co z winogron?

1. Data: 2004-08-27 19:02:33

Temat: co z winogron?
Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Macie pomysly co zrobic z bialych winogron krajowych poza winem?
Da sie z tego zrobic jakis zjadliwy dzem, albo cos w tym stylu?
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-08-27 19:34:16

Temat: Re: co z winogron?
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Basiek wrote:
> Macie pomysly co zrobic z bialych winogron krajowych poza winem?
> Da sie z tego zrobic jakis zjadliwy dzem, albo cos w tym stylu?
> Pozdrawiam.
> Basiek.

Zjesc, zjesc !!!

Kot i 4 kilo winogron (no, juz trzy...) - moze do jutra wystarczy ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-08-27 20:56:39

Od: kag <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kot wrote:

> Zjesc, zjesc !!!

zgadzam sie w 100% - nie za duze, czesto z wyczuwalnymi pestkami,
ale w bezposrednim spozyciu rewelacyjne! za to do przetworow,
to poza odmianami przemyslowymi (duze i w smaku takie "inne"
- nie winogronowe) nie polecam. szkoda winogron!

--
Andrzej GG: 5404692

1. Data: 2004-08-27 21:02:51

Od: Beazuku <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basiek napisał:
> Macie pomysly co zrobic z bialych winogron krajowych poza winem?
> Da sie z tego zrobic jakis zjadliwy dzem, albo cos w tym stylu?
> Pozdrawiam.
> Basiek.

wino moze

--
Pozdrawiam Beazuku z Zielonej Góry
www.republika.pl/beazuku

1. Data: 2004-08-28 05:52:19

Od: magda <maggie_@_gazeta..pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiek wrote:
> Macie pomysly co zrobic z bialych winogron krajowych poza winem?
> Da sie z tego zrobic jakis zjadliwy dzem, albo cos w tym stylu?

A o kompocie myślałaś? Moja mama robiła wiele lat temu, przepisu
dokładnego nie mam, pamiętam, ze w zimie wszystkim smakował:)
magda

1. Data: 2004-08-28 06:44:50

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zjesc, zjesc !!!

Na pewno, ale bede miala ich wiecej, niz jestem w stanie sama przerobic,
wiec nie chce, zeby sie zepsuly lezac za dlugo.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-08-28 06:45:55

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A o kompocie myślałaś? Moja mama robiła wiele lat temu, przepisu
> dokładnego nie mam, pamiętam, ze w zimie wszystkim smakował:)
> magda

Nie pomyslalam, bo nigdy nie slyszalam o przetworach z winogron. A pamietasz
mniej wiecej, jak sie ten kompot robi?
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-08-28 08:51:03

Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisała:
> Macie pomysly co zrobic z bialych winogron krajowych poza winem?

Marynowany winogron, jadlam - pycha. Wiem, ze robia taki w Rosji.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2004-08-28 09:52:45

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:cgp9n4$8c8$1@opal.icpnet.pl...

> Nie pomyslalam, bo nigdy nie slyszalam o przetworach z winogron. A
pamietasz
> mniej wiecej, jak sie ten kompot robi?

Ja tak:

Do wysokości 1/3 słoika wkładam winogrona. Zalewam wodą z cukrem (cukru
niedużo, bo nie rozcieńcza się tego potem). Zamykam szczelnie, czekam aż
się schłodzi i do piwnicy.

Pzdr
Paweł

1. Data: 2004-08-28 09:53:25

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Marynowany winogron, jadlam -
Bosze! Jaki winogron? Nie ma czegoś takiego, są winogrona. Bez liczby
pojedyńczej.

a kompot z winogron robię tak:
Jagody winogron zdejmuję z kiści i wkładam do słoja, dodaję trochę
skórki cytrynowej.
Na 1kg winogron biorę półlitra wody, 30 deko cukru, zagotowuję i zalewam
tym jagody w słoju. Pasteryzuję.
Robię również sok winogronowy.
winogrona odwirowuję w sokowirówce, dodaję cukru, niewiele, ok 50 g na
litr
Ponieważ dysponuje tylko zielonymi winogronami i sok wygląda
nieciekawie, dodaję nieco soku z aronii. Pasteryzuję.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

(tort) pytanie o krem - dosc wazne i pilne
Wyposażenie kawiarni - sprzedam
test polskich fontów w syganturce
bajeczne ciasto
morze papryki!!