Jak podlaczyc hydrofor

1. Data: 2005-04-28 12:40:12

Temat: Jak podlaczyc hydrofor
Od: "EWA" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do domku na dzialce mam doprowadzone 3 fazy, hydrofor jest 1 fazowy z pod
bezpiecznikow musze wyprowadzic przedluzacz 3 zylowy. Jak podlaczyc w
skrzynce bezpiecznikowej poszczegolne zyly?

2. Data: 2005-04-28 13:56:13

Temat: Re: Jak podlaczyc hydrofor
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EWA" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> Do domku na dzialce mam doprowadzone 3 fazy, hydrofor jest 1 fazowy
> z pod
> bezpiecznikow musze wyprowadzic przedluzacz 3 zylowy. Jak podlaczyc
> skrzynce bezpiecznikowej poszczegolne zyly?

Ten przedłużacz jest fabryczny? Po obcięciu jego wtyczki powinnaś mieć
trzy żyły: czarna (lub brązowa), niebieska i żółtozielona. Czarną
podłączasz do dowolnej fazy (znaczy do któregoś z tych trzech
bezpieczników, już ZA nimi), niebieski do przewodu zerowego (powinien
również byc niebieski, w osobnym zacisku gdzieś obok albo pod
bezpiecznikami), natomiast żółtozielony do przewodu ochronnego (też
żółtozielony, połączony z uziemieniem, samą skrzynką jeśli jest
metalowa itp.) W przypadku, jeśli nie ma takiego żółtozielonego
przewodu w skrzynce, łączysz go również do tego niebieskiego, do
"zera" znaczy się.
I teraz najważniejsze: zanim cokolwiek do tak podłączonego
przedłużacza podłączysz, sprawdź najpierw za pomocą popularnego
śrubokręta-próbnika z neonką, czy fazę masz w jednym i tylko w jednym
otworze gniazdka tego przedłużacza i czy nie ma jej na bolcu
uziemiającym. Następnie podłącz do tego jakąś lampkę nocną czy cos
innego wyposażonego w żarówkę i sprawdź, czy żarówka świeci normalnie.
Jeśli oprócz tego przedłużacza do linii nic więcej nie jest podłączone
może się tak zdarzyć, że mmo poprawnego wykonania neonka będzie
świecić w obu dziurach oraz na bolcu, jeśli tak jest, to trzeba
włączyć w jedno gniazdko przedłużacza jakieś obciążenie (np. tą
lampkę) a sprawdzać w drugim.

O tym, że jeśli masz jakieś wątpliwości, to lepiej zostawić to
elektrykowi nie będę pisał, ale miej to na uwadze.

J.

3. Data: 2005-04-28 16:19:27

Od: "Jacek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (np. tą lampkę) a sprawdzać w drugim.
>
> O tym, że jeśli masz jakieś wątpliwości, to lepiej zostawić to elektrykowi

A najważniejsze to pozbawić napięcia skrzynke bezpiecznikową
(np poprzez wykręcenie bezpieczników jeezeli są wkręcane,
lub ustawienie w pozycję "0" jezeli mają taki języczek do przelączania)
zanim cokolwiek zaczniesz podłączać.!!!

pozdrawiam Jacek Walewski

4. Data: 2005-04-28 17:31:18

Od: "Tomaszjan" <tomaszjan(WYTNIJ -TO)@neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bezpiecznikow musze wyprowadzic przedluzacz 3 zylowy. Jak podlaczyc w
> skrzynce bezpiecznikowej poszczegolne zyly?

