Jak to "po bożemu" możemy zinterpretować?

1. Data: 2017-08-13 16:30:42

Temat: Jak to "po bożemu" możemy zinterpretować?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Konrad von Hochstaden, Arcybiskup Kolonii z XIII wieku:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Konrad_von_Hochstaden

Zerknijcie na fotkę gdzie jest jego figura na ścianie...
Co jest pod figurą?? Oto zbliżenie na rzeźbę pod figurą:
https://24.media.tumblr.com/tumblr_mdu6m75NjZ1qgs0jn
o2_500.png

2. Data: 2017-08-13 19:20:58

Temat: Re: Jak to "po bożemu" możemy zinterpretować?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.08.2017 o 16:30, Pszemol pisze:
> [...]
>
> Zerknijcie na fotkę gdzie jest jego figura na ścianie...
> Co jest pod figurą?? Oto zbliżenie na rzeźbę pod figurą:

Zinterpretować "po bożemu" można tak, że nawet w smętnym średniowieczu
Bóg nie odebrał ludziom poczucia humoru.

Ewa

3. Data: 2017-08-13 19:39:33

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

o2_500.png

> Zinterpretować "po bożemu" można tak, że nawet w smętnym
> średniowieczu Bóg nie odebrał ludziom poczucia humoru.

Droga Ewo, a po czym poznajesz że chodziło o humor?
Innymi słowy - gdzie tu jest coś do śmiechu?

4. Data: 2017-08-13 19:45:58

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 13 sierpnia 2017 19:21:19 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:

o2_500.png

> Zinterpretować "po bożemu" można tak, że nawet w smętnym średniowieczu
> Bóg nie odebrał ludziom poczucia humoru.
>

> Ewa

jeśli Ewo, tytułujesz się feniksem,
to choć raz na 500 lat trzeba myśleć.

jacek

5. Data: 2017-08-13 20:20:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

o2_500.png

> Zinterpretować "po bożemu" można tak, że nawet w smętnym średniowieczu

Smętnym? Dobre. Co Ty wiesz o średniowieczu...

6. Data: 2017-08-13 20:22:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote:

o2_500.png

> jeśli Ewo, tytułujesz się feniksem,
> to choć raz na 500 lat trzeba myśleć.

Może jak się odrodzi jeszcze z sześć razy :-))
"Smętne średniowiecze" - no nie :-D

7. Data: 2017-08-13 20:32:57

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 13 sierpnia 2017 16:31:19 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
>
> Zerknijcie na fotkę gdzie jest jego figura na ścianie...
> Co jest pod figurą?? Oto zbliżenie na rzeźbę pod figurą:

Normalnie. Świeci będą w Niebie, bardziej rzeczni niżej.
Dokładniej: ja, kierując się pismami takich grzechów nie popełniam
i będąc pierwsza wielka litera pańską jestem wyżej,
wiec mam prawo ich skazywać na potępienie.
tylko to chciał powiedzieć arcybiskup.

jak to wygląda z punktu widzenia Dobrego Boga Ojca
tez mogę ci - jeśli chcesz - powiedzieć, choć to ani tym
"zboczonym", ani tym "normalnym" pewnie się nie spodoba.

jacek

8. Data: 2017-08-14 11:40:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.08.2017 o 19:39, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

o2_500.png

> Droga Ewo, a po czym poznajesz że chodziło o humor?
> Innymi słowy - gdzie tu jest coś do śmiechu?

Rzeźbiarz figurę nielubianego biskupa - który podnosił podatki, podobno
m.in. na chmiel - wsparł na autofellatio. Może jak na dzisiejsze czasy
nie jest to zbyt wysublimowany humor, ale jednak pokazuje, że i w
średniowieczu ludzie mieli zdrowy dystans, nawet do duchownych dystynkcji.

NB To nie jedyny przykład tego typu "pamiątek" pozostawionych przez
rzeźbiarzy.

Ewa

9. Data: 2017-08-14 11:49:43

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.08.2017 o 20:32, j...@o...pl pisze:
> [...]
> i będąc pierwsza wielka litera pańską jestem wyżej,
> wiec mam prawo ich skazywać na potępienie.

A co chciał powiedzieć, to wyrzeźbił.

> jak to wygląda z punktu widzenia Dobrego Boga Ojca

Chyba z 500 lat nad tym punktem widzenia myślałeś.

Ewa

10. Data: 2017-08-15 03:07:58

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 13 sierpnia 2017 20:21:10 UTC+2 użytkownik XL napisał:

o2_500.png

> Smętnym? Dobre. Co Ty wiesz o średniowieczu...

Rzeczywiście wesołym, jak padały baty i łby leciały za byle co ludziom
z karków. Wyobraź sobie, że we własnym kraju codziennie masz takie zamieszki
i egzekucje, jakie niedawno działy się w Państwie tzw. Islamskim (Daesh).
Tylko nie przez kilka lat niepokoju, a od stuleci żyjesz sobie w takim kraju,
a jeszcze jak jesteś kobietą w wieku, który wówczas miano za podeszły i tak
dobrze wyglądasz - to musisz się rozglądać uważnie, czy ktoś łasy na Twój
majątek nie podejrzewa Cię o uprawianie czarów. Życie tam trwa po 40 lat
średnio i jeszcze podziwiam, że tylu ludziom w warunkach, w których nawet
rycerze i możnowładcy przeżywali piekło, nie mówiąc o prostym ludzie, tylu
osobom chciało się śmiać!

Przypomina mi to ikselkę
Prostujcie kłamstwa, gdzie możecie, i piszcie, jak jest naprawdę.
Sznurek do snopowiązałek
Dzicz muzułmańska gwałci choinkę.
Zamach.