Jak odstraszać szpaki, kawki itp z czareśni?

11. Data: 2012-06-18 18:29:28

Temat: Re: Jak odstraszać szpaki, kawki itp z czareśni?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ania napisała:

> Wygooglałam. Dużo tego w necie.

Chodziło o nagranie o wypróbowanej skuteczności.

> Chociażby tu:
>
> http://kola.lowiecki.pl/ao/glos.htm

To są pliki MP3. Już się dzieliłem obawami związanymi z tym formatem
(moje obawy mogą być bezpodstawne, sam nigdy nie próbowałem straszyć).

> I tak sobie próbować - a to krogulca, a to gołębiarza, a to myszołowa.
> COŚ lokalne szpaki muszą znać.
>
> I opowiadanie, że mogą nie znać - hmmm... skoro miłośnicy ptaków
> rozpoznają je po głosach, to i ptaki też.

Hmmm... skoro wielokrotnie przekonano się, że przy napędzaniu stracha
liczą się subtelności nieznane zachwyconym bezskrzydłym miłośnikom,
to trzeba te głosy starannie dobierać. Przypuszczam, że nawet wielki
znawca i miłośnik ornitologii nie odróżni swoim uchem krogulca z Europy
od tego z Ameryki. Tu mi się przypomniał jeden miłośnik polszczyzny
z dalekiego kraju. Dziwił się bardzo, że po polsku pies szcieka i woda
z dachu też szcieka. My też, tak jak on, nie mamy szans dorównać
krogulczym i szpaczym native speakerom.

> Głosy ptasie nie są chyba tak zmienne w zależności od lokalnego
> środowiska jak np. wygląd grzybów...

Przede wszystkim głosy ptasie są wytworem kulturowym. Ani nie zależą
od zawatrości cynku w lokalnych dżdżownicach, ani też nie są całkiem
wdrukowane w geny. Przekazywane są z dzioba do dzioba, z ojca na syna.

Jarek

--
A gdybym był krogulcem to co byś powiedziała?
I gdybym przyszedł z teczką do łóżka i twego ciała?

12. Data: 2012-06-20 10:31:31

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Cze, 20:29, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> To są pliki MP3. Już się dzieliłem obawami związanymi z tym formatem
> (moje obawy mogą być bezpodstawne, sam nigdy nie próbowałem straszyć).

Napisałam przecie, że osobiście wypróbowałam. Spróbuj i ty, a potem
dywaguj.

Ania

13. Data: 2012-06-20 10:55:32

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ania napisała:

> Napisałam przecie, że osobiście wypróbowałam.

No nie, nie było wyraźnej informacji, że udana próba odbyła się przy
użyciu empetrójek z koła łowieckiego. Wzmianka, że "dużo tego w necie"
i podanie adresu jako właśnie wyguglanego sugeruje, że było inaczej.

> Spróbuj i ty, a potem dywaguj.

Nie nie nie nie nie! Mnie zależy na przylatuących szpakach, a z opisu
wynika, że tym sposobem można zrazić do siebie ptaszęta na zawsze.

Jarek

--
Śliczny Jasiu, mowny szpasiu,
Mój słowiku, będzie zyku.

14. Data: 2012-06-20 15:36:17

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Cze, 12:55, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> No nie, nie było wyraźnej informacji, że udana próba odbyła się przy
> użyciu empetrójek z koła łowieckiego. Wzmianka, że "dużo tego w necie"
> i podanie adresu jako właśnie wyguglanego sugeruje, że było inaczej.

Znaczy - jak?

> Nie nie nie nie nie! Mnie zależy na przylatuących szpakach, a z opisu
> wynika, że tym sposobem można zrazić do siebie ptaszęta na zawsze.

