Re: Jak to jest?

From: l...@w...pl
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Jak to jest?
Date: 10 Apr 2003 13:34:48 +0200

> W wiadomości news:7b02.00000bf2.3e954702@newsgate.onet.pl

> stratą roślin a tylko większą ilością pracy.
> >
>    Hejka. Nauka prowokuje błędy, czy jak? A może to tak: im mniej wiesz,
> tym mniej dostrzegasz swoich błędów;-)

> nie chorują i robactwo ich nie atakuje.
> >
>    Dobry dowcip:-)
>                    Pozdrawiam zdrowo, bo nie choruję Ja...cki
>
> PS. Dbaj o zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie:-)

Może i dowcip, ale pisze z przekonaniem, że zauważyłem zależność między stanem
drzewa a podatnością na atak robactwa. Nie dotyczy to oczywiście upraw
hodowlanych, zwłaszcza owocowych. Natomiast drzewa naturalne dla swojego
środowiska są odporne. Ja mam w ogrodzie drzewa (brzozy, świerki sosny i dęby)
które nigdy nie były zżerane przez cokolwiek mimo, że na innych drzewach były
mszyce albo przędziorki. Nie widze innej przyczyny dla której te osobniki są
odporne a inne tego samego gatunku nie. Natomiast wyraźna była prawidłowość, że
drzewa osłabione poddawały sie robalom. Nie znam się na dendrologii ale wiem,
że drzewa potrafią walczyć ze szkodnikami zmieniając skład chemiczny soków. Tak
czy inaczej dzielimy sie doświadczeniami bo nie tak wielu jest wśród nas
profesjonalistów z wykształcenia i nie zawsze możemy uzyskać opinię botanika.
Równie zdrowo pozdrawiam
Leszek