Jak sie robi PYZY ?

1. Data: 2005-11-15 15:47:04

Temat: Jak sie robi PYZY ?
Od: "Radex" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

musze zrobic pyzy ale nie wiem jak ???? RATUJCIE !!!! bo mnie zona
zabije...mam tylko 3 dni ;( najzwyklejsze z farszem miesnym
pozdro

2. Data: 2005-11-15 16:12:04

Temat: Re: Jak sie robi PYZY ?
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radex" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> musze zrobic pyzy ale nie wiem jak ???? RATUJCIE !!!! bo mnie zona
> zabije...mam tylko 3 dni ;( najzwyklejsze z farszem miesnym

Tak z zainteresowania naukowca: "najzwyklejsze" to są ziemniaczane czy
drożdżowe?

Dominik Jan Domin
w którego domu powszechne było określenie "knedle" (względnie bezczelnie
"gałki"), a "pyzy" zna tylko z opowiadań kolegów i książek kucharskich.

3. Data: 2005-11-15 16:19:18

Temat: Odp: Jak sie robi PYZY ?
Od: "Radex" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak z zainteresowania naukowca: "najzwyklejsze" to są ziemniaczane czy
> drożdżowe?

ziemniaczane chyba ;)

4. Data: 2005-11-15 17:32:48

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak z zainteresowania naukowca: "najzwyklejsze" to są ziemniaczane czy
> drożdżowe?

Pyzy są zawsze ziemniaczane !
B.

5. Data: 2005-11-15 17:34:51

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wpisz w Google "pyzy" i znajdziesz mnóstwo przepisów na ten temat.
Wybierzesz te, które najbardziej Ci odpowiadają.
Pozdrawiam. B.

6. Data: 2005-11-15 17:36:39

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-11-15 18:32:48 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Barto* skreślił te oto słowa:

> Pyzy są zawsze ziemniaczane !

Ale masz jakieś wsparcie?

Czy może nigdy nie jadłes pyz drożdżowych?

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

7. Data: 2005-11-15 17:55:12

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Lia, dnia wto 15 lis 2005:

> Ale masz jakieś wsparcie?

> Czy może nigdy nie jadłes pyz drożdżowych?

Tak, knedle się nazywają. :)

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

8. Data: 2005-11-15 17:59:17

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-11-15 18:55:12 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Konrad Kosmowski* skreślił te oto słowa:

> Tak, knedle się nazywają. :)

W żadnym razie - knedla się robi z ziemniaków.

I jak żyję - nie słyszałam, zeby ktoś na pyzy na parze mówił knedle.

9. Data: 2005-11-15 18:38:05

Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> musze zrobic pyzy ale nie wiem jak ???? RATUJCIE !!!! bo mnie zona
> zabije...mam tylko 3 dni ;( najzwyklejsze z farszem miesnym
> pozdro

Podam Ci przepis na pyzy, które robi sie u mnie w rodzinie.Sa bardzo dobre. Nie
mają wprawdzie nadzienia ale chyba można je czymś nadziać.Tym bardziej, że moja
babcia często robi pyzy z nadzieniem jagodowym. Tak więc chyba mięsem tez można.
U mnie te pyzy je sie bez nadzienia do miesa z sosem.

1 kg mąki
5 jajek
10dkg drożdży
do 1/2 litra mleka
łyżka masła i łyżka smalcu
1 łyżka cukru

Rozkruszasz drożdże w ciepłym mleku (nie gorącym bo nic z tego nie wyjdzie)
dodajesz troche mąki tak aby rozczyn miał konsystencje ciasta nalesnikowego plus
cukier. Przykrywasz ściereczka i czekasz aż urośnie.
Następnie dodajesz całe jajka, szczypte soli, reszte mąki i na koniec roztopione
masło i smalec (ale tez nie gorące tylko ciepłe).Dobrze trzeba wyrobić, przykryć
ściereczką, pozostawić w ciepłym miejscu i czekac az ciasto urośnie.Ciasto nie
może być zbyt twarde ani zbyt luźne
Po wyrośnięciu formowac kulki.
W garnku przykrytym gazą zagotowac wode. Na tej gazie położyc kilka pyz,
przykryć np. wysoką przykrywką i gotowac na parze (nie wiem dokładnie ale moze
z 15 min.)

smacznego
bebekot

10. Data: 2005-11-15 19:36:40

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

!

> Ale masz jakieś wsparcie?
>
> Czy może nigdy nie jadłes pyz drożdżowych?

http://www.kuchnia.bytow.pl/index.php?menu=czytaj&nr
=861 To są prawdziwe
pyzy.

polskie nazwy przypraw: turmeric & fenugreek
Coś pysznego z piersi kurczaka
Sajgonki po mojemu...
Jak zrobić placki do kebabów ?
Mus czosnkowy???