdzieś w 6
klasie, a wcześniej to nie pamiętam) różne ciekawe rzeczy robiliśmy,
oglądaliśmy, czytaliśmy. Na pewno nie w takim natężeniu, jak ma to
dzisiejsza młodzież (parę lat temu rozwaliła mnie informacja, że dzieci
chodzące do szkół podstawowych w Śródmieściu mają całe kolekcje ulotek
agencji towarzyskich ;-)), ale jednak tacy zupełnie zieloni to nie byliśmy.
A wracając do dzisiejszych czasów: przed czym ją uchronisz w necie, to sobie
chociażby na billboardach poogląda w wersji soft, a w najbliższym kiosku w
wersji mniej soft. Myślę, że współcześni rodzice muszą się jednak nastawić
na konfrontację z rzeczywistością, a nie na udawanie, że "ta" sfera nie
istnieje.

Agnieszka

17. Data: 2007-09-08 18:33:09

Od: Lolalna Loja <s...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katz pisze:

> [...]
> dzieci to pierwsze pokolenie które styka się z takimi sprawami już w
> dzieciństwie i tak naprawdę nie do końca wiadomo jak to na nie wpłynie,

Nie wiem skąd pochodzisz, ale w dużych miastach chłopcy w tym wieku to
już dokładnie wiedzieli co z czym. Zawsze któryś tatuś miał w domu
nielegalne wydawnictwa zachodnie i zawsze któreś trafiało do szkolnego
"obiegu".
Wpłynie tak jak pokierujesz - to jest chyba jedyna skuteczna metoda ochrony.

L.

18. Data: 2007-09-09 14:18:49

Od: Lolalna Loja <s...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

J. pisze:

> Wszystko oczywiście pod warunkiem, że dziecko nie zna haseł na żadne
> konto z uprawnieniami administratorskimi w komputerze.

Jak bystre to ominie nie znając haseł...

L.

19. Data: 2007-09-09 14:28:08

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.life.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lolalna Loja <s...@n...o2.pl> napisał(a):

> Jak bystre to ominie nie znając haseł...

Jak mało bystry rodzic, to tak.

--
s i w a

20. Data: 2007-09-09 21:37:41

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa pisze:

> Jak mało bystry rodzic, to tak.

Nawet jak rodzic bystry to można w prosty sposób usunąć hasła
administratora i założyć własne. Fakt, że nie bez śladu. Ale bez śladu
też pewnie się da tylko łatwiej.

Cyprian

--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home

sens sznurowanych butów na w-f u pierwszoklasisty
Bank internetowy dla dzieci
napisy na ciuchach:-D
przygotowanie dziecka do szkoły
etyka?:-)