Jak sprzet kupic (wiertarka i tak dalej)

11. Data: 2005-03-08 09:49:58

Temat: Re: Jak sprzet kupic (wiertarka i tak dalej)
Od: "Pawel Gil" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za odpowiedz. Widzialem wczoraj w Makro rzeczywiscie ten
model Einhell i sie zastanawialem czy jest cos wart. Mysle ze sie zdecyduje
go kupic !
"musta" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> ja wierce w zelbecie za pomoca mlotowiertarki boscha - kupilem ja na
Allegro

12. Data: 2005-03-08 10:43:59

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisał w wiadomości
..

> dzieki - musze o tym poczytac bo jestem zupelnie zielony (czym u
> diabla
> jest sds? ;-) ale rozejrze sie jeszcze

SDS to typ mocowania wiertła, wiertło SDS ma charakterystyczne
zakończenie, które się wtyka w uchwyt wiertarki i już, w odróżnienia
od wiertła klasycznego, które trzeba zacisnąc w szczękach uchwytu
wiertarskiego kluczykiem.

tak na szybko z gugla typowy zestaw narzędzi z sds do młotowiertarki:

http://glinki.com/?l=mnatjw

> niestety nowe nie jest - tynk sprawdzilem i jest niestety cienki,
> pozniej
> juz tylko beton :/

Cienki to znaczy? Centymetr-dwa? Czy mniej? W takim 1-2cm płaski kabel
instalacyjny już schowasz.
A jeśli naprawdę się nie da, to zamiast orać bruzdę przz pół sufitu
czasem warto też zastanowić się nad konstrukcją stropu. Jeśli to blok,
to masz dużą szansę, że strop jest z tzw. płyty żerańskiej, to wielkie
płyty układane zwykle w poprzek osi bloku, z rurowymi otworami wzdłuż
całej płyty. Krawędź takiej płyty często gdzieś na suficie widać,
pierwszy kanał jest 20cm od krawędzi, kolejne co 30cm. Można się w
taki kanał po prostu wwiercić tam gdzie będzie żyrandol oraz przy
ścianie i przeciągnąć przez niego kabel. Trudne, ale możliwe, a
oszczędza bardzo dużo pracy.

J.

J.

13. Data: 2005-03-08 11:18:50

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Mar 2005 11:43:59 +0100
"Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> wrote:

> [...]
> zakończenie, które się wtyka w uchwyt wiertarki i już, w odróżnienia
> od wiertła klasycznego, które trzeba zacisnąc w szczękach uchwytu

to juz wiem o co chodzi - po prostu nie wiedzialem, ze to sie
tak nazywa :)

> Cienki to znaczy? Centymetr-dwa? Czy mniej? W takim 1-2cm płaski kabel
> instalacyjny już schowasz.

1-2mm :-( zdrapywalem - od razu pod farba i tynkiem jest beton

> [...]
> to masz dużą szansę, że strop jest z tzw. płyty żerańskiej, to wielkie
> płyty układane zwykle w poprzek osi bloku, z rurowymi otworami wzdłuż

zapewne z takiej wlasnie plyty jest blok
i idzie oczywiscie przerwa przez srodek - ale i tak musialbym kuc
od tej przerwy do miejsca mocowania lampy (o ile sie na nia zdecyduje,
bo zapowiada sie naprawde ciezka robota..)

> Krawędź takiej płyty często gdzieś na suficie widać,
> pierwszy kanał jest 20cm od krawędzi, kolejne co 30cm.

jakie kanaly masz na mysli? tz sa bruzdy fabryczne w suficie w poprzek
osi budynku? (co prawda ja wolalbym w osi.. ;-)

> Można się w
> taki kanał po prostu wwiercić tam gdzie będzie żyrandol oraz przy
> ścianie i przeciągnąć przez niego kabel. Trudne, ale możliwe, a
> oszczędza bardzo dużo pracy.

aa, kanal kablowy? tz pusty w srodku? ;-) sorry, lajkonik jestem :-)
no i obawiam sie, ze duzo otworow bym musial porobic zanim bym trafil..

Sierp

14. Data: 2005-03-08 11:28:41

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisał w wiadomości
..

> [...]
>
> aa, kanal kablowy? tz pusty w srodku? ;-) sorry, lajkonik jestem :-)
> no i obawiam sie, ze duzo otworow bym musial porobic zanim bym trafil..

Taka płyta wygląda trochę jak tektura falista:
przez jej długość w środku grubości są otwory srednicy jak dobrze kojrze
okolo 10-15 cm
Jeżeli znajdziesz krawedzie plyty to tak jak wczesniej podał Jarek P mozesz
umiejscowic te otwory i je wykorzystac.

Adam

15. Data: 2005-03-08 11:59:26

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Mar 2005 12:28:41 +0100
Adam Głaszcz <a...@t...pl> wrote:

> Taka płyta wygląda trochę jak tektura falista:
> przez jej długość w środku grubości są otwory srednicy jak dobrze
> kojrze okolo 10-15 cm

wow, duze...

