Re: Jak to "po bożemu" możemy zi nterpretować?

Data: 2017-08-18 17:25:07
Temat: Re: Jak to "po bożemu" możemy zi nterpretować?
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 19:23:57 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> Serio? I po co znowu bredzisz?
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Niewolnictwo#Niewolnic
two_w_.C5.9Bredniowiecznej_Europie

> [...]
> nawet 20 proc. ludności stanowiły osoby będące prawnie niewolnikami[21]
> (...) Tym niemniej niewolnicy w Europie istnieli przez całe
> średniowiecze. (...) Od XV wieku pojawiło się zjawisko kupowania
> (głównie przez Portugalczyków) niewolników murzyńskich od kupców
> arabskich. Niewolnicy ci sprzedawani byli do pracy na plantacjach w
> zachodniej, europejskiej części basenu Morza Śródziemnego; o ile w
> Europie zjawisko to nie przybrało charakteru masowego, stanowiło wstęp
> do masowego niewolnictwa Murzynów na plantacjach w Nowym Świecie, które
> pojawiło się wkrótce po odkryciu Ameryki."

oria-zmian-doktrynalnych/

> [...]
> października pod Civetot doznają pogromu główne siły krucjaty. Z
> krucjaty do Konstantynopola uchodzi z życiem około 3000 ludzi."
>
> "1855 r. - Sprzeciw Kościoła wobec Konstytucji Stanów Zjednoczonych.
> Kościół głosił: ,,Wolność to bluźnierstwo, wolność to odwodzenie innych
> od prawdziwego Boga. Wolność to mówienie kłamstw w imię Boga".
> Wcześniej, do Kongresu Stanów Zjednoczonych, Kościół wniósł projekt
> ustawy zabraniającej wydobywania z łona ziemi ropy naftowej, którą Bóg
> tam umieścił, aby `czarci w piekle mieli czym pod kotłami palić'."

Piotr - był czas, kiedy niewolnictwo było bardziej postępowym ustrojem od
rozpadającej się wspólnoty pierwotnej. Tyle można powiedzieć dobrego jeżeli
chodzi o Kościół w średniowieczu, że tworzył wyższe formy organizacji,
bynajmniej nie bardziej humanitarne. No ale masz rację, że ten czas już minął
i mam nadzieję, że bezpowrotnie. że pojawi się coś lepszego od kościoła, skoro
jego najwyższy przywódca goni w piętkę i poddaje się jak dhimmi wahabickim
nachodźcom. Których specjalnie nie nazywam ani muzułmańskimi (co jest
oczywiste dla każdego, kto rozumie, co to jest Wysoki Islam), ani uchodźcami.