Jak usunac slady z dlugopisu z mebli skorzanych?

1. Data: 2010-03-24 06:20:41

Temat: Jak usunac slady z dlugopisu z mebli skorzanych?
Od: majer <a...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Pytanie jak w temacie. Srodkami do czyszczenia skory nie schodzi, woda z
mydlem tez nie. Boje sie stosowac rozpuszczalnikow w obawie ze skora sie
odbarwi. Czym to mozna usunac?

2. Data: 2010-03-24 06:56:01

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"majer" <a...@n...ma> wrote in message
> [...]
> Pytanie jak w temacie. Srodkami do czyszczenia skory nie schodzi, woda z
> mydlem tez nie. Boje sie stosowac rozpuszczalnikow w obawie ze skora sie

Alkohole...

3. Data: 2010-03-24 07:01:47

Od: Lisciasty <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Mar, 07:20, majer <a...@n...ma> wrote:
> Witam
> Pytanie jak w temacie. Srodkami do czyszczenia skory nie schodzi, woda z
> mydlem tez nie. Boje sie stosowac rozpuszczalnikow w obawie ze skora sie
> odbarwi. Czym to mozna usunac?

Dlatego ja mając na uwadze dzieci kupiłem tanią kanapę pokrytą
sztuczną "skórą" ;)

Wypróbuj aceton (zwykły zmywacz do paznokci), ale jak to zwykle się
robi, testuj gdzieś
gdzie nie widać ;)

Pzdr.

4. Data: 2010-03-24 07:20:41

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> "majer" <a...@n...ma> wrote in message

> Alkohole...

Izopropylowy - zmywacz atramentów z drukarek komputerowych.

5. Data: 2010-03-24 07:23:06

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

majer pisze:

> Pytanie jak w temacie. Srodkami do czyszczenia skory nie schodzi, woda z
> mydlem tez nie. Boje sie stosowac rozpuszczalnikow w obawie ze skora sie
> odbarwi. Czym to mozna usunac?

Spirytusem.
Świetnie schodzą inne konkretne zabrudzenia z mebli z jasnej skóry (i z
tapicerki samochodowej skórzanej) pod wpływem mleczka Nivea do ciała.
Do normalnego czyszczenia polecam Colourlock.
--
Basia

6. Data: 2010-03-24 07:50:58

Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

majer pisze:
> [...]
> Pytanie jak w temacie. Srodkami do czyszczenia skory nie schodzi, woda z
> mydlem tez nie. Boje sie stosowac rozpuszczalnikow w obawie ze skora sie

Spróbuj czegoś takiego:
http://allegro.pl/item960585552_arix_gabka_do_usuwan
ia_plam_rimedio.html
O ile dobrze pamiętam to na skórę też się chyba nadawało.
Idealnie usuwa wszelkie zabrudzenia ze ścian czy mebli.
Wpierw jednak przeczytaj instrukcje bo na 100% nie jestem pewien czy na
skórę będzie OK
Dostępne jest to pod inną nazwą np w rossmannie.
Jest to taka sztywna gąbka, coś pomiędzy gąbką a pumeksem. Namacza się
to w wodzie i czyści.

7. Data: 2010-03-24 07:57:26

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał pisze:

> [...]
> Dostępne jest to pod inną nazwą np w rossmannie.
> Jest to taka sztywna gąbka, coś pomiędzy gąbką a pumeksem. Namacza się

Nabrałam się na tę gąbkę, beznadzieja totalna.
Próbowałam na ścianie, pobrudzonej czarną kreską od czegoś. Zamiast
czyścić, rozmazuje brud, a ściana po jej użyciu była błyszcząca i
brudnawa w miejscu potarcia. Pomogło dopiero umycie plamy zwykłą gąbką z
wodą i mydłem. Próbowałam również na drewnianym, woskowanym meblu
(zabrudził ołówek) porażka. Gąbka wylądowała w śmieciach.
--
Basia

8. Data: 2010-03-24 08:07:11

Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> [...]
> wodą i mydłem. Próbowałam również na drewnianym, woskowanym meblu
> (zabrudził ołówek) porażka. Gąbka wylądowała w śmieciach.

Coś musiałaś mieć nie tak.
Ja kilkoma takimi gąbkami wyczyściłem pokój który był właściwie
przeznaczony do malowania. Porysowany był przez małe dzieciaki wszystkim
czym można było, od długopisów po przez kredki ołówkowe, kredki
świecowe, do markera włącznie - wszystko zeszło bez śladu!
Tak samo porysowane meble kredkami świecowymi.
Równie dobrze poszło wyczyszczenie śladów po kocie, który to wskakując
na okno łapami brudzi ścianę pod nim(brud ten miał ponad 2 lata).
Możliwe że u Ciebie była inna farba na ścianach i temu taki efekt. Ja
jestem bardzo zadowolony. I żadnych śladów po tym nie było, żadnego
rozmazywania. Wożę jedną taką gąbkę w samochodzie, jak dzieciaki gdzieś
w gościach coś zmajstrują to można szybko naprawić zniszczenia.
Nie testowałem jednak tego na skórze, ale o ile pamiętam na opakowaniu
pisali że się do skóry nadaje.

9. Data: 2010-03-24 08:14:24

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2010-03-24 07:56, Panslavista wrote:
> Alkohole...

A ile trzeba wypic, zeby przestaly przeszkadzac te slady?

Pozdro

Maseł

10. Data: 2010-03-24 08:17:27

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał pisze:

> Coś musiałaś mieć nie tak.

Może rzeczywiście kwestia farby do ściany, z tym, że nie jest jakaś
egzotyczna, nie pamiętam firmy. Może inny producent gąbki.
--
B.

kredyt na dom
Uszczelki w oknach - czy i czym konserwowac
Rainbow - opinie
Koszty ogrzewania gazowego w kamienicy
Suszarka kondensacyjna (nie pralko-suszarka)