Jak najladniej zalatac otwor w plycie K-G?

1. Data: 2009-06-16 07:59:35

Temat: Jak najladniej zalatac otwor w plycie K-G?
Od: "PP" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

musze wyciac w zabudowie K-G otwor (zakladam ze o srednicy do 8cm, chodzi o
dostep do przewodu pod) a nastepnie go ponownie ladnie zalepic i zamalowac.
Zabudowa jest pomalowana farba lateksowa...

I tu pytanie o najlepszy sposob zalatania tych otworow (zakladam ze zrobie
to otwornica lub nozem, i bede mial ten brakujacy fragment)....

1. Czy ten fragment wystatarczy wkleic w swoje miejsce na cekol czy na jakis
specjalny klej gipsowy?
2. Czy miejscre ciecia zakleic tasma? czy siatka z wlokna? A moze dla tak
malego otworu wystarczy tylko cekol, a tasma tylko bedzie przeszkadzala w
wyrownaniu?

2. Data: 2009-06-16 13:38:51

Temat: Re: Jak najladniej zalatac otwor w plycie K-G?
Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zrobie to otwornica lub nozem, i bede mial ten brakujacy fragment)....
> 1. Czy ten fragment wystatarczy wkleic w swoje miejsce na cekol czy na

Ja to robiłem tak. Wycinałem w ścianie nie okrągły, ale elipso podobny
otwór, jakiś owal. Z luźnej płyty wycinałem podobny kształtem, ale nieco
większy o krótszej osi mniejszej niż dłuższa oś wyciętego kawałka ze
ściany. Po prostu musi się dać włożyć do środka. Obrzeża oczyszczam i
usuwam 'nadrosty', po czym smaruję jakimś szybkim klejem, jak choćby
budapren, ale wcześniej otworek na paluszek. Po umieszczeniu za płytą
ścienną dociągam paluszkiem przez dwie minutki, aż klej chwyci. Pozostaje
do zacekolowania zaślepiony otwór na grubość płyty i malutki nie
zaślepiony na palec, ale ten ostatni już bardzo łatwo zapchać cekolem.
Kilka takich dziur mam już na koncie. Jedna z nich o średnicy około 20 cm.
Dla niej oprócz kleju zastosowałem jeszcze śruby. Po wszystkich otworach
już nie ma śladu. Taśmy nie stosowałem, gdyż wtedy cekolować musiałbym
znacznie większy kawałek ściany. Klej gipsowy długo przysycha i nie każdy
paluszek wytrzyma takie długie trzymanie klejonego kawałka.

3. Data: 2009-06-16 20:26:23

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Jun 2009 09:59:35 +0200, PP napisał(a):

> 1. Czy ten fragment wystatarczy wkleic w swoje miejsce na cekol czy na jakis
> specjalny klej gipsowy?

Na zwykły gips.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

4. Data: 2009-06-17 13:30:03

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"PP" <x...@x...com> wrote:
> [...]
> malego otworu wystarczy tylko cekol, a tasma tylko bedzie przeszkadzala w

Wytnij otwór, z obcego kawałka płyty wytnij łatkę pasującą do dziury. Przez
otwór włóż 2 profile ocynkowane (jakiekolwiek), przykręć je przez istniejącą
ścianę wkrętami do płyt tak, aby z profili stworzyć oparcie dla łatki.
Łatę i otwór sfazuj, aby po włożeniu powstała mała szczelina w kształcie
klina. Przykęć łatę do profili, zaszpachluj sziury uniflottem lub vario,
zeszlifuj, odpyl, zagruntuj, na całość nanieś szpachlę śnieżka acryl putz
lub master mas. Ewentualnie podszlifuj, zagruntuj i pomaluj.

--
Bartek

Koszenie trawnika z koszem czy bez kosza?
premia z ksiazeczki mieszkaniowej
Byłem za uniowstąpieniem, a teraz zaczynam żałować
Łasice na poddaszu
Jak przegotować mleko na kuchence indukcyjnej ?