Jak ukorzenić Zamioculcas zamiifolia?

1. Data: 2007-06-30 21:38:44

Temat: Jak ukorzenić Zamioculcas zamiifolia?
Od: Biotyk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

jakiś czas temu kupiłam mamie na Dzień Matki Zamioculcas zamiifolia.
Roślina stała u mnie kilka dni zanim ją wręczyła mamie. W tym czasie
zupełnie samoistnie odpadła jej jedna mała łodyżka z czterema listkami.
Koniec łodyżki był w nie najlepszym stanie - smętnie zwisająca sucha
osłonka. Obcięłam ją, po czym wsadziłam roślinę do nowej doniczki i
potraktowałam ukorzeniaczem. Stała 5 dni w doskonałym stanie. Dzisiaj
odkryłam, że ubyło jej część łodyżki - na końcu znowu zwisa sama osłonka.

Czytałam, że roślinę tą można rozsadzić przy pomocy samego liścia, ale
nie jestem pewna czy tak malutkie listki, jakie mam do dyspozycji
(wielkości monety 1-groszowej) będą w stanie się ukorzenić.

Co robić? Czy nie ma dla niej ratunku?

Za wszelką pomoc i cenne rady z góry serdecznie dziękuję!

pozdrawiam
Katarzyna

2. Data: 2007-07-01 10:19:56

Temat: Re: Jak ukorzenić Zamioculcas zamiifolia?
Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Biotyk" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

> (wielkości monety 1-groszowej) będą w stanie się ukorzenić.
>
> Co robić? Czy nie ma dla niej ratunku?
>
> Za wszelką pomoc i cenne rady z góry serdecznie dziękuję!

podpinam się z pytaniem 2 dot zamii:

-co robi nie tak, skoro te same rosliny zakupione przeze mnie i pielegnowane
(czyli nie pielęgnowane) w pracy rosną jak szalone, a w domu druga juz z kolei
roslinka wygląda na niezadowoloną z życia? Pierwszą utopiłam podlewając co
tydzień. Tę podlewam raz na miesiąc a też wydaje mi się podgniwać...

3. Data: 2007-07-01 10:37:04

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania napisał(a):

> [...]
> domu druga juz z kolei roslinka wygląda na niezadowoloną z życia?
> Pierwszą utopiłam podlewając co tydzień. Tę podlewam raz na miesiąc a

Dziwne, mnie sięzdarza podlać codziennie, raz na trzy dni, i raz na
tydzień i rośnie idealnie. sadzhonka z odciętego w knajpie (kradzione
najlepiej się chowają!) odrostu. okno północne. obesnie 4 pędy i walą w górę

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

4. Data: 2007-07-01 11:41:11

Od: Biotyk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski pisze:

> [...]
> tydzień i rośnie idealnie. sadzhonka z odciętego w knajpie (kradzione
> najlepiej się chowają!) odrostu. okno północne. obesnie 4 pędy i walą w

W jaki sposób ukorzenił Pan tą sadzonkę?
Będę wdzięczna za odpowiedź.

5. Data: 2007-07-01 12:57:32

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Biotyk napisał(a):

> W jaki sposób ukorzenił Pan tą sadzonkę?
> Będę wdzięczna za odpowiedź.
Dokładnie w żaden.
Włożyłem do ziemi i podlewałem tak, by grunt był ciągle wilgotny.
Zrobiłem tak z dwoma "sadzonkami" i obie wzeszły. Może dlatego że
kradzione? Może utrafiłem w jakiś okres szczególny, ale w jakim okresie
roku to było - nie pomnę. Jakoś tak było już ciepło... wiosna późna?

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

6. Data: 2007-07-02 19:14:07

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Ostaszewski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Dziwne, mnie sięzdarza podlać codziennie, raz na trzy dni, i raz na tydzień i
> rośnie idealnie.

no u mnie w pracy regularnie podlewam raz na miesiac, mam 3 wielkie donice
(srednicaq ok 40 cm OIDP) i sie z owych doinic wylewają. W domu przy wejsciu,
gdzie stoją, jest ciemnawo - może to to?

Kliwie!!!
Jak okreslić wiek brzozy i leszczyny
Wierzba Japońska
oddam roślinki