Jak się pozbyć ptaków?

31. Data: 2003-04-02 12:37:18

Temat: Re: Jak się pozbyć ptaków?
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

p...@o...pl napisał(a) w wiadomości:
<7...@n...onet.pl>...

>Podlej w takim razie swoje ro?liny nie rozcińczonym np. kurzakiem.
>Wtedy zobaczysz dlaczego służby le?nie bały się o stan dębów.

Badan nie bylo, jak sadze.
Inna skala w twoim przykladzie, a inna w rezerwacie. Rezerwat to duza
powierzchnia, drzewa sa duze, gleboko korzeniace sie.
Stezenie zwiazkow azotu z pewnoscia jest duze w powierzchniowych warstwach
ziemi (ludzi moze przerazac przykladowo "spalona" roslinnosc zielna), ale
nikt nie sprawdzal, jakie jest glebiej.

>W takim razie co robiły w moim ogrodzie, w zimie, przy karmiku dla ptaków.

Bliskosc duzego wysypiska smieci czesciowo sprawe tlumaczy. Takie miejsca
sciagaja ptaki z daleka.
Zima mozna spotkac w miastach ptaki, ktorych o innych porach roku tam nie
widac.

Pozdrawiam,
Bpjea

32. Data: 2003-04-02 13:18:24

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a) w wiadomości: ...
> Hejka. Płock to też nie wie?

W Skandynawii mozna czesto spotkac wrony w miastach.
W naszych warunkach wrony unikaja miast, chociaz jak z Waszych postow
wynika, bywaja wyjatki.

Pozdrawiam,
Bpjea

33. Data: 2003-04-02 18:17:17

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Zima mozna spotkac w miastach ptaki, ktorych o innych porach roku tam nie
> widac.

Uwierz mi na słowo, w Warszawie wrony są cały rok, poza wronami rzeby było
ciekawiej, w samym cetrum miasta dokładnie na Pałacu Kultury i Mauki mają
gniazdo para Sokołów, poza tym żyją również w centrum sowy Pustułki. Z tą
przyrodą nigdy nic nie wiadomo, a szczególnie ptaki, wyparte przez cywilizację
ze swoich terenów, łatwo adoptują się w diametralnie innych warunkach.
Pozdrawiam
OPaweł

34. Data: 2003-04-02 22:09:00

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Proponuje je polubic. Wnioskujac po charakterze Twojego maila, bedzie to
> trudne (ale wykonalne).
> Petardy nie rozwiaza sprawy, bo krukowate nie sa glupie i zauwazywszy, ze to
> tylko halas, zlekcewaza go.
> Mieszkasz w miescie?
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea
>
> Klaudiuszu! zostaw ptaszki w spokoju i się przeprowadz.
Proste rozwiązanie z korzyścią dla obu stron.

Pozdrawiam Anastazy

35. Data: 2003-04-02 22:12:45

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

>                  Pozdrawiam krakająco Ja...cki

Czuję,że Pan wykracze ten rakietowy nalot.No cóż;każdy kowalem
własnego losu:)

Pozdrawiam Anastazy

36. Data: 2003-04-03 13:42:06

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

p...@o...pl napisał(a) w wiadomości:
<7...@n...onet.pl>...
>[...] na Pałacu Kultury i Mauki maj?
>gniazdo para Sokołów, poza tym żyj? również w centrum sowy Pustułki.

Sowy pojdzki raczej :)

Pustulki na Palacu Kultury widzialem lata temu. Nie dziwi mnie rowniez
obecnosc pojdziek, bo w Rzeszowie mozna je w centrum spotkac.
W zeszlym roku widzialem tez pustulki na budynku policji, tym samym, co to
ostatnio wokol niego drzewa zniszczono.
Jak juz jestem przy temacie niszczenia drzew, wczoraj w programie telewizji
Rzeszow widzialem dyskusje na temat zieleni miejskiej.
Byla tez mowa o opisanym przeze mnie na grupie przypadku oglowienia wielu
drzew (w tym modrzewi, kasztanowcow i jesionow) przed budynkiem policji przy
ulicy Dabrowskiego w Rzeszowie. Dobrze, ze zaczelo sie o tym mowic. To takze
obrazuje, jak bardzo zniszczone sa te drzewa, ze az do telewizji to trafilo.
Szkoda tylko, ze tych drzew juz sie nie uratuje. Nikogo tez kara za
zniszczenie nie spotka...