> Jeżeli znajdziesz krawedzie plyty to tak jak wczesniej podał Jarek P
> mozesz umiejscowic te otwory i je wykorzystac.

no, moze sie to troszke przydac... gleboko sa te otwory? czy faktycznie
dokladnie jest to wykonywane tak, ze najpierw od krawedzi 20cm, a potem
co 30cm? nie chcialbym sie zdziwic rozwiercajac pol sufitu :-))

jak rozumiem, jezeli blok jest tak ustawiony

I------------------------------I
I I I I
I I I I
I------------------------------I

to te "prowadnice" tez sa wzdluz owych I?

po co one w ogole sa? wymog procesu produkcji? tam sa kable elektryczne?
(choc kable sa chyba w osobnych bruzdach, ktore sa widoczne w suficie,
te bruzdy to zapewne przerwy miedzy plytami)

Sierp

16. Data: 2005-03-08 12:16:28

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisał w wiadomości
..

> [...]
> dokladnie jest to wykonywane tak, ze najpierw od krawedzi 20cm, a potem
> co 30cm? nie chcialbym sie zdziwic rozwiercajac pol sufitu :-))

Odpowiadam z głowy - dawno takich płyt nie ogladałem. Z pamieci taka płyta
ma około 20-25 cm grubości i były prefabrykowane masowo więc wymiary powinny
byc powtarzalne.

> [...]
> I I I I
> I------------------------------I
>
> to te "prowadnice" tez sa wzdluz owych I?

Tego nie wiem

> po co one w ogole sa? wymog procesu produkcji? tam sa kable elektryczne?
> (choc kable sa chyba w osobnych bruzdach, ktore sa widoczne w suficie,
> te bruzdy to zapewne przerwy miedzy plytami)

chyba proces - raczej tam nic nie ma.
chyba ze komus wyzej cos cieknie - to moze byc troche wody ;-)

Adam

17. Data: 2005-03-08 12:25:16

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisał w wiadomości
..

> no, moze sie to troszke przydac... gleboko sa te otwory?

Głęboko w sensie jak głęboko trzeba wiercić? Jeśli trafisz centralnie
w otwór, to niegłęboko, ze 2-3cm, ale jak się nawet rozminiesz, to
zaznacz sobie plastrem na wiertle powiedzmy 10cm, jak do tej
głębokości się dowiercisz i nie trafisz w pustke, to znaczy że
trafiłeś akurat między dziury, a dziury są na tyle gęsto, że kilka cm
w bok już będzie dobrze.

> czy faktycznie
> dokladnie jest to wykonywane tak, ze najpierw od krawedzi 20cm, a
> potem
> co 30cm? nie chcialbym sie zdziwic rozwiercajac pol sufitu :-))

Tak, one są z fabrycznej formy, powtarzalność wymiarów jest duża. Za
te podawane wcześniej 20cm i 30cm nie dam sobie głowy uciąć, ale tak
mi się kojarzy, że to tyle było. Jeśli mi się źle kojarzy - jak
pisałem wyżej, trafić w ten otwór na ślepo nie problem. Problemem jest
raczej potem przeciąganie kabla, ale i na to są sposoby: w otwór
nadawczy wpychasz jakąś sprężystą linkę, w otworze odbiorczym
wetknięta pętla z równie sprężystej linki, pętli sporo, tak, żeby
mniej więcej średnicy dziury była. Jak dopchasz linką na odpowiednią
głębokość, to ściągasz pętlę i sprawdzasz co złapałeś. Jeśli linkę -
dowiązujesz do niej kabel i zaciągasz spowrotem (uwaga na izolację
krawędzi betonu), jeśli nic - zabawę powtarzasz, jeśli skarby panów
robotników schowane i zapomniane jeszcze w czasach budowy (wbrew
pozorom nierzadki przypadek) - to już zależy od tych skarbów ;-)

> to te "prowadnice" tez sa wzdluz owych I?

Tak.

> po co one w ogole sa?

To po prostu pustki dzięki którym płyta jest lżejsza.

J.

18. Data: 2005-03-14 07:52:00

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Mar 2005 10:49:58 +0100
"Pawel Gil" <m...@p...onet.pl> wrote:

> Dziekuje wszystkim za odpowiedz. Widzialem wczoraj w Makro
> rzeczywiscie ten model Einhell i sie zastanawialem czy jest cos wart.
> Mysle ze sie zdecyduje go kupic !

tez ogladalem, ale jest strasznie ciezki :-(
wolalbym jednak ten 726 chyba... tylko ze go nie maja :/

Sierp

19. Data: 2005-03-14 13:55:26

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisal w wiadomosci
..

> tez ogladalem, ale jest strasznie ciezki :-(
> wolalbym jednak ten 726 chyba... tylko ze go nie maja :/

Przez Allegro kup, tam dziala kilku dystrybutorów tych narzedzi,
gwarancje normalna daja (na pismie!)

J.

[poszukuję technologii & środka]
10% za transport