Jak to jest z ta numeracja wloczki?

1. Data: 2005-02-21 10:12:29

Temat: Jak to jest z ta numeracja wloczki?
Od: "Ola" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie, czy zawsze nalezy sie sugerowac dlugoscia wloczki podana w
schemacie? Czy tez gruboscia szydelka i skladem wloczki? Czy dlugosc wplywa
tylko na ilosc zuzytej wloczki? Pytam sie, bo mam problem ze nalezieniem
wloczki. (Mala Diana na szydelku zazwyczaj zadowala sie opisem wymaganej
wloczki a nie jej nazwa). Jak sobie z tym poradzic?

Ola/W-wa

1. Data: 2005-02-21 10:55:52

Temat: Re: Jak to jest z ta numeracja wloczki?
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Ola" <o...@a...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> wloczki. (Mala Diana na szydelku zazwyczaj zadowala sie opisem wymaganej
> wloczki a nie jej nazwa). Jak sobie z tym poradzic?

Moim zdaniem wszystkie te informacje sa wazne a dlugosc wloczki w np. 50 g i
rozmiar szydelka sa ze soba raczej powiazane (jesli wzor nie mowi, ze maja
byc wielkie oka a nie oczka). Dlugosc wplywa na ilosc zuzytej wloczki, im
wiecej metrow na gramy tym wydajniejsza jest ta wloczka. Jednak jesli we
wzorze podan jest wloczka np. 100 m/50g to trzymyjac sie wzoru i biorac
wydajniejsza (ciensza) wloczke robotka wyjdzie mniejsza. Moim zdaniem, tak
do 20tu metrow na klebek czy gramy wiecej lub mniej niz we wzorze nie
powinno miec tragicznych efektow.
Sklad jest moze rzecza mniej istotniejsza, ale jednak z bawelny nie zrobisz
tak milego swetra jak z porzadnej welny czy mieszanki welny ze sztucznym
tworzywem a top na lato prosilby raczej np. o bawelne.
Jesli masz nazwe welny to sprawdz jej sklad, dlugosc i jakie szydelko
proponuja i bedziesz miala opis jak z Malej Diany.

Pozdrawiam

Monika (Hannover)

1. Data: 2005-02-21 11:24:47

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Biermann napisał(a):

> Moim zdaniem wszystkie te informacje sa wazne a dlugosc wloczki w np. 50 g i
> rozmiar szydelka sa ze soba raczej powiazane (jesli wzor nie mowi, ze maja
> byc wielkie oka a nie oczka).

Wydaje mi sie, ze w przypadku szydelka oczka raczej powinny byc bardziej
scisle (w sensie nie oczka scislego, ale bardziej sciagnietego), w
robotce szydelkowej i tak z zalozenia jest wiecej azurow niz w robotce
drutowej, a calosc nie bedzie taka rozlazla. Natomiast w przypadku
drutow rozrzut grubosci drutow do grubosci wloczki moze byc zdecydowanie
wiekszy.

th.

Anna 03/2005
[szydełko]firanki - z czego?
Siatka w pajączki? Jak zrobić?
XXX do Krakowianek
[szydełko] Zawijanie się brzegów robótki