Jak się nazywa substancja zawarta w pomidorach, która usuwa wolne rodniki z organizmu?

1. Data: 2004-06-28 20:00:08

Temat: Jak się nazywa substancja zawarta w pomidorach, która usuwa wolne rodniki z organizmu?
Od: b...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
Pytanie jak w temacie, Usuwając je powoduje zmniejszenie ryzyka powstawania
nowotworów. Substancja ta występuje równiez w czekoladzie. Pytanie czy
wystepuje tez w mioddzie, bardzo mnie to interesuje

2. Data: 2004-06-28 20:27:50

Od: "ulek" <u...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Substancja o którą pytasz występująca w pomidorach i zwalaczająca wolne
rodniki to likopen
pozdrawiam ulek

3. Data: 2004-06-28 20:41:07

Od: Marcin <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ulek wrote:

> Substancja o którą pytasz występująca w pomidorach i zwalaczająca wolne
> rodniki to likopen

BTW, gdzieś czytałem, że działanie przeciwrakowe tego typu substancji
(przeciwutleniaczy) nie zostało wcale naukowo dowiedzione, co wiecej
są prowadzone badania, których częściowe wyniki obalają tę tezę.
Ciekaw jestem jak to się aktualnie przedstawia w medycynie akademickiej.

M.

4. Data: 2004-06-28 21:10:59

Od: b...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Słyszałem ze w miodzie istnieje równiez substancja odpowiedzialna za usuwanie
wolnych rodników z org. czy to tez likopen?

5. Data: 2004-06-30 21:15:08

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW, gdzieś czytałem, że działanie przeciwrakowe tego typu substancji
> (przeciwutleniaczy) nie zostało wcale naukowo dowiedzione, co wiecej
> są prowadzone badania, których częściowe wyniki obalają tę tezę.

ano badania wykazały, ze łykanie przeciwutleniaczy w tabletkach nie daje
takich efektów, jakich sie spodziewano. ale badania potwierdziły dobry wpływ
warzyw, owoców i ogólnie rozsądej diety.
innymi słowy- nic nowego pod słońcem: nie da rady zastąpić tabletkami
zdrowej diety.

6. Data: 2004-07-01 08:22:56

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałem ze w miodzie istnieje równiez substancja odpowiedzialna za
usuwanie
> wolnych rodników z org. czy to tez likopen?

Poza tym wszelkiego rodzaju zielone herbaty są naturalnymi
przeciwutleniaczami!
Szczególnie polecam herbatkę z liści miłorzębu dwuklapowego.
Więcej na temat tego drzewka na stronie:
http://szachysta.webpark.pl

pozdro
Szachysta

7. Data: 2004-07-01 15:58:47

Od: Marcin <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

justy wrote:

> [...]
> warzyw, owoców i ogólnie rozsądej diety.
> innymi słowy- nic nowego pod słońcem: nie da rady zastąpić tabletkami

Najbardziej zaciekawiły mnie badania prowadzone na grupie palaczy,
prowadzone bodajże w Szwecji. Przez wiele lat monitorowano dwie bardzo
liczne grupy osób palących papierosy. Jednej grupie aplikowano
codziennie porcję sztucznych witamin - antyoksydantów. Badania musiały
zostać przerwane, bo okazało się że w tej właśnie grupie był większy
odsetek zachorowań na raka płuc.
No ale dalej w różnych gazetach można przeczytać porady typu: jeśli
palisz papierosy, powinieneś łykać witaminy C, A, E i coś tam jeszcze...

M.

8. Data: 2004-07-01 17:38:54

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> No ale dalej w różnych gazetach można przeczytać porady typu: jeśli
> palisz papierosy, powinieneś łykać witaminy C, A, E i coś tam jeszcze...

Jaki z tego morał?
Nie palic papierosow!

pozrawiam
Szachysta

9. Data: 2004-07-14 22:03:29

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ano badania wykazały, ze łykanie przeciwutleniaczy w tabletkach nie daje
> takich efektów, jakich sie spodziewano.

znowu badano witaminy w tabletkach. i co? i są korzystne w przypadku HIV (w
Afryce).
http://mediweb.pl/diseases/wyswietl.php?id=1192

ceclor a ciąża
Poród Solec