Sugerował bym wyprowadzić kawałek przewodu i zakończyć gniazdkiem
jednofazowym. Nie tykać fabrycznej wtyczki hydrofora. Chyba że by nie miał,
to go w taką zaopatrzyć Próbnikiem zawsze sprawdzać na obudowie, czy dobrze
podłączone i nie ma przebicia
W skrzynce bezp. prawdopodobnie jest porządek i na każdej fazie są założone
bezpieczniki. podłącz się pod jeden z nich ale za bezpiecznikiem (jak
wyłączysz lub wykręcisz bezpiecznik to pod ten zacisk na którym neonówka się
nie świeci. twoim kabelkiem jego ciemną żyłą (czarna lub brązowa)
poszukaj listwy do której jest podłączonych kilka zapewne niebieskich
przewodów. Nie wiem czy wiesz co to próbówka (żarówka w oprawce z dwoma
zaizolowanymi przewodami) jeżeli drutem jednego dotkniesz do zacisku
bezpiecznika a drutem drugiego do listwy to żarówka się zaświeci
normalnie.tam podłącz niebieską żyłę kabelka Jeżeli masz nowoczesną
instalację to zobaczysz w skrzynce również śrubę pod którą zebrane są
przewody pasiaste do nich dołącz swoją pasiastą żyle. Jeżeli żyjesz i nie
świecisz oczami to włącz prąd na skrzynkę lub jak nie masz hebla (głównego
włącznika) to wkręć wykręcone wcześniej bezpieczniki lub je włącz. W
gniazdku na drugiej stronie twojego kabelka sprawdź najpierw neonówką gdzie
się świeci - tylko w jednej dziurce może. wsadź przewody próbówki będzie się
palić żarówka. W najbliższym czasie poproś elektryka żeby sprawdził.
Zanim cokolwiek zrobisz sprawdzaj czy jest faza na przewodzie i wyłączaj
Jeżeli się boisz to wyłącz prąd i i wyprowadź przewód z gniazdkiem
jednofazowym z gniazda trójfazowego.
masz tam 3 lub 4 cienkie otwory jeżeli 3 to podłącz ciemną żyłę do dowolnego
zacisku gniazda. Jeżeli 4 to sprawdź neonówką i podłącz to tego w którym
jest napięcie. Niebieską żyłę twojego przewodu podłącz do grubej dziurli, a
pasiastą to albo do śrubki podłączonej do obudowy gniazdo z czterema
otworami, albo do tej cienkiej dziurki w której nie było napięcia to przy
pieciu otworkach w gnieździe.W gniazdku jednofazowym do otworków ciemną i
niebieska żyłe. pasiastą do bolca z uziemieniem.
Pozdrawiam
Tomaszjan

5. Data: 2005-04-28 17:56:39

Od: "bluszcz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do domku na dzialce mam doprowadzone 3 fazy, hydrofor jest 1 fazowy z pod
> bezpiecznikow musze wyprowadzic przedluzacz 3 zylowy. Jak podlaczyc w
> skrzynce bezpiecznikowej poszczegolne zyly?

A może tak dać zarobić fachowcowi, a w zaoszczędzonym czasie posadzić jakieś
drzewko, a może krzaczek?
--
pzdr
bluszcz

6. Data: 2005-04-28 21:14:28

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d4r84l$l9k$1@news.onet.pl bluszcz
<a...@p...onet.pl> napisał(a):

> A może tak dać zarobić fachowcowi, a w zaoszczędzonym czasie
> posadzić jakieś drzewko, a może krzaczek?

Hejka. Elektryka prąd nie tyka. :-)
Pozdrawiam fachowo Ja...cki

7. Data: 2005-04-29 06:44:16

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> W wiadomości news:d4r84l$l9k$1@news.onet.pl bluszcz

> Hejka. Elektryka prąd nie tyka. :-)

A jak tyknie, to aż fiknie. :)

Pozdrawiam
Bea

8. Data: 2005-04-29 14:47:59

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Apr 2005 16:52:15 +0200, EWA napisał(a):

> Dziekuje wszystkim za fachowe informacje i dobre rady. W weekend będę
> podłanczać. W środę napiszę co z tego wyszło, a jak nie napiszę to będzie
> znaczyło...........

Napisz, ale proszę pod spodem:(

I tnij posty.

Grupowe ORMO się zaszyło i nie pilnuje.

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2005-04-29 14:52:15

Od: "EWA" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za fachowe informacje i dobre rady. W weekend będę
podłanczać. W środę napiszę co z tego wyszło, a jak nie napiszę to będzie
znaczyło...........

Pozdrawiam
Ewa

10. Data: 2005-04-30 19:22:50

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuje wszystkim za fachowe informacje i dobre rady. W weekend będę
> podłanczać. W środę napiszę co z tego wyszło, a jak nie napiszę to będzie
> [...]

Zohydza mowę naszą
dziwolągów szarańcza,
a szczególnie mnie straszą:
"WŁANCZA" oraz "WYŁANCZA"

za ...Januszem "Cipciusiem" MIRECKIM

Pogodnie pozdrawia

skryba

Pekanie drzew prosze rzuccie okiem
W l A S N A W Y S P A N A M A Z U R A C H za 7000 zł
trawnik
Do sępów-wawrzynek
zywotnik zachodni a orzech wloski