To znajdź odgłos takiego drapieżnika, który interesuje się wyłącznie
szpakami. :-P

Ania

15. Data: 2012-06-20 15:44:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Jun 2012 08:36:17 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> To znajdź odgłos takiego drapieżnika, który interesuje się wyłącznie
> szpakami. :-P

Bocian!
http://wierszykidladzieci.pl/dosluchania/bocian_i_sz
pak.php
:-D

--
XL

16. Data: 2012-06-20 20:22:27

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ania napisała:

> Znaczy - jak?

Że były to nagrania, które podczas publicznego odtworzenia wywołały
pożądany skutek. Dla niektórych to może być cenna rzecz, takie
wypróbowane głosy.

> To znajdź odgłos takiego drapieżnika, który interesuje się wyłącznie
> szpakami. :-P

Chyba wszystkimi innymi, poza szpakami. Ale po co właściwnie? Mnie
taka selektywność nie jest potrzebna -- nie chcę zrażać do siebie
ani odstraszać żadnej ptaszyny.

Jarek

--
I od razu wszystkie ptaki
W szczebiot, w świegot, w zgiełk -- o taki:

17. Data: 2012-06-20 20:40:11

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Że były to nagrania, które podczas publicznego odtworzenia wywołały
> pożądany skutek. Dla niektórych to może być cenna rzecz, takie
> wypróbowane głosy.

Hejka. Żadne nagranie odgłosów czy dźwięków nie jest w stanie dorównać
oryginałowi. To tak jak słuchać muzyki symfonicznej na żywo w filharmonii i
słuchać odtworzeń nawet najlepszych nagrań.
Pozdrawiam fonogenicznie Ja...cki

18. Data: 2012-06-20 21:31:20

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> [...]
> dorównać oryginałowi. To tak jak słuchać muzyki symfonicznej na
> żywo w filharmonii i słuchać odtworzeń nawet najlepszych nagrań.

I całe szczęście, że nagranie, to nie to co oryginał! Bo przecież nie
chodzi o to, by tego szpaka co zeżarło. Tylko żeby sobie poszedł i nie
wyjadał czereśni z filharmonii.

Jarek

--
Ach, babie lato, ach, babi śnie,
czyś przyszło nie za wcześnie?

19. Data: 2012-06-21 07:42:11

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Cze, 22:22, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> Że były to nagrania, które podczas publicznego odtworzenia wywołały
> pożądany skutek. Dla niektórych to może być cenna rzecz, takie
> wypróbowane głosy.

Ty chyba czytasz inaczej... Albo zrozumienie jako następstwo
przeczytania nie działa u ciebie prawidłowo.

Nie pisałam, że biegałam z mikrofonem dookoła naszej katedry, bo tam
się gnieżdżą pustułki czy coś w tym rodzaju, że je nagrałam i potem
odtworzyłam. Nie pisałam, że uprosiłam pana odstraszacza o jego
nagranie.

Napisałam - że wygooglalam, że wystawiłam głośniki - ba, głośniczki...
Wygooglałam i spróbowałam pierwsze lepsze. Nie zadałam sobie nawet
trudu, żeby zapisać, skąd wzięłam te odgłosy.

Bo potem ktoś może się wahać i bać się na własną rękę pogooglać i
spróbować. Bo mu wypłoszy kury z okolicy. Albo zleci się jeszcze
więcej szpaków, żeby podziwiać głos jastrzębia.

Chyba zacznę szukać czegoś, co płoszy sokoły.

Ania

20. Data: 2012-06-21 09:59:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Jun 2012 22:40:11 +0200, Dirko napisał(a):

> Żadne nagranie odgłosów czy dźwięków nie jest w stanie dorównać
> oryginałowi.

Tylko w uszach konesera.

> To tak jak słuchać muzyki symfonicznej na żywo w filharmonii i
> słuchać odtworzeń nawet najlepszych nagrań.

Tylko dla konesera ma to znaczenie. Ptaki niekoniecznie skupiają się na
"jakości nagrania", lecz być może jedynie na "linii melodycznej".
--
XL

MSZYCE - wszędzie i powracajace
Sosna pinia