Pozdrawiam,
Bpjea

37. Data: 2003-04-03 18:21:49

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Sowy pojdzki raczej :)
>
> Pustulki na Palacu Kultury widzialem lata temu. Nie dziwi mnie rowniez
> obecnosc pojdziek, bo w Rzeszowie mozna je w centrum spotkac.

Mówiłem o Sowach pustułkach. Dwa, czy trzy lata temu, były poważne problemy z
remontem iglcy na Pałacu. Ornitolodzy nie godzili się na likwidację ich gniazd,
głośno było w prasie o tym, i udało się, ochronili te gniazda.
> [...]
> obrazuje, jak bardzo zniszczone sa te drzewa, ze az do telewizji to trafilo.
> Szkoda tylko, ze tych drzew juz sie nie uratuje. Nikogo tez kara za

Niestety, smutne to tem nas Polaków stosunek do zieleni a miejskiej w
szczególnosci. Pociesza mnie jedynie to, że widzę na swoim osiedlu inne
podejście do tego tematu. (Pisałem o tym zdaje mi się że na tym samym wątku o
ogławianiu drzew).
Pozdrawiam raczej optymistycznie.
Paweł

38. Data: 2003-04-04 06:06:18

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@o...pl wrote in news:1690.00000360.3e8c7bbc@newsgate.onet.pl:

> Mówiłem o Sowach pustułkach.

Tylko w kwestii formalnej:
Na PKiN zyje 1 para sokolow wedrownych i cala banda pustulek, ktore tez sa
sokolami. O ile pustulki sa na byle wiezy, to te wedrowne to sam cymes. Ale
oczywiscie warszawiacy wiedza lepiej i gdy mialy zlozone jaja, zabrali sie
za jakies roboty remontowe i sokoly gniazdo porzucily. To tyle.
Pozdrowienia - Ewa Sz., swiezo posypana sniegiem

39. Data: 2003-04-04 13:07:03

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Szczę?niak napisał(a) w wiadomości: ...

Pawel wprowadzil niepotrzebny zamet w nazewnictwie. Na szczescie uprzedzilas
mnie i napisalas o tym ;)
Nie wiedzialem, ze wedrowne tez sie na tym Palacu gniezdzily.
W Rzeszowie widzialem tylko pustulki, a sowy pojdzki pokrzykuja sobie
letnimi wieczorami w niektorych parkach w centrum miasta.
Te ostatnie zwykly gniezdzic sie u mnie na strychu, ale od tamtego czasu mam
nowy strych. Obecnie pojawiaja sie tam tylko nietoperze :)
Jak juz w temacie ptakow drapieznych i ogrodow: tej zimy w moim ogrodzie
polowala samica krogulca. Zas dwa lata temu, co mnie zaskoczylo, siedziala
sobie na jablace sowa uszata. Nie pisalbym o tym, gdyby nie to, ze to
wszystko dzialo sie na malym skrawku ziemi, ktory szczesliwie jest moim
ogrodem.

Pozdrawiam,
Bpjea

40. Data: 2003-04-04 18:24:38

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Rzeczywiście Ewo, pokreciłem te nazwy totalnie, przepraszam wszystkich za tę
omyłkę, chodzi o Sokoły Pustółki i Sowy pójdźki.

Zażenowany.
Paweł

ps. tu pod tym adresem http://www.salamandra.org.pl/magazyn/b10a07.html
znalazłem historię Sokoła wędrownego w Warszawie na PKiN, gdyby to jeszcze
kogoś z Was zinteresowało

Kraków - gdzie znajdę te krzewy?
jeszcze jedna prośba
róż