Jak to "po bożemu" możemy zinterpretować?

11. Data: 2017-08-15 09:17:45

Temat: Re: Jak to "po bożemu" możemy zinterpretować?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:
> [...]
o2_500.png

> Rzeczywiście wesołym,

Normalnym.

> jak padały baty i łby leciały za byle co ludziom
> z karków. Wyobraź sobie, że we własnym kraju codziennie masz takie zamieszki
> i egzekucje, jakie niedawno działy się w Państwie tzw. Islamskim (Daesh).

W wielu, WIELU krajach dziś wciąż tak jest. Życie tam nic nie jest warte.

> Tylko nie przez kilka lat niepokoju, a od stuleci żyjesz sobie w takim kraju,

O, długo żyli wtedy :->

> a jeszcze jak jesteś kobietą w wieku, który wówczas miano za podeszły i tak
> dobrze wyglądasz - to musisz się rozglądać uważnie, czy ktoś łasy na Twój
> majątek nie podejrzewa Cię o uprawianie czarów.

Dziś mój świetny wygląd i bycie czarownicą jest faktem, a haker bankowy lub
komornik czy nadgorliwy urzędnik może mi zabrać wszystko bez podejrzenia o
czary - ot, bo tak, bez powodu :->

> Życie tam trwa po 40 lat
> średnio

Superbakterie i afrykańskie choroby w Europie wkrótce zrobią nam to samo. A
jeśli wliczysz setki milionów zabitych nienarodzonych dzieci w ostatnich
czasach, to Ci się długość życia uśredni podobnie jak w średniowieczu :->

> i jeszcze podziwiam, że tylu ludziom w warunkach, w których nawet
> rycerze i możnowładcy przeżywali piekło,

Pojęcie piekła jest bardzo szerokie - i dziś miliony doznają piekła.
Cywilizacja wcale nie czyni życia rajskim. Miliony są też zabijane przez
rozczłonkowanie (aborcja).

> nie mówiąc o prostym ludzie, tylu
> osobom chciało się śmiać!

I nie tylko śmiać!
http://www.polskatimes.pl/artykul/705999,co-ludzie-s
redniowieczni-robili-pod-pierzynami,id,t.html

Generalnie - co Ty wiesz o średniowieczu... Urbanlegend powtarzacie oboje z
Ewą.
http://www.m.pch24.pl/sredniowiecze-da-sie-lubic,300
8,i.html

12. Data: 2017-08-15 22:15:27

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:a40a49eb-2a55-48a4-87c6-668b53c51c9d@googlegrou
ps.com...

o2_500.png

> Smętnym? Dobre. Co Ty wiesz o średniowieczu...

Rzeczywiście wesołym, jak padały baty i łby leciały za byle co ludziom
[...]
majątek nie podejrzewa Cię o uprawianie czarów. Życie tam trwa po 40 lat
średnio i jeszcze podziwiam, że tylu ludziom w warunkach, w których nawet
rycerze i możnowładcy przeżywali piekło, nie mówiąc o prostym ludzie, tylu
osobom chciało się śmiać!

========
Proszę o historyczne przykłady na to, co napisałeś
--
Chiron

13. Data: 2017-08-15 22:18:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

========
> Proszę o historyczne przykłady na to, co napisałeś
> --
> Chiron

Pana nie trzeba o takie rzeczy pytać - przed chwilą mu, zdaje się, pracę
doktorską o "strasznym średniowieczu" rozwaliłam :-D

14. Data: 2017-08-16 09:51:40

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

========

> Pana nie trzeba o takie rzeczy pytać - przed chwilą mu, zdaje się, pracę
> doktorską o "strasznym średniowieczu" rozwaliłam :-D

No cóż- poczekamy, zobaczymy. Może ma złe informacje po prostu. Znając
Jakuba- nie powinien mieć problemów z przyznaniem tego.

--
Chiron

15. Data: 2017-08-16 23:54:27

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

========

> No cóż- poczekamy, zobaczymy. Może ma złe informacje po prostu. Znając
> Jakuba- nie powinien mieć problemów z przyznaniem tego.

