eksperyment z drozdzowym

1. Data: 2004-08-28 09:47:24

Temat: eksperyment z drozdzowym
Od: "Aldona 'Aldik' Richter" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Tak czytałam ten długi wątek o cieście drożdżowym i temat dyskusji coraz
natarczywiej za mną chodził. Dzisiaj upiekłam częściowo bezglutenowy, bez
jajek, z użyciem maszyny i na dokładkę z drożdżami w proszku, bo "prawdziwe"
gdzieś wyszły, placek drożdżowy ze śliwkami. Zamiast jajek była mąka sojowa,
w ilości jedna łyżka zamiast jaja plus trochę wody. Zamiast mąki pszennej w
ilości 0,5kg było 30dag mąki pszennej i jakieś 15-20 dag mąki z amarantusa.
Dla mojego uczuleniowca musiałoby być tylko mąka z amarantusa, bez pszennej
i zamiast mleka - woda. Ale ponieważ jednak dzisiaj nie dojechał, to mogłam
poszaleć ;-) Wyszło trochę mało słodkie ale poza tym całkiem fajne w smaku.
W każdym razie mnie pasuje i jest dosyć syte :-)

Pozdrawiam serdecznie

Aldik

1. Data: 2004-08-28 11:27:51

Temat: Re: eksperyment z drozdzowym
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aldona 'Aldik' Richter" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> i zamiast mleka - woda.

Ja zamiast mleka dodaję preparat mlekozastępczy w proszku (oczywiście
rozrabiam z wodą :-)) dla uczulonych niemowląt i też nieźle wychodzi.
Gdzie kupuje się mąkę z amarantusa i ile to kosztuje? Tak dla ciekawości, bo
nie mam bezglutenowca ;-).
Ewa

1. Data: 2004-08-28 17:19:49

Od: "Aldona 'Aldik' Richter" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Medea" <e...@p...fm> wrote in message
> [...]
> rozrabiam z wodą :-)) dla uczulonych niemowląt i też nieźle wychodzi.
> Gdzie kupuje się mąkę z amarantusa i ile to kosztuje? Tak dla ciekawości,

Ja kupiłam po prostu w sklepie (hipernova) w dziale dietetycznym. A
kosztowała ponad 8 zł za pół kg...

Pozdrawiam

Aldik

Przepisy do kuchenki mikrofalowej