maryntatki

1. Data: 2004-08-27 20:22:10

Temat: maryntatki
Od: "Kasia C" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam dzis jeszcze jedno pytanie: dopadlam atrakcyjny przepis na marynowane
kalafiorki i marchewki, zeby dzielo elegancko wygladalo rozyczki kalafiorkow
zawija sie w paski marchewki, czy zeby osiagnac ten efekt moge sie wspomoc
wykalaczkami czy to jakos zaszkodzi marynacie???

1. Data: 2004-08-27 20:50:39

Temat: Re: maryntatki
Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia C" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

można prosic o ten przepis:)

chyba jadłam kidys coś tkaiego, było z wykałaczkami.

1. Data: 2004-08-28 07:10:51

Temat: PRZEPIS
Od: "Kasia C" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

duży kalafior, 4 duże marchewki, łyżka ziaren gorczycy, 2 ząbki czosnku,
ziarna pieprzu i ziela ang, 2 łyżki soli, łyżeczka kwasku cytr, łyżka cukru

Kalafior oczyścić, opłukać, osączyć, podzielić na różyczki
Marchewki umyć, obrać, pokroić wzdłuż na cienkie plasterki
Warzywa wrzucić na lekko osolony wrzątek, obgotować, osączyć, ułożyć w
przygotowanych słoikach /kalafiorka owijać paskiem marchewki/
Zagotować 3/4 l wody z solą, cukrem i kwaskiem cytr
gorącą marynatą zalać warzywa i do każdego słoika dodać po 3-4 ziarnka
pieprzu i ziela
Pasteryzować 25 min

Na obrazku wyglądają bardzo apetycznie ale tych wykałaczek nie moge sie
dopatrzyc.. bez nich mi sie rozpadaja

Smacznego ;)

1. Data: 2004-08-31 18:09:54

Temat: Re: PRZEPIS
Od: "Anulka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia C" <g...@w...pl> napisał

> Pasteryzować 25 min

Pasteryzować to znaczy?
Wlac przygotowany wrzatek z dodatkami do sloikow i...
...czekac 25 minut z zakreceniem pokrywek?
...zakrecic pokrywki i zagotowac sloiki?
...zakrecic pokrywki, nie gotowac, odwrocic 'do gory nogami'?
...jakas inna opcja?

Trochę mi głupio pytać, ale doświadczenie w 'słoikowaniu' mam baaardzo
małe, a wujek Google mówi głównie o pasteryzacji mleka.

Pozdrawiam,
Anulka

1. Data: 2004-08-31 18:40:17

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Anulka wrote:

> Użytkownik "Kasia C" <g...@w...pl> napisał

> Pasteryzować to znaczy?
> Wlac przygotowany wrzatek z dodatkami do sloikow i...

> ...zakrecic pokrywki i zagotowac sloiki?

TAK

Wstawic zakrecone sloje do garnka, najlepiej z jakas kratka na spodzie,
lub podwojnie zlozona scierka, zalac goraca woda tak, zeby sloiki byly
pokryte woda co najmniej 3-5 cm. Przykryc, doprowadzic do wrzenia,
gotowac na srednim ogniu, zeby bugotalo. Wyjac, odstawic do wystudzenia.
MB

1. Data: 2004-08-31 18:58:19

Od: "Anulka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał

> TAK
>
> Wstawic zakrecone sloje do garnka (...)

Dziekuje slicznie ;)))

Anulka

polewa do ciasta z serkiem homo- szukam
co z winogron?
(tort) pytanie o krem - dosc wazne i pilne
Wyposażenie kawiarni - sprzedam
test polskich fontów w syganturce