A jednak.

16. Data: 2017-08-17 05:08:48

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 15 sierpnia 2017 09:17:47 UTC+2 użytkownik i...@g...pl napisał:

o2_500.png

> Normalnym.

> W wielu, WIELU krajach dziś wciąż tak jest. Życie tam nic nie jest warte.

No ale w czołowych krajach tak nie ma. A średniowiecze charakteryzowało się tym,
że zawieruchy wojenne i zamordyzmy z nimi związane nie omijały również krajów
centralnych i najbogatszych. No i do tego te ideologiczne fanatyzmy religijne,
nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. Jednak starożytne imperia Rzymu
czy Hanów zapobiegały do pewnego czasu tym ostatnim zjawiskom, chociaż także
kodeksy prawne miały surowe (ale głownie dla ludów podbitych).

> Dziś mój świetny wygląd i bycie czarownicą jest faktem, a haker bankowy lub
> komornik czy nadgorliwy urzędnik może mi zabrać wszystko bez podejrzenia o
> czary - ot, bo tak, bez powodu :->

No ale to wina socyalizmu (prób powrotu do ustroju komunizmu pierwotnego
z nieprzejednaną starszyzną plemienną na czele - domyślasz się o jakie
w największym stopniu plemiona chodzi), a nie odejścia od średniowiecza.

> [...]
> czasach, to Ci się długość życia uśredni podobnie jak w średniowieczu :->

Mówię o tych, co światło słoneczne oglądają. W średniowieczu spędzenia płodów
były do pewnego momentu ciąży legalne na żądanie (sic!) Zgodnie zresztą
z doktryną tzw. Ojców Kościoła.

Co do tzw. superbakterii, to jeżeli większość będzie przestrzegała higieny,
w naszym klimacie nie obstawiam za silnymi ich szansami przetrwania.

> I nie tylko śmiać!
> http://www.polskatimes.pl/artykul/705999,co-ludzie-s
redniowieczni-robili-pod-pierzynami,id,t.html

Akurat o tym nie mówię, bo bogata i rozbujana seksualność średniowieczna
była faktem. W dodatku patrząc na gros okrucieństw, jaki się wtedy zdarzał -
z podtekstami perwersyjnymi dominacji i sadomasochizmu, najsilniejszymi w tzw.
wyższych sferach.

17. Data: 2017-08-17 05:16:48

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

========
> Proszę o historyczne przykłady na to, co napisałeś
> --
> Chiron

A czytałeś taką książkę "narzędzia kar i tortur"?
O inkwizycji napisano tomy, podobnie jak o paleniu czarownic, które
co prawda na poważną skalę rozpoczęło się u niemal samego schyłku
średniowiecza, po wydaniu "Młota..." ale ludzie na ogół oceniają każdą
epokę po tym, jak się kończyła, a nie po tym jak rozpoczynała.
No i czy te kary i tortury stosowane przez sądy świeckie do ścigania
przestępstw pospolitych coś dały? Guzik dały, pełno było zbójców na drogach,
a niektórzy nawet z klasy panującej (tzw. raubritterzy, po naszemu Christa
ukuł neologizm "zbójcerze").

Wojny w średniowieczu w Europie też były okrutne, co prawda przede wszystkim
dla samych rycerzy i żołnierzy biorących w nich udział, ale od czasu do czasu
zdarzały się oblężenia miast (jest zresztą pełno literatury nt. średniowiecznej
wojny oblężniczej). A za wojną szły głód i zaraza.

W średniowieczu nie siedziałbyś sobie wesoło na kanapce oglądając TV i rechocząc
z sitcomów, tylko byś zapierniczał równo, niezależnie czy szablą, czy w polu,
czy też w warsztacie rzemieślniczym, kantorku kupieckim, skryptorium. Każdy
od góry do dołu miał tam nad sobą pana feudalnego i musiał przejawiać wobec
niego posłuszeństwo działając na jego korzyść z pominięciem własnej. Uczty były
od świąt, na co dzień ora et labora - módl się i pracuj, a garb sam wyrośnie.

