Re: Jak podejść do młodzieży.

From: Fragile <e...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jak podejść do młodzieży.
Date: 25 May 2007 05:33:41 -0700

On 25 Maj, 14:23, widget <k...@g...com> wrote:
> Sytuacja jest taka że pewna młoda osoba całkowicie lekceważy wszystko,
> w szczególności szkołę, jest nieodpowiedzialna . Dodatkowo się
> buntuje.
>
> Jak zmienić taką osobę?

Zmieniać osobę?? Oj, nie można kogoś zmieniać :)

> Rozkazywanie i mówienie wprost nic nie dają, a nawet pogarszają sprawę
> (buntuje się).

Rozkazywanie? Zazwyczaj prowadzi do buntu u młodych osób. To naturalna
reakcja.

> Myślę że trzeba tu zastosować jakiś myk psychologiczny,

Myk psychologiczny? Tak nie można.

> w stylu:
> stworzyć sytuację z której sposób działania tej osoby (lekceważenie)
> wywoła u niej duży ból.

Wywoływać u drugiej osoby ból? Świadomie i celowo? Tak nie można.

> Tylko teraz pytanie, jaka to może być sytuacja, ja nie mam pomysłów :/

To dobrze, że nie masz pomysłów na wywoływanie bólu u drugiej osoby za
pomocą myków psychologicznych.
Manipulowanie drugim człowiekiem to bardzo złe rozwiązanie.
Szczere rozmowy, dużo miłości, ciepła i zrozumienia potrafi zdziałać
cuda :)

Fragile