Jak sie robi PYZY ?

21. Data: 2005-11-16 12:56:34

Temat: Re: Jak sie robi PYZY ? [ot]
Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

oshin dorota bugla napisał(a):

> Ooo, a w czym dzieło?

Ramiaczko to wieszak (nie haczyk, ale taki wlasnie do ubran, wkladany w
ramiona), a jak chcesz koszulke na ramiaczkach, to bezpieczniej bedzie
powiedziec ,,na naramkach''. :)

th

22. Data: 2005-11-16 13:03:11

Od: oshin dorota bugla <oshin_nospam@nospam_engram.psych.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pieknego dnia 2005-11-16 13:56 Theli z nienacka napisal/a:
> Ramiaczko to wieszak

> a jak chcesz koszulke na ramiaczkach, to bezpieczniej bedzie
> powiedziec ,,na naramkach''. :)

Świat to bardzo skomplikowany jest :))

--
oshin, która ciągle nie może zrozumieć, że określenie buc (tfu) może nie
być bardzo obraźliwym przekleństwem

23. Data: 2005-11-16 13:11:47

Temat: Re: Jak sie robi PYZY ?
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a):
> Właśnie, to są poprawne określenia dla (jak co niektórzy uważają) "pyz"
> drożdżowych. Pampuchy, kluski na parze lub jeszcze inaczej parowańce.

Śląskie to z kolei buchty a

A nie
> pyzy.... i od razu uprzedzam, nie rzucać sie, bo racji nie macie. W moim
> regionie prawdziwa pyza, to pyza ziemniaczana. Każda inna to tylko podróbka
> lub "oszustka".

pyzy to kluski czarne.
pozdr. Jerzy

24. Data: 2005-11-16 13:20:36

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka napisał(a):

> U mnie w domu mówi się na to pampuchy albo kluski na parze, a pyzy to te
> kulki ziemniaczane z mięsem.

Jeszcze mi sie przypomnialo: u mnie w domu pampuchy mowilo sie na
ciastka z twarogu smazone w glebokim tluszczu (inni mowia na to oponki).
Ale dlaczego tak, nie mam pojecia (mama z Mazowsza, tata z kresow
wschodnich, ja urodzona na Pomorzu Zachodnim).

th

25. Data: 2005-11-16 14:34:22

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' wrote:

> A knedle, to koniecznie ze sliwka w srodku :)

Mogą byc i z truskawką :) Ale ciasto na knedle jest z gotowanych
ziemniaków, troche zbliżone do tego na kopytka, a na pyzy jest
głównie z surowych, z niewielkim dodatkiem gotowanych.
Tych drożdżowych (poza racuchami) to wogóle nie znałam, póki
nie pojechałam do Poznania :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

26. Data: 2005-11-16 16:57:09

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-11-15 20:36:40 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Barto* skreślił te oto słowa:

> http://www.kuchnia.bytow.pl/index.php?menu=czytaj&nr
=861 To są prawdziwe
> pyzy.

Bo powiedział tak Barto?
Wybacz, ale LOL :)
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

27. Data: 2005-11-16 16:58:43

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-11-16 12:22:26 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Akulka* skreślił te oto słowa:

> Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@_precz ze spamem_wp.pl> napisał w
> wiadomości news:dldkkc$mfd$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Właśnie, to są poprawne określenia dla (jak co niektórzy uważają) "pyz"
> drożdżowych. Pampuchy, kluski na parze lub jeszcze inaczej parowańce. A nie
> pyzy.... i od razu uprzedzam, nie rzucać sie, bo racji nie macie.

To fajnie, że jestes tak wyjątkowym autorytetem dla samej siebie... Teraz
idź nauczać lokale gastronomiczne, firmy produkujące i mieszkańców tych
regionów Polski, w których pyzy drożdżowe to prawdziwe pyzy. Jak Ci się już
uda - daj znac ;>

28. Data: 2005-11-16 17:12:40

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Naprawde nie dociera do ciebie, ze w pewnych rejonach naszego pieknego
> kraju ,,pyzy'' mowi sie na pyzy drozdzowe? I w tym rejonie to sa prawdziwe
> pyzy. Temat ten zreszta byl tu juz kilka razy.

To do ciebie nie dociera co to są pyzy. Mnie to nie obchodzi jak ktoś sobie
gdzieś tam nazywa kluchy, które sobie sam wymyślił. PYZY TO SĄ PYZY. Jeśli
ktoś sobie zrobi samoróbkę podobną do Ferrari (tylko z wyglądu) to też to
będzie Ferrari??

29. Data: 2005-11-16 17:22:18

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo powiedział tak Barto?
> Wybacz, ale LOL :)

Nie, nie dlatego. Poczytaj sobie więcej na ten temat, a dowiesz się m. in.
skąd pochodzi ta potrawa i jej nazwa.
B.

30. Data: 2005-11-16 17:25:13

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-11-16 18:22:18 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Barto* skreślił te oto słowa:

> Nie, nie dlatego. Poczytaj sobie więcej na ten temat, a dowiesz się m. in.
> skąd pochodzi ta potrawa i jej nazwa.

Sugerujesz, że "pyzy drożdzowe" to zbiorowa halucynacja?

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

polskie nazwy przypraw: turmeric & fenugreek
Coś pysznego z piersi kurczaka
Sajgonki po mojemu...
Jak zrobić placki do kebabów ?
Mus czosnkowy???