18. Data: 2017-08-17 09:38:53

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:3577af6a-3992-4708-94b0-94e191cedf7a@googlegrou
ps.com...

========
> [...]

były
od świąt, na co dzień ora et labora - módl się i pracuj, a garb sam

=======

Przykro mi, ale poza "urban legend" spodziewałem się po Tobie logicznego
podejścia do tematu...a właściwie nei spodziewałem się powtarzania bzdur.
Po pierwsze- biorąc pod uwage cały świat- to Europa była dobrym miejscem do
życia. No bo porównując nawet z krajami buddyjskimi- była przecież
praworządna i spokojna. No cóż- torturami wtedy wymuszano zeznania wszędzie.
Nie było kraju, żeby było inaczej. Stawiam łatwą do udowodnienia tezę, że
wtedy poza Europą- było gorzej. Dołożyłes do pieca z tym "Młotem na
czarownice"- którego po pierwsze, nigdy nie uznał Kościół, a po drugie-
dopiero w późniejszych wiekach (w Odrodzeniu a nawet jeszcze w 19 wieku!)
siano nim spustoszenie...w krajach protestanckich!
No i te wojny w Średniowieczu: ginęli własciwie tylko rycerze i ich
giermkowie. Ginęli jednak najczęściej od...zapalenia płuc! Nikt bowiem przy
zdrowych zmysłach nie zabijał rycerza, bo brał za niego spory okup. Dbano
więc o niego, brano parol, że nie zwieje- a on spokojnie czekał, aż go
wykupia. Bywało, że zostawał na stałe- bo się żenił. Na początku nowej epoki
rycerze krzyżaccy mieli pretensje do Polaków, że ci nie pilnują tych
dzikusów Żmudzinów. No bo ta dzicz nie szanowała niczego, tylko mordowała
brać krzyżacką- wbrew wszelkim regułom. No ale to nie Średniowiecze.
Praca- no cóż, trudno się spodzeiwać, żeby wtedy grali w playstation. Kiedyś
jeden historyk udowadniał, że dziś w przytułku dla bezdomnych żyje się w o
wiele lepszych warunkach socjalnych, niż np w pałacu w Londynie czy innym
Paryżu. No ale to normalne. Gdzieś było inaczej- wtedy? Weź prosze pod
uwagę, że Średniowiecze powstało z upadłej Starożytności. Wielkiej kultury
technicznej- którą Europa zawdziecza głównie Rzymowi. Kultury, której
zdolności techniczne zostały odtworzone dopiero gdzieś w ...18 wieku! W 4
wieku Kościół podniósł resztki tej potężnej cywilizacji, i starał się ją
sklejać. Dzięki temu potrafilismy ją odbudować.

--
Chiron

19. Data: 2017-08-17 12:08:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron <c...@t...ja> wrote:

> [...]
> wieku Kościół podniósł resztki tej potężnej cywilizacji, i starał się ją

Poprzez klasztorną środowiskową działalność edukacyjno-gospodarczą choćby.
To ta działalność uratowała i rozwinęła dobre tradycje rolnicze,
rzemieślnicze, zapewniając dalszy postęp i rozwój tych dziedzin na obszarze
CAŁEJ Europy. Także bezpośrednie promowanie sztuki, architektury,
rozwijanie rzemiosła użytkowego i artystycznego...

> Dzięki temu potrafilismy ją odbudować.

100/100

20. Data: 2017-08-17 16:46:45

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> CAŁEJ Europy. Także bezpośrednie promowanie sztuki, architektury,
> rozwijanie rzemiosła użytkowego i artystycznego...

No i co też bardzo ważne- zakazywał handlu ludźmi- a w czasach
przedchrześcijańskich w Europie to było dość powszechne.

--
Chiron

Przypomina mi to ikselkę
Prostujcie kłamstwa, gdzie możecie, i piszcie, jak jest naprawdę.
Sznurek do snopowiązałek
Dzicz muzułmańska gwałci choinkę.
Zamach.