Jak upiec sernik wiedeński?

1. Data: 2004-08-28 18:00:51

Temat: Jak upiec sernik wiedeński?
Od: "wera" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, chciałabym upiec sernik wiedeński. Czy ktoś mógłby mi podac przepis?
Dzięki

1. Data: 2004-08-28 19:04:09

Temat: Re: Jak upiec sernik wiedeński?
Od: "Krystyna z Rybnika" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mogę zaproponować taki przepis, który sprawdza się u mnie od 20 lat.

- 1kg sera twarogowego tłustego (trzy razy zmielony)
- 8 jajek
- kostka Kasi
- 2 szklanki cukru
- 3 łyżki mąki ziemniaczanej
- 2 łyzki grysiku
- cukier waniliowy
- olejek zapachowy (najlepiej śmietankowy ok.1/4 fiolki)
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 opakowania "serniksa"

Część cukru utrzeć z margaryną.
Drugą część cukru utrzeć z żótkami i dodać do wcześniej utartej margaryny.
Do utartej masy powoli dodawać zmielony ser. Mąkę ziemniaczaną, grysik,
cukier waniliowy i proszek wymieszać razem i powoli dodawać do masy serowej.
Na koniec delikatnie wymieszać z ubitą pianą z białek. Można dodać wcześniej
namoczone i otoczone w mące rodzynki.
Piec ok 40 minut.
Sprawdzony i pyszny.
Smaczego!
Krystyna z Rybnika

1. Data: 2004-08-28 19:40:22

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Aug 2004 21:04:09 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Krystyna z
Rybnika*, w wiadomości news:<news:cgql1u$mga$1@news.onet.pl> zawarł, co
następuje:

> - 1/2 opakowania "serniksa"

Ee? A co to jest?
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-08-28 21:21:15

Od: "Krystyna z Rybnika" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ee? A co to jest?

Sernix kupisz w każdym sklepie spożywczym, jest to dodatek ulepszający do
serników, firmy Dr.Oetker.
"Sernik nigdy nie opada i jest puszysty" - cytat z opakowania.

Krystyna z Rybnika

1. Data: 2004-08-28 21:39:03

Od: "::: Solana :::" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"wera" <w...@o...pl> skrev i meddelandet
> Witam, chciałabym upiec sernik wiedeński. Czy ktoś mógłby mi podac
przepis?

Ja pieke dokladnie wg przepisu w Kuchni Polskiej. Niestety nie mam jej teraz
pod reka, ale zawsze, nawet mi wychodzi ;-) Zamiast 1kg sera biore 4 serki
homogenizowane (250 g).

magda

1. Data: 2004-08-28 22:13:04

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Aug 2004 23:21:15 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Krystyna z
Rybnika*, w wiadomości news:<news:cgqt32$rrn$1@news.onet.pl> zawarł, co
następuje:

> Sernix kupisz w każdym sklepie spożywczym, jest to dodatek ulepszający do
> serników, firmy Dr.Oetker.
> "Sernik nigdy nie opada i jest puszysty" - cytat z opakowania.

Czy mogłabyś przepisać z opakowania co wchodzi w jego skład?

1. Data: 2004-08-30 00:19:40

Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wera" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam, chciałabym upiec sernik wiedeński. Czy ktoś mógłby mi podac
przepis?

Witam!
A ja polecam sernik prosty i bardzo smaczny. Zawsze wychodzi, a mało z nim
pracy.

Sernik Mamy
3/4 kg sera (najlepiej od razu zmielonego)
5 jajek
1 i 1/2 szklanki cukru
czubata łyżka mąki
łyżka mąki ziemniaczanej lub jeśli komuś się chce to 3 ziemniaki ugotowane i
zmielone
20 dkg masła (można ciut mniej)
zapach (pomarańczowy lub cytrynowy)
skórka pomarańczowa i/lub rodzynki, niekoniecznie

Przepis prosty:
Ubijając jajka z cukrem dodawać ser, roztopione i ostudzone masło, obie
mąki, zapach i bakalie. Piec w temp. ok 200 st. ok. 50 minut.

Przepis bardziej pracochłonny:
Żółtka utrzeć z cukrem. Ser przekręcić przez maszynkę wraz z masłem i
ziemniakami. Połączyć z żółtkami, dodać zapach i bakalie. Ubić pianę z
białek i dokładnie połączyć z resztą. Piec

Szczerze powiedziawszy nie widzę różnic w smaku. Różnice są w smaku w
zależności od użytego sera.
Pozdrawiam i życzę smacznego!
Agnieszka i Złota Rybka :-)

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

1. Data: 2004-08-30 12:22:36

Od: Pawel Hadam <P...@i...ssppppppaaaaamereeckkk.fr> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mogłabyś przepisać z opakowania co wchodzi w jego skład?

:) Zapewne same skladniki identyczne w naturalnymi :)
A na powaznie, to chyba lepiej nie wiedziec - jesli zamierza toto jesc :)

Hadzio

1. Data: 2004-08-30 14:23:30

Od: "Krystyna z Rybnika" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mogłabyś przepisać z opakowania co wchodzi w jego skład?

Cytuję:
skrobia kukurydziana, substancja zagęszczająca:
skrobia ziemniaczana utleniona,
substancja aromatyczna: aromat waniliowy identyczny z naturalnym.
koniec cytatu

Krystyna z Rybnika

1. Data: 2004-08-30 14:28:54

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Krystyna z Rybnika wrote:

> [...]
> skrobia ziemniaczana utleniona,
> substancja aromatyczna: aromat waniliowy identyczny z naturalnym.

Eee, to chyba lepiej (i taniej) dodac maki ziemniaczanej? Ja tak robie i
nic mi nie opada...

--
Kot
m...@p...onet.pl

Do praktykow chleba zytniego - co i jak robic..?
Robaczywy bob c.d.
Baklazan
eksperyment z drozdzowym
Przepisy do kuchenki mikrofalowej