Re: Jak podlaczyc hydrofor

From: "Tomaszjan" <tomaszjan(WYTNIJ -TO)@neostrada.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Jak podlaczyc hydrofor
Date: Thu, 28 Apr 2005 19:31:18 +0200

> bezpiecznikow musze wyprowadzic przedluzacz 3 zylowy. Jak podlaczyc w
> skrzynce bezpiecznikowej poszczegolne zyly?

Sugerował bym wyprowadzić kawałek przewodu i zakończyć gniazdkiem
jednofazowym. Nie tykać fabrycznej wtyczki hydrofora. Chyba że by nie miał,
to go w taką zaopatrzyć Próbnikiem zawsze sprawdzać na obudowie, czy dobrze
podłączone i nie ma przebicia
W skrzynce bezp. prawdopodobnie jest porządek i na każdej fazie są założone
bezpieczniki. podłącz się pod jeden z nich ale za bezpiecznikiem (jak
wyłączysz lub wykręcisz bezpiecznik to pod ten zacisk na którym neonówka się
nie świeci. twoim kabelkiem jego ciemną żyłą (czarna lub brązowa)
poszukaj listwy do której jest podłączonych kilka zapewne niebieskich
przewodów. Nie wiem czy wiesz co to próbówka (żarówka w oprawce z dwoma
zaizolowanymi przewodami) jeżeli drutem jednego dotkniesz do zacisku
bezpiecznika a drutem drugiego do listwy to żarówka się zaświeci
normalnie.tam podłącz niebieską żyłę kabelka Jeżeli masz nowoczesną
instalację to zobaczysz w skrzynce również śrubę pod którą zebrane są
przewody pasiaste do nich dołącz swoją pasiastą żyle. Jeżeli żyjesz i nie
świecisz oczami to włącz prąd na skrzynkę lub jak nie masz hebla (głównego
włącznika) to wkręć wykręcone wcześniej bezpieczniki lub je włącz. W
gniazdku na drugiej stronie twojego kabelka sprawdź najpierw neonówką gdzie
się świeci - tylko w jednej dziurce może. wsadź przewody próbówki będzie się
palić żarówka. W najbliższym czasie poproś elektryka żeby sprawdził.
Zanim cokolwiek zrobisz sprawdzaj czy jest faza na przewodzie i wyłączaj
Jeżeli się boisz to wyłącz prąd i i wyprowadź przewód z gniazdkiem
jednofazowym z gniazda trójfazowego.
masz tam 3 lub 4 cienkie otwory jeżeli 3 to podłącz ciemną żyłę do dowolnego
zacisku gniazda. Jeżeli 4 to sprawdź neonówką i podłącz to tego w którym
jest napięcie. Niebieską żyłę twojego przewodu podłącz do grubej dziurli, a
pasiastą to albo do śrubki podłączonej do obudowy gniazdo z czterema
otworami, albo do tej cienkiej dziurki w której nie było napięcia to przy
pieciu otworkach w gnieździe.W gniazdku jednofazowym do otworków ciemną i
niebieska żyłe. pasiastą do bolca z uziemieniem.
Pozdrawiam
Tomaszjan