Jak oszczędnie ogrzewać?

1. Data: 2003-06-16 09:20:19

Temat: Jak oszczędnie ogrzewać?
Od: "Bulbe" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Od niedawna mieszkam w kamienicy. Ogrzewanie centralne i ciepłej wody -
dwufunkcyjny piec gazowy. Nie wiem jeszcze ile gazu się zużywa zimą (nie
miałem jeszcze okazji), ale nawet teraz, gdy tylko grzeje się ciepłą wodę -
wydaje mi, że jak na trzyosobową rodzinę (90 m3 / miesiąc) to troszkę za
dużo. I tak sobie myślę, czy nie warto zainwestować w zbiornik
pojemnościowy, może w podgrzewacz elektryczny (plus dwutaryfowy licznik
prądu)...
Podzielcie się proszę waszymi uwagami - Jak energoszczędnie i tanio ogrzewać
mieszkanie / podgrzewać wodę? Gazem czy prądem?

Pozdrawiam
Bulbe

1. Data: 2003-06-16 09:58:13

Temat: Re: Jak oszczędnie ogrzewać?
Od: "huck" <d...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bulbe" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
wodę -
> wydaje mi, że jak na trzyosobową rodzinę (90 m3 / miesiąc) to
cos to duuzo za duuzao wychodzi za tyle co podajesz to powinienes
bylic 100 zyli na miesiiac dla trzyosobowej rodziny to duzo za duzo
no chyba ze masz basen :))) albo spierniczony kociol albo zle podałes
cyfre
pzdr
huck

1. Data: 2003-06-16 10:11:43

Od: "Bulbe" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> [...]
> bylic 100 zyli na miesiiac dla trzyosobowej rodziny to duzo za duzo
> no chyba ze masz basen :))) albo spierniczony kociol albo zle podałes

Podałem bez błędu... (bez basenu)
Zużycie chyba "normalne" - każda z 3 osób raz dziennie kąpiel, mycie naczyn
w kuchni, łazienka...
Też się zastanawiam czy walnięty licznik, czy może piec...

Bulbe

1. Data: 2003-06-16 10:25:55

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

We wiadomości z dnia Monday, June 16, 2003 12:11 PM,
<< Bulbe >> pisze:

[...]
> Podałem bez błędu... (bez basenu)
> Zużycie chyba "normalne" - każda z 3 osób raz dziennie kąpiel, mycie
> naczyn w kuchni, łazienka...
> Też się zastanawiam czy walnięty licznik, czy może piec...

Na moje wychodzi, że przy takim korzystaniu jak podałeś, to nie jest
zły wynik. Wychodzi 3m3 gazu na dobę - trzy kąpiele + kuchnia +
"normalne" używanie kranu z ciepłą wodą, nie widzę w tych 90m3 żadnej
"rewelacji".

--
tymczasem,
* * * * *

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-06-16 10:33:23

Od: "jacenty" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zużycie chyba "normalne" - każda z 3 osób raz dziennie kąpiel

Załóż natrysk, wydaje mi się, że jak codziennie 3 osoby napełnią wanne to
trochę gazu pójdzie.

1. Data: 2003-06-16 11:06:18

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bulbe napisał(a):

> Podzielcie się proszę waszymi uwagami - Jak energoszczędnie i tanio ogrzewać
> mieszkanie / podgrzewać wodę? Gazem czy prądem?

Niedawno widziałem zestawienie cen kWh energii z różnych źródeł. I
wychodzi że prąd jest 2-2.5 raza droższy od gazu ziemnego. Następna
sprawa, to oszczędne gospodarowanie ciepłą wodą. Kąpiel w wannie to
średnio 3 x tyle co prysznic. MSZ istotne jest także częste włączanie
kotła i tym samym grzanie rur. Przekonaj małżonkę i domowników, że w
zlewie może leżeć jedna brudna łyżeczka :) Mycie WSZYSTKICH garów - 1 x
dziennie !!! To nie lenistwo, tylko oszczędność. Spróbuj zmniejszyć
ciśnienie zasilania ciepłej wody.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-06-16 11:20:39

Od: "Bulbe" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Jankisz" <p...@z...pl> wrote in message
[...]
> [...]
> zlewie może leżeć jedna brudna łyżeczka :) Mycie WSZYSTKICH garów - 1 x
> dziennie !!! To nie lenistwo, tylko oszczędność. Spróbuj zmniejszyć

1. Wiem, że pod prysznicem zużywa się mniej wody (do niedawna mieszkałem w
mieszkaniu z prysznicem).
2. Kombinowałem, by inaczj położyc rury z pieca do kranów - ale zaoszczędzi
się max 1 m (na ok. 7-9m)
3. Zlew jest "myty" generalnie raz dziennie
4. Ciśnienie zmniejszyc? Jak?

Tak sobie jeszcze myślę, czy piec gazowy + jakiś zbiornik na ciepłą wodę to
będzie tańse rozwiązanie niż obecne rozwiązanie. A jak na zużycie gazu
wpływa częste zapalanie się pieca - do podgrzania wody?
A może elektryczny ciśnienieniowy podgrzewacz wody + druga taryfa na prąd?

Bulbe

1. Data: 2003-06-16 11:24:48

Od: "Bulbe" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Rolbiecki" <A...@e...pl> wrote in message
[...]
> [...]
> zły wynik. Wychodzi 3m3 gazu na dobę - trzy kąpiele + kuchnia +
> "normalne" używanie kranu z ciepłą wodą, nie widzę w tych 90m3 żadnej

Niby to nie rewelacje, fakt.
Ale z rozmów ze znajomymi, którzy mają porównywalne zapotrzebowanie na
ciepłą wodę (a nawet więcej - 2 dzieci ;-)) - wynika, że zużywają co
najmniej 30-40% gazu mniej. Więc u mnie musi być jakaś "dziura"! I tego
właśnie szukam - czy walnięty piec czy inny powód...

Bulbe

1. Data: 2003-06-16 11:50:12

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

We wiadomości z dnia Monday, June 16, 2003 1:24 PM,
<< Bulbe >> pisze:

[...]
> [...]
> najmniej 30-40% gazu mniej. Więc u mnie musi być jakaś "dziura"! I
> tego właśnie szukam - czy walnięty piec czy inny powód...

A kotły macie te same? Marka, model, moc? Stara, zdezelowana 10 kW
Mora zużyje i trzy razy tyle gazu, co 20kW dajmy na to Junkers, czy
Viessmann.

--
tymczasem,
* * * * *

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-06-16 11:58:39

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bulbe pisze w news:bck97c$8rg$1@nemesis.news.tpi.pl

> 4. Ciśnienie zmniejszyc? Jak?

Mam odwrotny problem - jak _zwiększyć_ ciśnienie? W prysznicu
właśnie?

--
Pozdrowieństwa,
Scally