Jak poznac czy ktos klamie?

1. Data: 2000-04-30 16:36:36

Temat: Jak poznac czy ktos klamie?
Od: "Dominika" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak poznac czy ktos klamie? ( tylko nie piszcie ze po coraz dluuzyszym
nosie) Chodzi o to jak mozna obiektywnie i bez mozliwosci pomylki nauczyc
sie rozpoznawac czy ktos klamie czy nie.Czy to mozliwe?
Czy sa jakies ksiazki nawiazujace do tego tematu (tj klamstwa )?

Dominika

1. Data: 2000-04-30 21:08:08

Temat: Re: Jak poznac czy ktos klamie?
Od: "Ice man" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dominika <d...@g...pl> napisał(a) w artykule
<oiZO4.10432$O4.209642@news.tpnet.pl>...

> Jak poznac czy ktos klamie?

Jest wiele sposobow:
- zaczerwienienie na twarzy
- zaslanianie , przyslanianie ust
- szybki krotkie spojrzenia
- drapanie sie w glowe
oraz wiele innych niestety nie pamietam

Chodzi o to jak mozna obiektywnie i bez mozliwosci pomylki nauczyc
> sie rozpoznawac czy ktos klamie czy nie.

Aby nauczyc sie mowy ciala trzeba troszke poodserwowac ludzi w roznych
sytuacjach zwracajac uwage na interesujace nas zachowania. Na podstawie
zachowania mozna wywnioskowac prawdomownosc lub klamstwo.

Czy to mozliwe?

Jest to mozliwe jednakze trafiajac na osobe ktora dobrze nauczyla sie mowy
ciala mozemy zostac wyprowadzeni w przyslowiowe maliny.(przytocze tu
przyklad po czesci nawiazujacy do powyzszego zagadnienia.
Pewna uczelnia wyzsza postanowila przeprowadzic test (psychologia), oraz
rozmowe z ludzmi pod koniec pierwszego roku, gdyz zauwazyli pare
interesujacych osob- chcieli znac ich mozliwosci, jeden chlopak ( x )
postanowil wyprowadzic ich w blad robiac z siebie totalnego idiote, po
zweryfikowaniu komisja zastanawiala sie w jaki sposob ow x jest
zaprzeczeniem testu, poproszono x na rozmowe , x wyjasnil ze celowo
wprowadzil ich w blad , udowadniajac zarazem iz ktos kto zna sie na
psychologji moze w pewnych granicach manipulowac oraz jest w stanie
przedstawic sie tak jak sam sobie tego zyczy).

> Czy sa jakies ksiazki nawiazujace do tego tematu (tj klamstwa )?

nie jestem pewien lecz powinno byc cos na serverze
... http://www.ars.amandi.pl

Ice_man

1. Data: 2000-04-30 22:06:08

Od: DrYazzgod <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ice man wrote:

> Jest wiele sposobow:
> - zaczerwienienie na twarzy
> - zaslanianie , przyslanianie ust
> - szybki krotkie spojrzenia
> - drapanie sie w glowe
> oraz wiele innych niestety nie pamietam

Mi najbardziej odpowiadaja zalozenia NLP dotyczace kierunku w jakim
zwracaja sie oczy (szedlem obok kosciola i slyszalem, ze dzwonolo).

--
-------------------------[DrYazzgod]----------------
--------

1. Data: 2000-05-02 22:41:48

Od: p...@f...onet.pl (Pio72) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 30 Apr 2000 21:08:08 GMT, "Ice man" <g...@p...com>
wrote:

>Dominika <d...@g...pl> napisał(a) w artykule
> [...]

:)) To są również objawy zwykłego zakłopotania a niekoniecznie
kłamstwa. Nigdy się tak nie zachowywałeś nawet mówiąc najszczerszą
prawdę?
IMO jeśli ktoś się nie zachowuje tak jak napisałeś to (może) nie
kłamie, jednak jeśli się tak zachowuje to nie znaczy od razu, że
kłamie

>Ice_man

Pozdr.
Pio72

Zmien Odp: na Re:
http://windows.online.pl/programy/prog06.htm#re

1. Data: 2000-05-03 07:14:02

Od: DrYazzgod <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pio72 wrote:

> :)) To są również objawy zwykłego zakłopotania a niekoniecznie
> kłamstwa.

Moze to jakas alergia albo pasozyty, insekty czy inne horrory...?

--

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
mailto:D...@i...pl

1. Data: 2000-05-03 08:31:07

Temat: Odp: Jak poznac czy ktos klamie?
Od: "j23" <j...@a...phils.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> IMO jeśli ktoś się nie zachowuje tak jak napisałeś to (może) nie
> kłamie, jednak jeśli się tak zachowuje to nie znaczy od razu, że

Racja! Ja sie tak zachowuje np. rozmawiajac z facetem, ktory mi sie bardzo
podoba ;o)
Pozdrawiam
j23

1. Data: 2000-05-04 07:19:22

Od: "mae" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Albo kondidioza?
mae

1. Data: 2000-05-04 15:46:45

Od: j...@f...edu.pl (Jerzy Tarasiuk) szukaj wiadomości tego autora

> Jak poznac czy ktos klamie? ( tylko nie piszcie ze po coraz dluuzyszym
> nosie) Chodzi o to jak mozna obiektywnie i bez mozliwosci pomylki nauczyc

A dlaczego nie? Czy te metode juz dobrze poznalas?
(male wyjasnienie: nie chodzi o fizyczna zmiane ksztaltu nosa)

> sie rozpoznawac czy ktos klamie czy nie.Czy to mozliwe?

Raczej nie. Zwykle klamca na czyms "wpada", mozna go rozpoznac
analizujac to, co mowi, jesli dokonasz glebszej analizy, niz
on to zrobil wymyslajac klamstwo, i jesli masz dosc materialu
do tej analizy. Ale nie jest to latwe, nie jest 100%.

> Czy sa jakies ksiazki nawiazujace do tego tematu (tj klamstwa )?

Mnie tego uczono w podstawowce na "Balladynie" Slowackiego.

Jurek

1. Data: 2000-05-06 15:30:08

Od: "Kubus Fatalista" <b...@p...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominika napisał(a) w wiadomości: ...

>Jak poznac czy ktos klamie? ( tylko nie piszcie ze po coraz dluuzyszym
>nosie) Chodzi o to jak mozna obiektywnie i bez mozliwosci pomylki nauczyc
>sie rozpoznawac czy ktos klamie czy nie.Czy to mozliwe?

Im bardziej sie kogos zna, tym latwiej.
Niewielu klamcow, chyba ze zawodowych, potrafi klamiac utrzymywac kontakt
wzrokowy z rozmowca. Zwykle "ucieka" ze wzrokiem w bok. Ponadto opowiadajac
o czyms co nie mialo miejsca poslugujemy sie nadmierna i zbedna
gestykulacja. Jakbysmy chcieli samych siebie przekonac do wypowiadanych
tresci.
I jeszcze jedno - ktos naprawde zainteresowany rozmowa nie bedzie krzyzowal
rak i odchylal sie do tylu. To odcinanie sie od rozmowcy - swiadczy raczej o
znudzeniu. Jest tych zachowan sporo, ale ja jeszcze nie czytalam madrych
ksiazek na ten temat. Mysle jednak, ze warto.
Pozdrawiam
Kubus Fatalista
Bozena

1. Data: 2000-05-12 06:22:27

Od: <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja czasem patrze i slucham polityka i wiem ze klamie - ale co z tego .... ?

Odp: poradnik?
Prosba o pomoc
miłość ubrana w słowa,,,
Re:samobójstwo