płytki na PRL-owskiej mozaice

1. Data: 2007-07-19 07:57:36

Temat: płytki na PRL-owskiej mozaice
Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Remontuję łazienkę - na podłodze leży mozaika (słynne płytki 15 na 15 mm
którymi obłożone są też fragmenty elewacji) z czasów zapadłego PRL'u.
Próbowałem to cholerstwo skuć - tragedia - pryskają malutkie fragmenty
szkła - robota na długie tygodnie, a tyle czasu nie mam.
Czy można bezpośrednio na nie położyć płytki ceramiczne czy trzeba jakoś
specjalnie przygotować podłoże - jakieś specjalny grunt czy kleić jakimś
specjalistycznym klejem?
Chyba, że jest jakiś sprytny sposób, żeby to jednak skuć bez większego
problemu.

--
TomaSz.
vacation sig

2. Data: 2007-07-19 09:32:47

Temat: Re: płytki na PRL-owskiej mozaice
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak tak dobrze trzymają to można położyć na nie o ile nie przeszkadza
podwyższenie podłogi o kolejną warstwę. Aby klej dobrze trzymał trzeba
koniecznie stare płytki bardzo gęsto "podziobać" - jest z tym trochę
młotkowania ale to nic w porównaniu z kuciem
Jacek

3. Data: 2007-07-19 09:54:55

Od: mabix <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> [...]
> koniecznie stare płytki bardzo gęsto "podziobać" - jest z tym trochę
> młotkowania ale to nic w porównaniu z kuciem

Ahhh...u nas kilka lat temu glazurnik zbijal takie kostki. Narobil sie
jak diabli ale skol :) A ile sie naklol :)

4. Data: 2007-07-20 21:09:38

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja skuwałem podobne PRL-owskie płytki za pomocą elektrycznego młota z
końcówką w kształcie szerokiego dłuta. 2 dni zabawy i 36m2 zniknęło :)
g.

5. Data: 2007-07-23 07:46:09

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jul 2007 23:09:38 +0200, geyb napisał(a):

> Ja skuwałem podobne PRL-owskie płytki za pomocą elektrycznego młota z
> końcówką w kształcie szerokiego dłuta. 2 dni zabawy i 36m2 zniknęło :)
> g.

O, to mnie pocieszyłeś - właśnie w weekend pożyczyłem takie ustrojstwo -
mam na szczęście tylko 3m2 do skucia - powinno pójść migiem :)

--
TomaSz.
vacation sig

czarny granitowy zlewozmywal
podlaczenie klimatyzatora |SPLIT
Wiertarko-wkrętarka do domu
Piekarnik ze zintegrowaną kuchenką mikrofalową
powloka reflex w misce WC firmy Kolo