Jak to uzdatnić?

1. Data: 2003-09-10 07:48:38

Temat: Jak to uzdatnić?
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=========
Dostałem od znajomych znajomych za pewną usługę pół szynki wieprzowej, ale
peklowanej, takiej, co leżała w kamiennym garze, w roztworze soli i przypraw
przez ponad miesiąc. I tu mam mały problem. Odciąłem na próbę mały kawałek i
usmażyłem - sama sól oczywiście - niejadalne. Odciąłem jeszcze jeden kawałek
i gotowałem w nieosolonej wodzie przez 2 godziny. Nadal niejadalne.
Co zrobić z tym fantem? Moi darczyńcy twierdzili, że takie mięsko jest
fantastyczne. Sam czasem coś pekluję (najczęściej golonki), ale nigdy tak
długo. Wiem, że można to jakoś doprowadzić do stanu jadalnego - wszak oni to
robią - tylko jak?
Czuję się jak niedźwiedź, który nie może dobrać się do ula. Pomóżcie!

waldek
=========

1. Data: 2003-09-10 12:09:18

Temat: Re: Jak to uzdatnić?
Od: "mariusz" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Odciąłem jeszcze jeden kawałek
> i gotowałem w nieosolonej wodzie przez 2 godziny. Nadal niejadalne.
> Co zrobić z tym fantem?

podobno - zaznaczam, podobno, bo nie sprawdzalem tego - podczas gotowania
sol jest dosc dobrze absorbowana przez ziemniaki. moze poswiec jeszcze jeden
kawalek??? :-)

pozdrawiam
mariusz

1. Data: 2003-09-10 15:21:36

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

A moze tak jak ze sledziem: namoczyc na noc??

Dario

1. Data: 2003-09-10 15:47:40

Od: "Kama-chan" <K...@C...prv.pl.USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

KW!

mariusz <m...@e...pl> napisał(a):

> podobno - zaznaczam, podobno, bo nie sprawdzalem tego - podczas
> gotowania sol jest dosc dobrze absorbowana przez ziemniaki. moze
> poswiec jeszcze jeden kawalek??? :-)

potwierdzam, ziemniaki idealnie odsalają, ja stosuję dość często ten zabieg
i za każdym razem działa

pozdrówka
Kama

1. Data: 2003-09-10 15:59:43

Od: "" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> usmażyłem - sama sól oczywiście - niejadalne. > Czuję się jak niedźwiedź,
który nie może dobrać się do ula. Pomóżcie!

moze po prostu zapytaj darczynczow jak postepowac z miesem?

Aga

1. Data: 2003-09-11 09:50:29

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=========
Dzięki za rady.
Z ludzmi, którzy mi to dali nie mam kontaktu. W międzyczasie grzebałem
trochę w książkach i sieci. Znalazłem opisy metod konserwowania mięsa. Są
dwie podobne do siebie metody. Pierwsza to peklowanie, czyli woda, niewielka
ilość soli i saletra. Druga metoda to moczenie w solance bez saletry. W tym
przypadku stężenie soli jest bardzo duże. Prawdopodobnie właśnie takie
mięcho mam u siebie. Tylko w jednym miejscu znalazłem sposób użycia takiego
mięsa (http://kkonserwacja.webpark.pl/3.html). Rzeczywiście, jak napisał
Dario, trzeba to moczyć tak jak śledzie! Nie wiem jeszcze jak długo. Będę
eksperymentował. Nie jestem pewien, czy przy dłuższym moczeniu nie zacznie
się psuć. Ale chyba nie, skoro inni tak robią.

waldek
=========

1. Data: 2003-09-11 16:50:29

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

Jesli moczenie bedzie w lodowce, to potrwa troche dluzej ale mozesz
wymieniajac wode "odsalac" nawet przez trzy dni.

Dario

1. Data: 2003-09-11 19:49:54

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 11 Sep 2003 11:50:29 +0200, "waldek" <x...@o...pl> wrote:

>=========
>Dzięki za rady.
cut
>się psuć. Ale chyba nie, skoro inni tak robią.
>
>waldek
>=========

Mocz mieso w mleku...w lodowce oczywiscie...

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2003-09-12 10:16:16

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mocz mieso w mleku...w lodowce oczywiscie...
=========
Dlaczego w mleku?
Pierwsza, niewielka próbke mocze juz od wczoraj w wodzie. Moge zmienic na
mleko, ale jak to uzasadniasz?

waldek
=========

1. Data: 2003-09-12 11:00:06

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> =========
> Dlaczego w mleku?
> Pierwsza, niewielka próbke mocze juz od wczoraj w wodzie. Moge zmienic na
> mleko, ale jak to uzasadniasz?

Moze przez analogie do sledzi?
Ania

www.biblioNETka.prv.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!