Jak rozpoczac skuteczna diete?

61. Data: 2002-02-20 14:27:28

Temat: Re: Jak rozpoczac skuteczna diete?
Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <s...@v...pl> napisał w wiadomości
news:Xns91BB7095897ADsiwa@195.117.184.19...
> Prostych! Sacharoza i spolka. Nie przekonasz mnie, ze skrobia z kartofli
> powoduje prochnice...

co racja to racja !!!
prochnica= bakterie + sybstrat dla nich + podatnosc zeba + czas

> Moje dziecko nie jada slodyczy (bo nie lubi, znaczy jada znikome ilosci) i
> tez nie ma prochnicy. NIGDY nie mial, a przypominam, jest wege od zawsze
> lacznie z zyciem plodowym. Ja tez nie mam problemow z prochnica, a na mojej
> wege-diecie nie posypaly mi sie zeby nawet w ciazy co sie podobno czesto
> zdarza - prawda, Iwonka?

tak, szczegolnie u tych co zwykli nie dbac o zeby i potem maja
na co zwalac i snuc opowiesci Halloweenowe :-))
iwon(k)a

62. Data: 2002-02-20 14:29:49

Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie brzmi - czy skrobia (weglowodan bardzo zlozony ;) tez powoduje
> prochnice zdaniem optymalnych?

zadniem optymalnych tak, a stomatologow nie :-))
dlatego np guma do zucia z ksyloza, pieciocukrem,
nawet zapobiega prochnicy :-))
iwon(k)a

63. Data: 2002-02-20 14:40:25

Od: siwa <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwonka" <i...@p...onet.pl> wrote in

> zadniem optymalnych tak, a stomatologow nie :-))
> dlatego np guma do zucia z ksyloza, pieciocukrem,
> nawet zapobiega prochnicy :-))

ups... to mozna dostac prochnicy od ziemniaczkow????

siwa

64. Data: 2002-02-20 15:04:22

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwonka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> tak, szczegolnie u tych co zwykli nie dbac o zeby i potem maja
> na co zwalac i snuc opowiesci Halloweenowe :-))

Wg Keyesa (Mała Encyklopedia Zdrowia) próchnica wymaga dwóch warunków
jednocześnie: 1. obecności w jamie ustnej bakterii i 2. węglowodanów.
Bakterie trudno z jamy ustnej wyeliminować, węglowodany - owszem. I takim to
cudem od blisko czterech lat moja dentystka już na mnie nie zarabia : (

65. Data: 2002-02-20 15:06:50

Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Iwonka" <i...@p...onet.pl> wrote in

> ups... to mozna dostac prochnicy od ziemniaczkow????

zalezy na jakiej diecie jestes ;))
iwon(k)a

66. Data: 2002-02-20 15:12:29

Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> cudem od blisko czterech lat moja dentystka już na mnie nie zarabia : (

a podane przeze mnie waruki sa zle :-))?

jak Siwa tu slusznie zauwazyla nie kazdy weglowodan jest subsrtatem
dla bakterii, wiec nie mozna generalizowac mowic ogolnikowo.
plus jako ze podalas swoj wiek, moge tylko dodac iz
z wiekiem spada intensywnosc i wystepowanie prochnicy
dlatego nie jestes wyjatkiem.
iwon(k)a

67. Data: 2002-02-20 15:21:07

Od: "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> zadniem optymalnych tak, a stomatologow nie :-))
> dlatego np guma do zucia z ksyloza, pieciocukrem,
Siwa dopatrzy się teorii spisku /trudno, co tam/ ale Polskie Towarzystwo
Stomatologiczne, te, które dało rekomendację paście Blendacośta /żeby nie
było, że reklama ;-))))/ założone i finansowane jest przez producenta tejże
pasty. Podobnie jest z innymi Towarzystwami, założonymi przez producentów do
dawania rekomendacji ich produktów /m. in. gumy do żucia/ Temat pochodzi z
radiaZet - audycja Janusza Weissa.
Pewnie on też optymalny, co?????
pozdr
Grzegorz

68. Data: 2002-02-20 15:38:39

Od: "^ToM^" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój syn obecnie lat 14 nie był na diecie optymalnej, a od trzech lat też
nie
> ma żadnej dziurki, a w komplecie 28 zębów w tej chwili ma tylko jedną
> dziurkę.

Tylko jedna???? Dobre nie? A co bedzie za 30 lat, ma byc bez zebow?
Zastanow sie, ja mam prawie 30 i mam jedna i nie powinienem jej miec.
Powstala na wskutek mechanicznego udaru w dziecinstwie.
Pozdrawiam
tom

69. Data: 2002-02-20 16:03:35

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy na podstawie powyższych faktów chcesz wierzyć w teorie rozpowszechniane
> przez lekarzy i dietetyków, to Twoja sprawa.
>
> Pozdrawiam
> Leszek

To komu mamy wierzyć???

Szoferom i hydraulikom????:)
A Kwaśniewski to kto prezydent?:)))))))))))

sekta oszołomów

Ale co jesli optymalni maja racje????

70. Data: 2002-02-20 16:18:26

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
>
> a podane przeze mnie waruki sa zle :-))?

No nie... ale ta guma... z wniosku Siwej wynikałoby, że aby nie mieć
próchnicy, powinnam ją żuć. A moja szczęka wybitnie nie chce w to się bawić
; )

> [...]
> plus jako ze podalas swoj wiek, moge tylko dodac iz
> z wiekiem spada intensywnosc i wystepowanie prochnicy

No, nareszcie jakaś zaleta mojego wieku ;)))))
Ale to bardzo ciekawe DLACZEGO spada ta intensywność?
Czy może to wynika ze statystyk? A może moje rówieśnice mają coraz mniej
własnych zębów? Wynikałoby z tego, że najzdrowsi są, pod względem
występowania próchnicy - bezzębni staruszkowie ; )))

Ja nie mam dwóch, dolnych trzonowców, jeden straciłam jeszcze w liceum, a
drugi po drugiej ciąży, acha i jeszcze był w młodości tzw. ząb mądrości
(śmieszna nazwa).

Literatura
Dieta Montignac
Dieta skuteczna