Jak powiedzieć dziecku

11. Data: 2003-05-08 13:14:53

Temat: Re: Jak powiedzieć dziecku
Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 May 2003 14:33:59 +0200 I had a dream that Jacek <j...@w...pl> wrote:
>głowy
>Byłeś takim dzieckiem ?

Tak. Miałem coś koło 7-8 lat.

12. Data: 2003-05-08 14:46:41

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
napisał w wiadomości
> A ja Cię zapewniam, że rodzice tak mogą się rozwieść, żeby dziecku do
głowy
> nie przyszło winić się za to.

Co wiecej . Wlasnie to ze sie rozwioda moze spowodowac, ze dziecko nie
bedzie sie winilo ze to przez nie sa razem.
Tak bylo u mnie. Ja bardzo chcialam zeby rodzice sie rozeszli. Wrecz
modlilam sie o to. Oni nie potrafili ze soba przebywac, rozmawiac. Jako
dziecko bardzo chcialam miec rodzicow oddzielnie. Niedawno dowiedzialam sie
ze moja o 14 lat starsza siostra myslala podobnie. Tez marzyla o tym zeby
rodzice nie musieli byc razem.
Nie ma sensu byc na sile razem dla zle pojmowanego dobra dziecka. Przeciez
jesli rodzice sie nie kochaja a tym bardziej sa dla siebie wrodzy nie wplywa
to dobrze na dziecko.

> --
> Grzegorz Janoszka
Kropelka

13. Data: 2003-05-08 15:43:51

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
napisał w wiadomości
edu.pl...

> Tak. Miałem coś koło 7-8 lat.

To wcale nie znaczy że inne dzieci reagują podobnie,
ja też pochodzę z rodziny z rozwodem, żalu do nikogo nie mam
choć czegoś mi w życiu zabrakło.

Jacek

14. Data: 2003-05-08 17:23:32

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 May 2003 17:43:51 +0200 I had a dream that Jacek <j...@w...pl> wrote:
>To wcale nie znaczy że inne dzieci reagują podobnie,

A czy ja pisałem, że wszystkie tak reagują?
Napisałem, że rodzice _mogą_ tak to rozegrać, by dziecko się nie obwiniało.
Czytaj dokładnie posty przed polemiką :)

>ja też pochodzę z rodziny z rozwodem, żalu do nikogo nie mam
>choć czegoś mi w życiu zabrakło.

A to już inna sprawa, ale wątek się rozwinął w kierunku poczucia winy.

15. Data: 2003-05-10 00:11:10

Od: "Jolanta Górny" <j...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jak powiedzieć dziecku 5 letniemu, że rodzice się rozchodzą
> Wspomne tylko że ona jest bardzo wrażliwym dzieckiem,
> nie chcę żeby cierpiała. Nie mam żadnej koncepcji i boję się tej rozmowy
> nigdy w życiu nie bałem się bardziej kocham ją i nie wyobrażam sobie życia
Mam podobnie,nie tylko na imię.Moje bliźniaczki w październiku skończą 7
lat.Życzę Ci,aby największym problemem było to "powiedzenie".Prawie od pół
roku "czekam" na tzw.uregulowanie kontaktów z dziećmi,gdyż ich-pożal się
Boże-matka o wszystko chce się sądzić.
Wiedziałbym jak im to powiedzieć,gdybym miał okazję.
Moje ostatnie kontakty sprowadzały się do widzeń w więzieniu.Matka łaskawie
pozwalała podejść dziecku do ojca.Zdenerwowane dziecko przytuliło się do
mnie i szybko uciekało,bo a nuż podpadnie mamie.Szkoda słów.

16. Data: 2003-06-01 11:23:39

Od: "Xena" <tatiana_przecz ze spamem@linkor.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana wszem i wobec jako Jolanta Górny zamieszkała pod adresem
<j...@x...wp.pl>
w artykule <news:b9il74$doq$15@nemesis.news.tpi.pl> napisała w ten
deseń:

> [...]
> łaskawie pozwalała podejść dziecku do ojca.Zdenerwowane dziecko
> przytuliło się do mnie i szybko uciekało,bo a nuż podpadnie

Nie znam Twojej sytuacji rodzinnej, ale jeśli mój ex-małżonek
przebywałby w więzieniu i o mnie mówił pożal się Boże matka, to
stwierdziłabym, że to on coś ma nie tak, a nie ja...
Tatiana

17. Data: 2003-06-02 18:53:29

Od: "Maciek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Nie znam Twojej sytuacji rodzinnej, ale jeśli mój ex-małżonek
> przebywałby w więzieniu i o mnie mówił pożal się Boże matka, to
> stwierdziłabym, że to on coś ma nie tak, a nie ja...
> Tatiana

<ciach>

Przeczytaj post "własna głupota mam doła" z 03.04.26

Re: Wojna o zmywanie-fragment z wyborczej
Rodzice i ich dorosłe dzieci
DYSLEKSJA
Chyba zaraz usiade i bede plakac..
Wojna o zmywanie-fragment z wyborczej