Jak ograniczyć ruch TIRów?

1. Data: 2007-07-19 10:13:06

Temat: Jak ograniczyć ruch TIRów?
Od: Michal <m...@i...CIACH.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam działkę przy dość ruchliwej drodze powiatowej, za tym idzie huk,
smród itp, w znacznej części powodowany przez TIRy, które tą drogą
omijają część drogi krajowej, gdzie często rozstawia się Inspekcja Ruchu
Drogowego.

Droga jest prosta, ale górzysta, można się nieźle rozpędzić, choć
ograniczenie na znakach jest 50, a w niektórych miejscach 30. Mało kto
oczywiście to respektuje, jak jadę 60, to zaraz mnie ktoś wyprzedza.

Co można w tej sytuacji poradzić ? Kontakt z gminą, policją, żeby się
rozstawiali częściej z suszarką? Prośba o zamontowanie fotoradaru,
założenie progów zwalniających (o to chyba musiałoby zawnioskować więcej
mieszkańców)? A może da się jakoś wymóc ograniczenie tonażowe
wjeżdżających na drogę aut?

Póki co mój plan zakłada zainstalowanie porządnego, najlepiej
dźwiękochłonnego ogrodzenia z dużą ilością żywopłotu i pnączy, a jeśli i
to zawiedzie to rozejrzenie się za jakąś spokojniejszą okolicą...

Acha, dochodzi do tego jeszcze firma handlująca mat. budowlanymi, której
kierowcy z hukiem i pędem lubią jeździć po 22 pustymi ciężarówkami
(chyba wyjeżdżają po towar do dostawców).

2. Data: 2007-07-19 10:22:59

Temat: Re: Jak ograniczyć ruch TIRów?
Od: "KDK" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> założenie progów zwalniających (o to chyba musiałoby zawnioskować więcej
> mieszkańców)?

To jaka

3. Data: 2007-07-19 19:00:48

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal pisze:
> [...]
> założenie progów zwalniających (o to chyba musiałoby zawnioskować więcej
> mieszkańców)? A może da się jakoś wymóc ograniczenie tonażowe

A może zmiana typu drogi? to torche zabawy może być i może sienie
powiessc ale np zmienić charakter drogi lub przystosować ją do
aktualnego stanu wykorzystania.

Czy problem tylko Ciebie dotyczy?

4. Data: 2007-07-20 07:57:00

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozstawiali częściej z suszarką? Prośba o zamontowanie fotoradaru,
> założenie progów zwalniających (o to chyba musiałoby zawnioskować więcej

fotoradar czy suszarka nic nie da, przeciez tirowcy beda wiedziec ze stoja i
beda zwalniac na 100 m przed :)
progi raczej nie ma szans..... tylko na osiedlowych albo jakis malych
drogach, jesli jedzie tam chociaz jeden kursowy autobus to tym bardziej sie
na progi nie zgodza.

> Póki co mój plan zakłada zainstalowanie porządnego, najlepiej
> dźwiękochłonnego ogrodzenia z dużą ilością żywopłotu i pnączy, a jeśli i
> to zawiedzie to rozejrzenie się za jakąś spokojniejszą okolicą...

najlepsze rozwiazanie.

> Acha, dochodzi do tego jeszcze firma handlująca mat. budowlanymi, której
> kierowcy z hukiem i pędem lubią jeździć po 22 pustymi ciężarówkami (chyba
> wyjeżdżają po towar do dostawców).

jak wyzej

--
pzdr
piotrek

5. Data: 2007-07-20 10:28:56

Od: "lumarcin" <lumarcin(ciachciarach)@buziaczek.pl> szukaj wiadomości tego autora

zrob imitacje fotoradaru ;) powinno pomoc ;)

6. Data: 2007-07-20 21:17:59

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Progi spowodują tylko jeszcze większy hałas.
2. Fotoradar - może poskutkować, ale pod warunkiem, że będzie robić
zdjęcia i dostarczać mandaty kierowcom. A i tak od czasu do czasu trafi
się ktoś, kto będzie miał w d.... fotoradar.
3. Myślę, że poruszasz szerszy problem. Brutalnie można powiedzieć -
wybudujcie obwodnicę i będziecie mieć spokój. Po prostu - w Polsce sieć
dróg jest zupełnie nieprzystosowana do takiego ruchu, jaki mamy.
Kierowcy też się wkurzają, że co kilka(naście) minut muszą przejeżdżać
przez miejscowości, gdzie trzeba zwolnić, gdzie można dostać fotkę albo
jakiś pijany rowerzysta może wpier..... się pod koła. Recepta jest
prosta, ale kosztowna - trzeba wybudować drogi szybkiego ruchu, aby
skutecznie zmniejszyć ruch na drogach lokalnych i tyle.

g.

7. Data: 2007-07-21 23:00:46

Od: Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisał(a):
> Póki co mój plan zakłada zainstalowanie porządnego, najlepiej
> dźwiękochłonnego ogrodzenia z dużą ilością żywopłotu i pnączy, a jeśli i
> to zawiedzie to rozejrzenie się za jakąś spokojniejszą okolicą...
Byle nie za własne pieniądze. Zainwestuj w pomiary hałasu (wystarczą
orientacyjne dane). Jeśli są przekroczenia - zgłoś do Inspekcji Ochrony
Środowiska - zrobią pomiary. Potem zarządaj od zarządcy drogi
wybudowania ekranu dźwiękochłonnego.
fonon

polaryzacja styków wkrętarki PSR 200 LI
płytki na PRL-owskiej mozaice